המנייה שעלתה 300% מתחילת השנה
SoundHound SOUNDHOUND AI היא מועמדת טובה להיות מניית השנה בוול סטריט עם זינוק של מעל 300%. הסיבה היא - מהפכת ה-AI. החברה מתמקדת בהובלת תחום הבינה המלאכותית הקולית, ומשלבת את הטכנולוגיה שלה בשלושה תחומי פעילות מרכזיים. התחום הראשון בפעילותה מתמקד בהטמעת טכנולוגיה קולית במוצרים פיזיים כמו מכוניות, טלוויזיות ומכשירים ביתיים. טכנולוגיית החברה פועלת כבר ברכבים של יונדאי, קיה וג'נסיס, כמו גם בטלוויזיות Vizio, המותקנות על ידי וולמארט.
התחום השני כולל פתרונות AI לשירותי לקוחות, המאפשרים לחברות להחליף סוכנים אנושיים במערכות קוליות מתקדמות המספקות מענה מדויק ומהיר ללא זמני המתנה. חברות כמו Chipotle, Panda Express ו-Jersey Mike’s כבר משתמשות בטכנולוגיות של SoundHound, המציעות פתרונות מותאמים אישית. המנכ"ל קיוון מוהאג'ר מדגיש שזו הזדמנות לא רק לעסקים גדולים אלא גם לעסקים קטנים כמו מספרות או אינסטלטורים, שיכולים לאמץ סוכני AI במחיר משתלם בתוך דקות.
התחום השלישי של פעילות החברה מתחיל להתפתח, ומתרכז בחיבור בין מוצרים המופעלים על ידי AI קולית לבין מערכות שירות לקוחות. לדוגמה, נהג יוכל להזמין ארוחה בדרייב-אין באמצעות הרכב לפני הגעתו, או לבצע רכישות קוליות כמו כרטיסים והזמנות שירותים. החברה רואה בכך שוק עצום ומבטיח, עם יכולת לייצר לידים נוספים לעסקים שמשתמשים בטכנולוגיות שלה.
למרות הצמיחה המרשימה של 74% במכירות בארבעת הרבעונים האחרונים, SoundHound עדיין לא רווחית וצפויה להמשיך להציג הפסדים עד סוף 2025, אך מתכננת להגיע לרווחיות על בסיס EBITDA עד סוף אותה שנה. ההכנסות צפויות להכפיל את עצמן ולהגיע ל-165 מיליון דולר ב-2025, דבר שמצביע על צמיחה מתמשכת וחזקה.
התעניינות גוברת בוול סטריט
- אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
- אנבידיה עולה ב-2% למרות שסיטי הורידו מחיר יעד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית החברה זכתה לתשומת לב נרחבת לאחר שאנבידיה, ענקית הבינה המלאכותית, השקיעה בה מוקדם יותר השנה. אנליסטים, כמו גיל לוריה מ-D.A. Davidson, דירגו את המניה ב"קנייה" עם יעד מחיר של 9.50 דולר לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, שבהם החברה הציגה צמיחה חזקה והרחבת בסיס הלקוחות שלה.
SoundHound מתחרה בשחקניות ענקיות כמו גוגל ואמזון, אך מצליחה לבסס את מעמדה כשחקנית משמעותית בתחום ה-AI הקולי, עם טכנולוגיה שמרחיבה את השוק ומאפשרת גישה נוחה יותר לעסקים מכל הסוגים.
מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-300%, שווי השוק שלה עומד על 3.13 מיליארד דולר. המכירות של החברה יגיעו להערכת האנליסטים השנה ל-83 מיליון דולר ושנה הבאה למעל 160 מיליון דולר. המניה נסחרת ב-9.1 דולר וההפסד השנתי צפוי להיות כ-0.26 דולר ושנה הבאה כ-0.2 דולר. ב-2026 החברה צפויה להתקרב לאיזון בשורה התחתונה ולהגיע ל-EBITDA חיובי.
- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.