עליית ערך של 2 מיליארד דולר ביום - כמה הרוויחו עובדי מאנדיי מהזינוק במניה?
מניית מאנדייזינקה אתמול בוול סטריט ב-21% לאחר שפרסמה תוצאות חזקות לרבעון הראשון של השנה. מה שהקפיץ את שוויה של החברה בכמעט 2 מיליארד דולר, קפיצת השווי המשמעותיות ביותר עבור חברה ישראלית. הרווח הזה של 2 מיליארד דולר ביום, מחלחל ליזמים והמנהלים המשותפים - רועי מן וערן זינמן שהרוויחו 200 מיליון ו-80 מיליון דולר בהתאמה, לקרנות ובעלי מניות בחברה ולבכירים ועובדים בחברה.
מבדיקת ביזפורטל עולה כי לחברה 3.1 מיליון אופציות למנהלים ועובדים במחיר מימוש ממוצע של 49 דולר, עמוק מתחת למחיר המניה (אופציות בכסף) ומכאן שעליית המניה הרימה את שווי האופציות לעובדים בכ-120 מיליון דולר. כמו כן לעובדים יש מניות RSU בהיקף של לפחות 1.2 מיליון ועליית הערך במניה הוסיפה לשווין כ-50 מיליון דולר.
כלומר, מדובר על עליית ערך של 170 מיליון דולר לבכירים ועובדים בחברה. בחברה מועסקים כ-2,000 עובדים, אז אם כולם היו מקבלים אופציות באופן שווה היה מדובר על 85 אלף דולר לכל עובד.
לקריאה נוספת
> עובדי נייס יכולים לחייך - קיבלו אופציות ומניות בגובה 30% מהשכר
- דוחות אורקל: 3 אסטרטגיות אופציות שוריות (מתונה עד אגרסיבית) לניצול התנודתיות הגבוהה
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
> החודש המצויין של עובדי אנבידיה - הטבה של 300 אלף שקל בנוסף לשכר
> 2,000 עובדי אנבידיה בישראל הפכו למיליונרים
בפועל, כנראה שהרוב מקבלים, אבל זה תלוי כמובן בתפקיד. עדיין יש רבים שהחבילה שלכם הושבחה אתמול במאות אלפי דולרים. כך או אחרת, צריך לזכור שהמניה חזרה ל-220 דולר, שווי של 10.8 מיליארד דולר, אחרי שירדה באפריל בכ-20%, אולי מחשש לתוצאות חלשות. כלומר, העובדים אומנם הרוויחו ביום אחד סכום פנומנלי, אך זה בהמשך להפסד שהיה להם באפריל.
כשבוחנים את מכלול ההטבות לעובדים באופציות ובמניות מקבלים שמדובר בהטבה של מעל 700 מיליון דולר. בתרגום להטבה ממוצעת מדובר על מעל 350 אלף דולר, כ-1.4 מיליון שקל.
- X של מאסק מראה סימני התאוששות - ההכנסות עולות, אבל הדרך לאיזון עוד ארוכה
- מניית אלפבית זינקה 70% השנה: כך הבינה המלאכותית הפכה מאיום להזדמנות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ערן זינמן רועי מן מנכ"לים משותפים, קרדיט: נתנאל טוביאס
יעד מכירות של 10 מיליארד דולר
בשיחה עם ביזפורטל מסמנים מנהלי החברה, שמתקרבת להכנסות שנתיות של 1 מיליארד דולר, יעד שאפתני להגיע להכנסות של 10 מיליארד דולר, ומסבירים מאיפה הצמיחה תגיע בשנים הקרובות.
את הרבעון הראשון של 2024 סיימה החברה עם צמיחה של 34% בהכנסות שעמדו על 217 מיליון דולר, לצד רווח נקי מתואם של 61 סנט למניה. זאת בזמן שהאנליסטים ציפו להכנסות של 210 מיליון דולר, ולרווח של 40 סנט למניה. לצד התוצאות פרסמה החבר את תחזיותיה לרבעון השני והשנה כולה, שהכו גם הן את הצפי המוקדם של האנליסטים. את הרבעון השני צופה מאנדיי לסיים עם הכנסות של בין 226-230 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 225 מיליון דולר. לבסוף, את שנת 2024 כולה הם צופים עם הכנסות של 942 עד 948 מיליון דולר, גידול של 29%-30% לעומת אשתקד. האנליסטים צפו הכנסות של 935 מיליון דולר.
אחת הסיבות המרכזיות לתוצאות החזקות נוגעת להעלאת מחירים גורפת של כ-10% (על פי האנליסטים שמסקרים את החברה), עליה הכריזה מאנדיי במהלך חודש פברואר האחרון. צעד שהוכיח את עצמו יותר ממה שציפו בחברה, ואשר עשוי ללמד על כך שהמוצר שלה חיוני עבור לקוחותיה. ברקע, העבודה שמאנדיי הציגה גידול בכמות הלקוחות, בדגש על חברות גדולות (הכנסות שנתיות של מעל 100 אלף דולר), שצמחו במהלך הרבעון בכ-55% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. "כשדיברתי עם כל מיני לקוחות הם אמרו שכולם מעלים מחירים, אבל לא תמיד אפשר להגיד מה הם הוסיפו. אנחנו השתדלנו מאד להראות את כל הדברים החדשים שהוספנו לפלטפורמה ובגינן העלנו את המחיר, ורואים שהלקוחות העריכו את זה והבינו למה", מסבירים רועי מן מייסד ומנכ"ל משותף במאנדיי ואלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של החברה.
מה הניע את הצמיחה ברבעון האחרון?
"אנחנו משרתים שלושה סגמנטים עיקריים של לקוחות: כאלה שיש להם עד 100 עובדים, 100-1,500 עובדים ומעל 1,500 עובדים. מה שראינו בשוק הוא שלמרות שאצל חבורת אחרות ההכנסות מלקוחות קטנים היה סגמנט חלש יחסית, במאנדיי הוא היה חזק. אנחנו מאד מקפידים להשקיע בסגמנט הזה באמצעות שיווק, מה שהביא לביצועים טובים ולהחזר של ההשקעה. הדבר השני הוא שהוצאנו שני מוצרים חדשים: CRM (מערכת ניהול קשרי לקוחות, א"ג) ו-monday dev, מוצר עבור קהילת המפתחים. אנחנו רואים שלקוחות מאמצים את המוצרים החדשים שלנו מעבר ל-Work Mangment (מוצר הדגל של החברה לניהול עבודה, א"ג). כך שיש לנו גם לקוחות קיימים וגם לקוחות חדשים שרוכשים את המוצרים".
איך משמרים את הצמיחה בלקוחות? האם העלאת מחירים היא חלק מהאסטרטגיה להמשיך לצמוח?
העלאת המחיר הגיעה אחרי הרבה הוספות ערך ללקוחות לאורך שנים, ואנחנו לא מתכננים להעלות מחיר בצורה קבועה, אלא רק כשנרגיש שהבאנו מספיק ערך עבור הלקוחות. בנוסף אנחנו מאד בונים על חברות גדולות יותר. כשמסתכלים מבחוץ על החברה אומרים 'מאנדיי הגיעה לאן שהיא רצתה להגיע', אבל התחושה הפנימית שלנו היא שאנחנו רק בהתחלה. כלומר, אנחנו נהיה באזור המיליארד דולר ARR (הכנסה שנתית צפויה, א"ג), ועכשיו אנחנו שואלים את עצמנו איך אנחנו מגיעים ל-10 מיליארד דולר. זה מסע, זה כמו לבנות את מאנדיי 10 פעמים, אבל כשאנחנו מסתכלים על העתיד זה המקום שאליו אנחנו מכוונים".
איך עושים את זה?
"צריך לעלות לכל הפרמידה של הלקוחות. ככל שאתה עולה למעלה, הלקוחות הם יותר יציבים, ואתה צומח איתם. לכן, זה קהל לקוחות מאד טוב, אבל כזה שדורש המון פונקציות שאנחנו מוסיפים לארגון ומשתפרים בהם. הרבה מהצמיחה העתידית תגיע מהגעה ללקוחות הרבה יותר גדולים על כל המשתמע מכך".
זה ילווה גם בגיוס של עובדים חדשים?
"כמובן, סיימנו את שנה שעברה עם 1,850 עובדים, ואמרנו שאנחנו מצפים לגדול ב-30%, כלומר אנחנו מקווים לגדול ב-500-600 עובדים בישראל וחו"ל. בחו"ל הדגש הוא על עולמות המכירות, השיווק ושירות לקוחות, ובישראל הדגש הוא בעיקר בעולמות המוצר והמו"פ.
בעבר הזכרתם את האפשרות של מיזוגים ורכישות כמנוע צמיחה עתידי, יש משהו על הפרק? באיזה תחומים אתם מחפשים?
"בתחילת מרץ התחיל לעבוד במאנדיי מנהל בתחום של Corporate development (פיתוח עסקי), שיושב בלונדון. הוא התחיל לעשות עבודת רקע ולהיערך לרכישה או מיזוג אפשרי, כולל מיפוי ובחינה של השוק והאופן שבו מאנדיי יכולה לשלב רכישה. בגדול אנחנו מחפשים יותר בעולמות המוצר ולא בעולמות ההכנסה או הלקוחות, אין לנו צורך בחברה גדולה עם הכנסות ולקוחות כי שם אנחנו מרגישים מספיק בנוח. את הצמיחה שלנו אנחנו בונים על הסט מוצרים שלנו, אבל אנחנו מסתכלים על מה יכול לגרום לנו להאיץ, וזה עוד מוצרים משלימים לשווקים שאנחנו הולכים אליהם.
צמיחה של 30% בהכנסות זה משהו שאתם צופים שיימשך בשנים הקרובות?
- 2.קשקוש בתחת. עד יום הפדיון האופציות יהיו שוות 000 (ל"ת)צהובון 19/05/2024 16:06הגב לתגובה זו
- 1.ישראל 16/05/2024 12:51הגב לתגובה זותצליחו!!!!!!!!!!!!!! כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?
מכשיר ה-tDCS של Flow יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?
רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.
ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.
האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.
לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.
- דיכאון עמוק: המחלה השקטה שמשבשת את החיים; האם אפשר גם אחרת?
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.
מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה
צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה
25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים.
סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה.
אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר.
"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.
- למה צ'ק פוינט מגייסת אג"ח כשיש לה הר מזומנים בבנק?
- שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".
