טסלה מורידה מחירים - האם זה מגיע למחירי הרכבים בישראל, ומה זה אומר על עסקי החברה ומניית החברה?
טסלה מורידה מחירים. זו בשורה לחובבי טסלות, זו הודעה מפתיעה. טסלה הקפידה דווקא להעלות מחיירם בשנים האחרונות על רקע העלייה בתשומות, והמהלך הנוכחי מעיד על לחץ. החברה לא עומדת ביעדי המסירות והבוס הגדול של החברה - אלון מאסק מחליט לעשות צעד משמותי - הנחה ניכרת במחירי הרכבים. השאלות הגדולות הן האם זה מגיע גם למחירים בישראל, ומה זה אומר על עסקי החברה ומנייתה?
טסלה הכריזה אמש על מהלך גלובלי של קיצוץ מחירים משמעותי בכל דגמי הרכב החדשים שהיא משווקת. המטרה להאיץ את המכירות, אבל זה מחביא חוסר סיפוק מקצב המכירות הנוכחי. טסלה בבעיה בחודשים האחרונים, היא פספסה את יעד מסירות הרכבים ומנייתה נפלה כמו אבן ב-2022 – כ-75% לאזור ה-103 דולר. בינואר המגמה התהפכה, המניה ב-123 דולר, שווי של 390 מיליארד דולר, עדיין רחוק משווי של 1.2 טריליון לפני שנה. המהלך הנוכחי ייתפס בוול סטריט כשלילי למניה. זה מעיד שהחברה לא בטוחה באסטרטגיה שלה, זה מעיד כי צפי המסירות העתידיות במחירים הנוכחיים היו לא מספקות, זה מעיד על שינוי אסטרטגי ואולי כניעה למתחרים הסינים שמוכרים במחירים הרבה יותר נוחים.
המרווחים של החברה ירדו משמעותית ובוול סטריט כבר יתרגמו את זה מהר לחשש גדול משינוי במודל העסקי, ובכלל - אם טסלה נכנעה פעם אחת, למה שירידת המחירים לא תימשך? העניין הזה מצטרף גם כך לבעיות בענקית הרכבים החשמליים. היא לא מצליחה להרגיע את המשקיעים שרואים את מאסק משחק עם הצעצוע החדש - טוויטר וחוששים שזה מגיע על חשבון טסלה.
אז הורדת המחירים היא כדי להאיץ את המכירות ולהגיע ליעדי המכירות והיא גם תולדה של תחרות גדולה מצד הרכבים החשמליים הסינים וכל זה יתבטא כבר בהמשך היום במניית טסלה, אבל איך זה ישפיע על הצרכן הישראלי?
- פנסוניק מורידה תחזיות: שוק הסוללות נחלש, ומה הקשר לטסלה?
- הגרפים של גוגל וטסלה ולמה קריטי לשמור על ראש פתוח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ובכן, בכל הדגמים שטסלה משווקת ירדו המחירים בעשרות אלפי שקלים. אגב, זה קרה אחרי שבתחילת השנה החברה לצד חברות אחרות ייקרו את המחירים בגלל העלאת מס הקנייה מ-10% ל-20%.
מחירי דגמי טסלה 3 ירדו עד 37 אלף שקל, למחיר של 205 אלף שקל. מחירי הקרוס אובר מודל Y ירדו עד 60 אלף שקלים לכ-240 אלף שקל. ברגע שמחירי הרכבים החדשים יורדים, גם רכבי יד שנייה יורדים ואפילו בשיעור גבוה יותר. כל אלו שציפו לעשות רווחים מרכישת טסלה ומכירתה (ויש רבים כאלו), יצטרכו כעת לספור הפסדים.
בהודעת הרשמית של החברה, נכתב כי המחירים ירדו בין 6% ל-20% בכל העולם. ההודעה הגיעה אחרי שטסלה הפחיתה את מחירי הרכבים שלה בסין ברבע לאור התחרות העזה בשוק הסיני. אז אלו חדשות טובות לצרכנים, לא בטוח שלבעלי המניות של טסלה.
- 12.יבואני הרכב החמדנים בהלם. עכשיו במקום מליארדים ירו 16/01/2023 08:13הגב לתגובה זויבואני הרכב החמדנים בהלם. עכשיו במקום מליארדים ירוויחו רק מאות מליונים. יכולים לגמור בהתקף לב. הלוואי.
- 11.קולולולו 15/01/2023 07:43הגב לתגובה זוכעת על הלקוחות הפוטנציאליים להמתין ולא לרוץ לקנות בכל מחיר . מה שטסלה עשו זה לא מכה קלה בכנף אלא מעשה מכונן שישפיע על מחירי המכוניות .
- 10.אמרתי לכם 15/01/2023 04:16הגב לתגובה זוהכל עוד להתפוצצ , הרכבים ירדו ב 20% ומעלה!!!הכח חוזר לקונים,חכו עוד קצת זה מגיע...
- 9.אמיר 13/01/2023 21:20הגב לתגובה זואחלה אוטו שבעולם אבל במחיר כזה ברור שעדיף טסלה Y. מקווה שכלמוביל לא הזמינו הרבה רכבים מראש כי טסלה גמרו להם את השוק עכשיו (בהנחה שיוכלו לעבור בביקוש)
- 8.אולי כשעלו התשומות העלתה המחירים ועם הירידה מורידה? (ל"ת)Hguy 13/01/2023 18:46הגב לתגובה זו
- 7.YL 13/01/2023 17:47הגב לתגובה זועד כמה שז נראה יש הסכם בשתיקה בן היבואנים על מחיר ריצפה אכשיו טסלה נתנה בראש לכולם
- 6.אריק 13/01/2023 16:56הגב לתגובה זוהכל נשלט ע''י האח הגדול. הכל נעול ועל כל דבר תשלום. אין ללקוח שיקול דעת. עכשיו גם מפסידים כסף...
- 5.ערן 13/01/2023 15:57הגב לתגובה זואחרי שהגדילה דרמטית את כושר הייצור נותנת גז במכירות (עוקפת את כשגולף באירופה!) עם רווחיות טובה מהמתחרות תשאיר להם אבק גם במכירות אוי מסכנים היבואנים החזירים בארץ הקודש עושה להם בית ספר… למי ימכרו את כל החשמליות שהביאו… סופסוף יש שוק ולא קרטל בארץ הקודש
- 4.בעל טסלה 13/01/2023 14:44הגב לתגובה זווגם הרבה יותר יפות, הטסלה הזאת מכוערת כל בוקר בנסיעה לעבודה מחליט שבערב אפרסם למכירה....בכלל עצלות, דוחה ודוחה ועכשיו הפסדתי כנראה חזק במחיר
- מנדלוביץ 14/01/2023 19:56הגב לתגובה זומכוער בעולם." אבל עם עדר של מעריצים... להגיד עליו מכוער זה סכנת נפשות, עדיף להלל אותו
- בזמן שאתה כותב כאן,יכלת לכתוב טסלה למכירה. (ל"ת)אברהם 13/01/2023 17:03הגב לתגובה זו
- 3.מאחל ליבואנים תאבי הבצע לאכול את הלב. עכשיו הם יור 13/01/2023 12:45הגב לתגובה זומאחל ליבואנים תאבי הבצע לאכול את הלב. עכשיו הם יורידו מחירים ותיראו איזה קופון עצום גזרו עלינו עם מחירי רכב חשמלי הזויים למרות המיסוי 10% במקום 83%
- 2.י 13/01/2023 12:43הגב לתגובה זואז המחירים יורדים גם בישראל.לא מצוין בכתבנ
- 1.בן 13/01/2023 12:40הגב לתגובה זוכל היבואנים זה האמ-אמא של הקרטל
- אבנר 14/01/2023 10:37הגב לתגובה זוונראה את הקרטל מתפרק
פארוק פתיח אוזר (רשתות)הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות בכלא הטורקי
מנכ"ל פלטפורמת הקריפטו שקרסה נמצא מת בכלא בטורקיה. ההערכות שזו התאבדות; ומנגד, בארה"ב: טראמפ מספק חנינה למלך זירות הקריפטו
פארוק פתיח אוזר, שהורשע בהונאה ונידון ליותר מ‑11 אלף שנות מאסר, נמצא מת בכלא בטורקיה. הנסיבות עדיין נחקרות, ההערכה הרווחת היא שהוא התאבד. פארוק פתיח אוזר יזם ועד מאחרי הקריסה של פלטפורמת הקריפטו, Thodex שהפכה לאחת מההונאות הגדולות בעולם הקריפטו. ההונאה מוערכת במעל 2 מיליארד דולר.
Thodex נוסדה בשנת 2017 והציגה עצמה כפלטפורמה חדשנית למסחר במטבעות דיגיטליים. אוזר, שעזב את לימודיו בגיל תיכון, הצליח למשוך מאות אלפי משתמשים טורקים שהשתמשו בזירה לצורכי השקעה, מסחר והמרת מטבעות\ עמד בראש הפלטפורמה שהיתה בעצם סוג של פרמידה.
באפריל 2021, הפעילות הופסקה באופן פתאומי. אוזר נמלט מהמדינה לאלבניה והותיר את המשתמשים בלי כיסוי לנכסים שלהם. בהתחלה התביעה העריכה כי מדובר בהונאה של עשרות מיליוני דולרים אך מהר מאוד הבינו שמדובר בהונאה של מעל 2 מיליארד דולר.
הרשעה תקדימית
בשנת 2022, לאחר הסגרה מאלבניה, הועמד אוזר לדין יחד עם בני משפחתו ומקורבים נוספים. ב‑2023, בית המשפט הטורקי גזר עליו עונש דרמטי: 11,196 שנות מאסר - עונש סימבולי שמשקף את החומרה שהרשויות מייחסות לעבירות מסוג זה.
- המשיך להונות אנשים תוך כדי משפט על הונאה - אמיר ברמלי גנב משקיעים בעוד 18.5 מיליון שקל
- ברקע החקירות והתביעות אוטומקס וסייספארק מבטלות את המיזוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקריסה של Thodex והיקף הנזק שגרמה עוררו דיון נרחב בטורקיה ובעולם לגבי הצורך בפיקוח רגולטורי הדוק יותר על תחום הקריפטו. במדינה שבה שיעור האינפלציה גבוה, מטבע הקריפטו נתפס בעיני רבים כחלופה להשקעה, מה שהגביר את החשיפה לסיכונים משמעותיים והוביל להצלחה גדולה של הפלטפורמה הזו לצד פלטפורמות אחרות. חשוב להבין כי פלטפורמות אלו יכולות להיות לא מפוקחות, ולספק נתונים שקריים לחלוטין. דמיינו שתאם רוכשים מטבעות קריפטו תחת פלטפורמה לא מפוקחת. אתם רואים את המטבעות בחשבון הפלטפורמה - אבל אף אחד לא מתחייב שמה שאתם רואים באמת נמצא שם. זה לא בנק שמפוקח באופן שוטף וידוע שהכסף קיים. כאן, אפשר לייצר תמונת שווא של נכסי קריפטו למרות שהמנהלים יכולים משוך את הכסף לחשבונם הפרטי.
מיכה קאופמן; קרדיט: פייברפייבר עקפה את הצפי ברווח למניה - אבל על מה חשוב להסתכל?
הכנסות פלטפורמת הפרילנסרים עלו ב-8.3% ל-107.9 מיליון דולר והרווח למניה היה גבוה מהצפי (84 סנט לעומת 69) אבל מציגים התמודדות עם ירידה במשתמשי המרקטפלייס כשהחשש לאיבוד הרלוונטיות בעולם של ה-AI גובר; בינתיים, בפייבר מנסים למכור סיפור של צמיחה דרך ״חוק
ה-30״ אותו העתיקו מפלנטיר
פייבר Fiverr International -2.7% הוקמה על ההבטחה שאתם תוכלו להשיג כל בעל מקצוע בלחיצת כפתור. צריכים אדריכל לבית? גנדי מהודו ישמח לעזור. צריכים לעצב באנר לעסק? יאנג מסין יתן יד, אפילו לכתוב קוד, או לעשות לכם דיבאג המומחים בפייבר יתגייסו. אבל בעידן שבו כמעט כל תחום יצירתי, טכנולוגי או מקצועי עובר אוטומציה באמצעות כלי AI, מעיצוב גרפי ותכנות ועד אדריכלות ועיצוב פנים היתרון היחסי של פייבר מיטשטש. מה שפעם היה השוק המרכזי לחיבור בין פרילנסרים ללקוחות, הופך היום לזירה שמאתגרת את עצם הרלוונטיות שלה.
אפשר לראות את זה בתוצאות האחרונות שהיו אמנם טובות ברמת הכותרת אבל מעלות חששות ברמת המגזרים - הירידה של 2% בהכנסות ממגזר המרקטפלייס, שהוא ליבת הפעילות של החברה, היא אולי האיתות הברור למה שהשוק הכי חושש ממנו - פחות לקוחות חדשים מצטרפים, הצמיחה נבלמת.
אמנם ההוצאה השנתית הממוצעת ללקוח עלתה ל-330 דולר שזה גידול של כמעט 12% מול הרבעון הקודם - אבל הנתון הזה בעיקר משקף נאמנות של המשתמשים הקיימים, לא התרחבות של בסיס המשתמשים. במילים אחרות, מי שכבר עובד עם פרילנסרים דרך פייבר ממשיך לעשות את זה, אבל החברה מתקשה להביא לקוחות חדשים שזה הכי חשוב.
ונעבור מזה לאיך שבפייבר מנסים עדיין למכור את הצמיחה - סמנכ"ל הכספים של פייבר, עופר כץ, אמר בהודעה. ״אנחנו גאים לסיים את השנה כשאנחנו מספקים את ה-Rule-of-30 בסביבה דינמית. אנחנו מאמינים שהחוסן והביצוע העקבי שלנו ממקמים אותנו היטב להמשיך את המומנטום בשנה הקרובה.”
- למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות
- פייבר מעלה את התחזית לשנה כולה, המניה עולה בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההעתקה מפלנטיר
כמה מילים על ה"חוק" המקורי - חוק ה-40, שעליו מתבססת גם הגרסה המרוככת של פייבר (30), הומצא בעמק הסיליקון כמדד שהוא יותר נרטיבי מטכני. הוא במקור נועד לעזור למשקיעים להעריך חברות צמיחה טכנולוגיות. במהות שלו הוא אומר שאם שיעור הצמיחה השנתי בהכנסות של חברה, בתוספת שיעור הרווחיות התפעולית שלה, מגיעים יחד ל־40% אפשר לומר שהיא שומרת על איזון בריא בין צמיחה לרווחיות. החוק הזה לא נולד ככלל חשבונאי, אלא כדרך לספר סיפור - “אנחנו אולי לא רווחיים עכשיו, אבל אנחנו צומחים מהר מספיק כדי להצדיק את זה.” במשך השנים הוא הפך למדד פסיכולוגי כמעט, שהרבה יותר חשוב למשקיעים מהמספרים עצמם. גם סיילספורס ו-ServiceNow השתמשו בו כדי לשכנע את השוק שהן בדרך הנכונה, גם כשהפסידו כסף בפועל.
