15 חשודים נעצרו בגין הפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 3.5 מיליארד שקל

אסנת פרץ | (5)

רשות המסים דיווחה הבוקר (ב') כי 15 חשודים נעצרו בחשד כי הללו הפיצו חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף אדיר של 3.5 מיליארד שקל. רשת הפצת החשבוניות נתפסה במהלך חקירה סמויה שכללה צוות מרשות המסים, חקירות מכס ומע"מ בב"ש ובת"א, יחידת יהלום וימ"ר מרכז במשטרת ישראל.

החשודים, בהם עורכי דין ורואי חשבון, פעלו לפי החשד בין 2012 לבין 2016, ובראשם תושב אשקלון בן 43. על פי חומרי החקירה, החברים ניהלו פעילות עבריינית בצורה מתוחכמת ושיטתית, וביצעו עבירות כלכליות כמו הפצת אלפי חשבוניות פיקטיביות ועבירות של הלבנת הון, קבלת מסמך במרמה ועוד. הללו עשו זאת תוך הקמת עשרות חברות קש ויצירת תשתית תאגידית כוזבת שהגדירו ברשות כ"גניבת זהות" של חברות פעילות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אהרון 15/11/2016 11:44
    הגב לתגובה זו
    קוני החשבוניות הרוויחו את תשלום מס ההכנסה כי זה הגדיל להם את ההוצאות יחד עם זה הם שילמו במזומן את מחיר החשבונית
  • 3.
    בנימין 15/11/2016 06:59
    הגב לתגובה זו
    למה לקח לרשויות לפעול ולעצור אותם אחרי 4 5 שנים למה לעסקים קטנים על 10שח שלא דפקו בקופה הורסים להם את החיים 3.5מיליארד שח חשבוניות כסף של הציבור
  • 2.
    עונשים חמורים ולא לשכוח לדאוג שכל הכסף +קנס יחזרו למדינ (ל"ת)
    דוד 14/11/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
  • איציק 27/11/2016 06:55
    הגב לתגובה זו
    30 שנה החשבוניות פיקטיביות חוגגת, וכולם ברשות המסים עם האצבע בתחת, נראה לי שיותר מידי אנשים מרוויחים מהנושא כדי שמישהו באמת ירצה לעצור התופעה
  • 1.
    שוש 14/11/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    בארה"ב מי שמבצע נוכלות נגד המדינה מקבל מאסר עולם .חילוט כל רכושו וללא שיקול דעת לשופטים בנוגע לעונשי מאסר של 25-30 שנה ואני מבטיח לכם שאף אחד לא יעז לעבור על החוק עם חשבוניות פיקטיביות. כאשר כנופיות עבריינים הבינו שאפשר לעשות קופה על חשבון המדינה ולקבל 1-2 שנים ולאחר שליש העבריין יושב 8 חודשים ויוצא לחופשי עם מיליונים אז למה לעשות שוד ולקבל 15 שנה?????
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.