יצליחו להשתלט? תראו איך מצרים נלחמת בחופרי המנהרות בעזה - מאסרי עולם
במהלך 'צוק איתן' נחשף הציבור הישראלי ביתר שאת לתופעת המנהרות מעזה, אבל לא רק ישראל מתמודדת עם התופעה - אלא גם מצרים. אתמול העבירו במצרים תיקון לחוק באישור הנשיא סיסי לפיו כל אדם שמבצע פעולת חפירה של מנהרה או עובר במנהרה - צפוי למאסר עולם, כך לפי סוכנות הידיעות הממשלתית MENA. נציין כי מאסר עולם במצרים משמעותו 25 שנה בכלא.
וזה לא מסתיים בכך, גם אלו שברשותם מידע לגבי פעילות סביב נושא המנהרות ולא העבירו אותו לרשויות במצרים - אף הם צפויים למאסר עולם בכלא המצרי. תיקון נוסף בחוק המצרי מתייחס למקום הפעולה והציוד. לפי התיקון, בניין המשמש פתח כניסה למנהרה יעוקל וציוד שייתפס יוחרם.
כך נראית הודעת סוכנות הידיעות המצרית: "כל אדם שחופר, מתכונן לחפור, משתמש בכביש או במעבר או מנהרה תת קרקעית בשטח המדינה עם כוונה להיפגש עם גורמים ביישות חיצונית למצרים - צפוי למאסר עולם".
במצרים הוכרז בסוף 2014 על מצב חירום בגבול עם עזה, זאת לאחר ש-33 אנשי כוחות הבטחון המצרים נהרגו בפיגוע בחצי האי סיני. בחודש נובמבר האחרון יצרה מצרים אזור חיץ (buffer zone) ברוחב של קילומטר בגבול עם עזה וזאת במטה למנוע הברחות - כל מוצרי מזון או נשק.
- ישראל צריכה עצבים מברזל: מה הפתרון להתשת חמאס וחיסול המנהרות?
- לא עוצר: חברת המנהרות של מאסק מגייסת לפי שווי של 5.7 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 11.abusalo 14/04/2015 09:57הגב לתגובה זוסיסי הוא שיצר את הטרור במעשים שלו. הוא הורס בתים של מצרים בלי שימצא להם פיתרון או מקום מגורים חילופי. הרברה משפחות ברפיח המצרית חיים כיום בלי קורת גג. ומה אתם מצפים מהילדים שלהם שיעשו
- 10.היי טק 14/04/2015 09:03הגב לתגובה זובמצרים המנהרות הן למטרת העברת סחורות ונשק. מנהרות לארץ הן למטרת טירור ואין שום שיתוף פעולה מהצד הישראלי.
- 9.ישראל 13/04/2015 20:36הגב לתגובה זוישראל עשתה נגד המנהרות? כרגיל, מחכים לפיצוץ
- 8.אהובה 13/04/2015 19:20הגב לתגובה זוככה מתנהלים מול טרור רצחני
- 7.מאיר 13/04/2015 17:57הגב לתגובה זוסיסי אולי תיפגש עם ביבי תעביר לנו בכנסת את החוקים האלה ובא לציון גואל
- 6.צבי פורר 13/04/2015 17:32הגב לתגובה זונו , נראה את החכ״ים החדשים , אוסף של קשקשנים
- 5.אנחל 13/04/2015 16:59הגב לתגובה זוישראל יכולה לכרות ברית הגנה איזורית על הסעודים והמצרים ומדינות מתונות נוספות. שיתוף פעולה איזורי נכד טירור יביא בסוף גם שלום לאיזור.
- מחמוד 13/04/2015 17:31הגב לתגובה זועד שלא תעלמו מהמפה - לא נפסיק לחפור מערות
- חחח. מה לעשות אתם טפשים מידי בשביל לנצח את היהודים (ל"ת)אנונימי 14/04/2015 14:47
- ציוני שוחר שלום 14/04/2015 01:21הציונים הביאו לכם, מים חשמל עבודה ופרנסה, בריאות מתקדמת,זכות הצבעה, חופש ובטחון בחיים. ומה אתם הבאתם? עריפת ראשים של מוסלמים בשם האל שלך מוחמד ? ואתה לא מתבייש בהיותך מוסלמי ועוד מעיז להטיף עוד שינאה ולהצדיק רצח של חיילים מצרים מסכנים, בגלל שיש ציונים בארץ ? מה אשמים החיילים הללו? המצרים הקריבו הרבה יותר קורבנות במלחמה נגד הציונים מאשר העם הפלשתינאי שאתה שייך לו. אתה בושה לכל המוסלמים ובטח לבני האנוש.
- ניר 13/04/2015 19:52אתם כל כך חשוכים שתעלמו מהמפה בכוחות עצמכם. האח לסונים הידד לשיעים. חבורת רוצחים
- יואל 13/04/2015 18:37ולהשליך אותנו לים ובסוף כשאתם מנסים לעשות זאת ונכשלים אתם בוכים שאתם מסכנים תחת כיבוש
- Israeli 13/04/2015 18:12Israeli Police - please investigate if charges can be pressed against him
- 4.צריך ללמוד מהם אצלנו צריך להרוג אותם (ל"ת)אבי 13/04/2015 16:58הגב לתגובה זו
- 3.סיסימובארק גברים 13/04/2015 16:50הגב לתגובה זוכולל ש"ס ואגודה
- 2.אפי 13/04/2015 16:33הגב לתגובה זוכל הכבוד לגנרל סיסי זה גבר עם ביצים. רק ככה פועלים נגד ערבים צריך ללמוד מהמצרים
- 1.כך צריך גם לגבי כל זורק אבן, דוקר, וכו' (ל"ת)YYYYY 13/04/2015 16:26הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
