בלי חשבון: רכבי ליסינג נוסעים 120% יותר קילומטרז' מפרטיים
עם ישראל נסע מעט פחות בשנת 2012 לעומת שנת 2011, כך עולה מהנתונים שפרסמה היום לראשונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ב-2012 הסתכמה הנסועה של כלי רכב המנועיים בכ-50 מיליארד קילומטר, ירידה של 1.7% לעומת 2011.
ירידה זו הנה תוצאה של ירידה של 5.6% בנסועה השנתית הממוצעת לכלי רכב יחד עם עלייה של 4.1% במ צ ב ה של כלי הרכב לעומת שנה קודמת. אולם, בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 2000, נמצא כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בשנת 2012 נרשמה ירידה קלה בסך הנסועה השנתית.
שטח הכבישים גדל ב-32% זאת ועוד, יחסית לשנת 2000, הנסועה השנתית גדלה ב-36% ומצבת כלי הרכב גדלה ב-51%. שטח הכבישים גדל ב-32%, ואורך הכבישים גדל ב-14%.
מהנתונים עולה כי ככל שכלי הרכב חדשים יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלהם גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר. לדוגמה: כלי רכב פרטיים בקבוצת גיל 2-0 נסעו בשנת 2012, 23 אלף ק"מ בממוצע, לעומת 16.8 אלף ק"מ בלבד בקבוצת גיל 6-3. הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל-2.1 אלף ק"מ בלבד לכלי רכב פרטיים בני למעלה מ- 30 שנה.
עוד עולה מהנתונים כי לכלי רכב פרטיים מחברת החכרה (ליסינג) נסועה שנתית ממוצעת גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי מחברת החכרה (ליסינג) בשנת 2012 היא 31.4 אלף ק"מ, לעומת 30.1 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או תיור, 27.8 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה ורק -14.3 אלף ק"מ בלבד לרכב פרטי בבעלות פרטית.
רכבי סולר וגז נוסעים יותר מבנזין בשנת 2012, כ- 80 אלף כלי רכב פרטיים המונעים בסולר או בגז נסעו בממוצע כ- 24 אלף ק"מ בשנה כל אחד, לעומת כ- 16 אלף ק"מ שנסע בממוצע רכב פרטי הממונע בבנזין.
מהנתונים עולה כי ככל שנפח המנוע של האופנוע גדול יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של אופנוע בעל נפח מנוע 401 סמ"ק ומעלה הסתכמה בשנת 2012 ב-7.8 אלף ק"מ, לעומת 6.2 אלף ק"מ בלבד לאופנוע בעל נפח מנוע של עד 125 סמ"ק. יצוין כי אופנוע בעל נפח מנוע של עד 50 סמ"ק נסע 3.6 אלף ק"מ בממוצע בלבד.
- 5.איחטיאנדר 10/11/2013 17:09הגב לתגובה זונפלאות הסטטיסטיקה.
- 4.תומר 10/11/2013 14:11הגב לתגובה זותגידו -ביזפורטל- זה רציני?? הרי ברור שבעלי רכב ליסינג נוסעים יותר כי הם משלמים תשלום קבוע כל חודש עבור הרכב והדלק ולכן הם מנצלים כמה שיותר את הרכב חברה (נוסע לאילת ברוורס:) ).
- 3.טלטל 10/11/2013 14:08הגב לתגובה זוויש לבטל הליסינג בכלל והעומס על הכבישים כמובן ירד משמעותית
- 2.אחרי כל העלאות המיסים,ליסינג משתלם רק למי שנוסע הרבה (ל"ת)קושי לפענח נתונים 10/11/2013 13:28הגב לתגובה זו
- 1.ני 10/11/2013 13:14הגב לתגובה זורוב רכבי הליסינג משמשים לעבודה וכבר כאן הוכפל הקילומטראז לעומת רכב שאינו משמש לעבודה. לא קשור לבלי חשבון, למרות שיש גם ביזבוז ברכבי ליסינג.