דעה: כולם מדברים על נכסים דיגיטליים - אבל איך עושים את זה?
Facebook, Twitter, בלוגים, אפליקציות סלולר, כולנו שומעים ומשמיעים את ה-buzzwords האלה בכל פגישה עסקית עם ארגונים וחברות שאנו עובדים איתם. כולם מדברים בעוצמה ובלהט על נכסים דיגיטליים ועל כך שחייבים חייבים ליצר עכשיו דף Facebook לחברה ואפליקציית סלולר ללקוחות או שהחברה והמותג שלה יהפכו להיות דינוזאור חסר רלוונטיות.
לצערי אנחנו כמעט ולא שומעים מחשבות על התועלות שהחברה תקבל מכל אחד מנכסיה הדיגיטליים בנפרד ומהשילוב של כולם יחד, ואנו שומעים עוד פחות על החוויה שצריכה להיווצר בכל הנכסים הדיגיטליים של החברה. חוויה שאמורה ללוות את מי שמתחבר למותג בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים, בין אם הוא גולש לשירות הלקוחות באתר, נכנס לדף ה-Facebook שלה או מוריד את אפליקציית הסלולר.
מהם נכסים דיגיטליים?
אתר אינטרנט
דף ב Facebook ואפליקציות Facebook
חשבון Twitter
אפליקציות סלולר
פרופיל החברה ב Linkedin
פורטל פנים ארגוני
בלוגים
פורומים
האם יש מים בבריכה?
הבהילות הזו מזכירה את ימי האינטרנט הראשונים. גם אז היו חברות וארגונים שאמרו: "אינטרנט?! מה זה?!" ונמנעו מלהיכנס לתחום או אפילו לבנות אתר לחברה, עד שהתבהרו השמיים וניתן היה לראות מה זה האינטרנט הזה ומי אחראי עליו... היו חברות וארגונים שקפצו למים, עשו הרבה, עשו מהר בעיקר עשו ניסיונות (מוזרים) מסוגים שונים. חלק גדול מהניסיונות הנועזים בהקמת אתרי אינטרנט, לא צלחו כי הטכנולוגיה לא הייתה בשלה, כי נעשו שגיאות קלאסיות של שימושיות, כי היו באתרים בעיות קוגניציה קלאסיות (האתר מדבר בזמן שאתה מנסה לקרוא, זוכרים?) וכל חווית המשתמש נידונה לכישלון. הניסיונות הללו היו חשובים להתפתחות התחום, להתפתחות השוק והבשלתו והם סייעו לנו לחקור ולהבין מהי חווית משתמש טובה באתרי אינטרנט ואיך נכון לעשות את זה. היום אנחנו כבר יודעים.
להתנסות בלי לטבוע: יוצרים נכסים דיגיטליים
נכון, גם היום אנו עושים ניסיונות. יש חברות וארגונים שלא מוכנים לחשוב על הקמת דף Facebook ולא מבינים למה צריך את זה בכלל,ויש חברות שמזנקות על כל העסק. אלא שהיום בניגוד לימי האינטרנט הראשונים, אנחנו לא חייבים לעשות את כל הטעויות האפשרויות. יש לנו כבר ידע וניסיון ואפשר ואפילו צריך לתכנן, לחשוב חכם, לגבש אסטרטגיה ולחשוב איך יוצרים חווית משתמש אחת בכל הנכסים הדיגיטליים שלנו ובעיקר איך מעבירים את ערכי המותג, המסרים והחוויה של המותג בכל הנכסים הללו.
אז על מה צריך לחשוב?
1. מהם המסרים והערכים שאני רוצה להעביר ללקוחות שלי, בכל הנכסים הדיגיטליים שלי? (אני צריך לגרום ללקוח שלי להרגיש את ערכי החברה בכל נכס דיגיטלי).
2. איך נכון להעביר את ערכי המותג שלי בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים? (באתר אתן דגש על ערך השירותיות וב-Facebook אתן דגש על ערך הקידמה הטכנולוגית למשל).
3. מהם הנכסים שחשוב לי ליצור ולתחזק, ועל מה כדאי לי לוותר? (הארגון בתנופת גיוס אז כדאי לי ליצור חשבון בלינקדין, אבל אין לי מספיק מסרים להעביר בבלוג וצריך לוותר על זה).
4. מיהו קהל היעד של החברה או הארגון בכל אחד מהנכסים הדיגיטליים ומה הוא מחפש בכל אחד מהם? (לאתר קהל יעד שונה מלאפליקציית הסלולר ומאפייני התנהגות אחרים. ובנוסף, גם אם אני משתמש גם באתר וגם ב-Facebook של החברה, אני אצפה לקבל דברים שונים בשניהם. למשל: באתר העירייה אצפה לקבל את תוכניות הרחבת העיר ויכולת להגיש בקשה להיתר בנייה וב-Facebook של העירייה ארצה לקבל מידע על אירועי תרבות ושיתייעצו איתי על הקמת מרכז ספורט בשכונה בה אני גר).
מצופים וגלגלי הצלה: טיפים על נכסים דיגיטליים מובילים
אתר האינטרט: הלקוח מגיע אלינו ואנו צריכים לפנק אותו במרב השירותים האפשריים שניתן לבצע on-line, משירות, דרך מידע ועד לרכישה.
דף הFacebook - אנו מגיעים אל הלקוח: מי שנמצא בFacebook שלנו הוא קהל יעד מפולח שרוצה לקבל מאיתנו מידע. זה הזמן לתת לו ערך מוסף שרק הוא מקבל (הנחות, מבצעים, התנסות במוצרים חדשים רק לחברי ה-Facebook) ולשאול אותו שאלות, לקבל ממנו תשובות ולנסות ליישם ולהציע פעולות ייזומות לחברים. מה אסור לעשות? להעתיק את כל אתר החברה לFacebook.
אפליקציית סלולר או אתר סלולר - הלקוח בתנועה: אין טעם להעתיק את כל האתר לסלולר, יש לחשוב מה כדאי לתת ללקוח שנמצא בתנועה, בדרכים. שירות לקוחות, מבצעים, דיווח על תקלה או רשימה כתובות וטלפונים יכולה להיות יותר נכונה.
בלוג - הלקוח רוצה ללמוד יותר: בלוג הוא פלטפורמה מקצועית מאוד, המתאימה לארגונים וחברות שרוצים לספר מה קורה אצלם, לשתף בתהליכים, לתת מידע מקצועי אמיתי ולמצב את עצמי כמקצועי ומוביל.
מערכות פנים ארגוניות - הלקוח הוא העובד: גם העובד שלי צריך לקבל חוויית משתמש טובה שבה מונחלים ערכי המותג של החברה, כדי שיוכל לשדר את זה החוצה ללקוחות. חשוב לתת דגש על צרכי העובד במערכות החברה, להתחשב בצרכיו ולעשות גם אותו לקוח מרוצה.
כן. יש ערך לראשוניות. כן. יש ערך לחדשנות. אבל אם אתם באים לחדש וליצור נכסים דיגיטליים עבור המותג שלכם, אל תשכחו שצריך להרגיש את המותג בכל הפלטפורמות ושצריך לזכור בכל פלטפורמה מי קהל היעד, למה הוא כאן ובעיקר מה ישאיר אותו איתנו ועם המותג עוד לאורך זמן.

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה
רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור
חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם.
המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם.
לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.
בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- תעשייה אווירית, רפאל, אלביט מערכות - מי קיבלה יותר פרסים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים
קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית,
נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.