משרד התמ"ת ל'עולם הקולנוע': הפסיקו מיידית את הפרסום המטעה
הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת עו"ד תמר פינקוס הורתה לרשת "עולם הקולנוע" להפסיק לאלתר כל פרסום מטעה לגבי מכירת מוצרים במבצע אותם היא מפרסמת ודרשה מהחברה לתקן באופן מיידי את כל פרסומיה ולהעביר לידיה את הפרסומים החדשים.
עו"ד פינקוס מציינת כי בעקבות תלונות צרכנים שהגיעו לרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן לגבי הטעיות שונות בפרסומי החברה נבדקו פרסומי החברה במהלך החודשים האחרונים.
מבדיקת הפרסומים עלה כי החברה לא ציינה בפרסומיה את מחירו הקודם של המוצר, קודם למבצע, בניגוד לסעיפי החוק להגנת הצרכן; החברה לא נקבה בסיבת המחיר המוזל במקרים שזה נדרש (כגון במכירת טלוויזיה ששנת היצור שלה 2006) בניגוד לחוק ובכך גרמה להטעיית צרכנים לגבי עניין מהותי בעסקה; בפרסום צוין כי "יש תוספות" מחיר מבלי לציין מתי תחול התוספת על הצרכן ובגין מה - פרסום המעלה חשד לעבירה לגבי הצגת מחיר כולל כנדרש בחוק. כמו כן לא פרסמה החברה את שעור ההנחה החל על המוצרים.
בתמ"ת ציינו עוד, כי אי מסירת כל הפרטים לאשורם מטעים את הצרכן ומונעים ממנו את האפשרות לבצע קניה מושכלת וכלכלית מבחינתו. נציגי המשרד דרשו מהחברה לתקן באופן מיידי את כל פרסומיה ולהעביר לידיהם את הפרסומים החדשים. אי הענות לדרישות הממונה מהווה עבירה ויכולה לגרור נקיטת הליכים.
לפני כחודש דובר כבר על הטעיית הצרכנים שביצעה עולם הקולנוע בהקשר של הטלויזיות מדגמי 2007, כאשר שנת הייצור לא צויינה. במשרד התמ"ת מסבירים היום לאייס, כי אורית נוקד, סגנית השר שהגיבה בנושא בזמנו לא מחזיקה בסמכויות אכיפה ולכן לא ניתן לייחס לדבריה תוקף חוקי שכן היא אינה מחזיקה גם בסמכויות המתבקשות לדרישת תיקוני ליקויים וכד'.
בנוסף מסבירים בתמ"ת כי כפי שצוין בפנייה הנ"ל עולם הקולנוע נדרשים לתקן ליקויים נוספים שנוגעים לסעיפים אחרים מעבר לשנת ייצור הטלוויזיות ומדובר לדברי עו"ד פינקוס "בשורה ארוכה של הטעיות" כאשר בפועל למרות שסגנית השר נוקד התייחסה לליקויים שונים עבירות אלו נמשכו במקביל.
ממשרד יחסי הציבור של עולם הקולנוע, דני לוי תקשורת נמסר: "מדובר על מקרה ישן שאירע כבר לפני חודש. כל הסעיפים הנידונים תוקנו עוד באותו יום, מייד עם פניית משרד התמ"ת, ואנו נמצאים מאז בקשר שוטף עם נציגי המשרד. באשר לסעיף "המחיר הקודם", הרשת לא ציינה את המחיר הקודם שכן לא היה כזה. המוצרים הנידונים הובאו במיוחד לתקופה מוגבלת ולא נמכרו קודם לכן ברשת במחיר אחר. יש לציין כי את המוצרים מכרה הרשת בזול במיוחד (מחירי עלותם לרשת), ע"מ לייצר הצעות אטרקטיביות וייחודיות ללקוחותיה. יצוין כי כמו כל חברה עסקית / מפרסמת גדולה, מפעם לפעם ישנם נושאים בהם אנו נדרשים לעשות תיקון כזה או אחר, ואנו תמיד שמחים לתקן מיידית ולפעול על פי ההנחיות של משרד התמ"ת וע"פי חוק".
"רשת עולם הקולנוע מקפידה ותמשיך להקפיד לפעול על פי חוק ועל פי הנחיות משרד התמ"ת, מתוך מטרה להעניק ללקוחותיה את חווית הקניה האטרקטיבית המקצועית ביותר ולתת להם מענה אמין והוגן. עם זאת, עקב העובדה שהנושא כבר פורסם ותוקן לפני חודש, לצד העובדה שמחר, יום ב', צפוי להיפגש מנכ"ל הרשת עם נציגי משרד התמ"ת ע"מ לבצע סגירה של התיק אחת ולתמיד, אנו מאד מופתעים מהעובדה שהמשרד בחר לפרסם את הנושא דווקא עכשיו".