סמנכ"ל השיווק בסלקום: "עולם המוסיקה יתבסס על מודל 'אכול כפי יכולתך'"
חברת הסלולר הישראלית, סלקום, יצאה בשבועות האחרונים בקמפיין לרגל השקת 'הבית של המוסיקה הישראלית'. החברה השיקה אתר אינטרנט אשר הוקם בהשקעה של מיליוני שקלים ומכיל חנות מקוונת לכל מוצרי סלקום, כולל מכשירים שיימכרו בהנחת אינטרנט של 10%, וכן יהווה האתר מרכז שירות לקוחות (Self-care). כמו כן האתר יאפשר הורדות קבצי מוסיקה.
לנוכח השקת הפעילות החדשה, שוחח Bizportal עם עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, בעניין עולם המוסיקה המשתנה ונושאים נוספים.
שאלה: אתם נותנים דגש מיוחד לשוק המוסיקה, איך כרגע נראה השוק הזה ואיזה שינוי עושה הסלולר לשוק המוסיקה?
תשובה: "עולם המוסיקה עובר תהליכים מבניים משמעותיים במהלך השנים האחרונות. ההפצה הפכה להיות דיגיטלית וזה משפיע על כל התעשייה. הסלולר הוא אחד הערוצים היחידים שנותן תמורה לאמנים על התוצרת שלהם".
"מצד אחד זה יוצר לאמנים יכולת להתפרנס ומצד שני המוסיקה הופכת להיות מוסיקה של סינגלים. אם פעם היינו קונים דיסקים בשל שיר או שניים שבזכותו הדיסק התפרסם ולאחר מכן היינו מגלים את שאר השירים, היום המוסיקה היא יותר של להיטים ופחות התעמקות בכל אמן".
ש: איך הולך להראות עולם המוסיקה בשנים הקרובות?
ת: "תגובתה של תעשיית המוסיקה, בארץ ובעולם, לשינוי הדיגיטלי שחל בשנים האחרונות הייתה איטית והמשכנו לראות תלות במכירות דיסקים בחנויות המוסיקה".
"כיום ישנם מודלים לפיהם הצרכן רוכש מנוי לתקופה מוגבלת ובה מתאפשר לו להוריד כמה שירים שהוא רוצה בסכום קבוע. לדעתי בשנים הקרובות עולם המוסיקה יתבסס על מודל "אכול כפי יכולתך", על פיו יהיה גורם מתווך אשר יארגן את החוזים מכל החברות. מודלים מסוג זה כבר מתחילים לעבוד בעולם, למשל חברת נוקיה, שיצאו במבצע בו הם מכרו מכשיר ונתנו מתנה לרוכשים אפשרות להוריד מוסיקה של כל חברות התקליטים הגדולות בחינם, לתקופה קצובה".
ש: יש אמנים אשר לא פעם התמרמרו על ההכנסות מהסלולר, מה יש לך להגיד בנושא? הרי זו הופכת לאחת מההכנסות העיקריות שלהם?
ת: "לעומת מה שהאמנים מרוויחים מהשמעות ברדיו, אין להם על מה לבוא בטענות ונראה כי האמנים מאוד מרוצים מהפעילות המשותפת עם הסלולר.
האמנים מקבלים 50% מהעלות של כל שיר או חבילת שירים שלהם".
ש: קהל היעד שלכם הוא צעיר, מה עם הקהל הבוגר יותר?
ת: "בכל הקשור לשינוי שיצר העולם הדיגיטלי, יש כאלו שהובילו את השינוי ויש כאלו שהשתלבו בו. המהפכה הדיגיטלית התחילה בקרב הצעירים, זהו תהליך טבעי, מי שמתחיל בכך זה הצעירים והקהל הבוגר יותר משתלב".
"יש הרבה מבוגרים שמורידים שירים ב'בית של המוסיקה'. אחד הקונספטים היה לשלב שירים ישראלים מכל התקופות, בסדר גודל של 50,000 שירים ובכך אנו פונים גם לקהל הבוגר, שיכול למצוא שם את השירים הישנים יותר והמוכרים לו".
ש: מטרת הפעילות היא רק למכור מוסיקה? איך זה משיק לשאר פעילויות החברה?
ת: "סלקום עוסקת במוסיקה הישראלית כבר מאז 2005. חלק מסיפור של סלקום הוא המוסיקה וזה בא לידי ביטוי בהפקות אירועים העוסקים במוסיקה ישראלית, מתן חסויות להופעות שההשקעה שלנו היא חסרת פרופורציה".
"הבית של המוסיקה איננו רק למטרות רווח, אלא המטרה היא לקדם את המוסיקה הישראלית ולבנות 'היכל למוסיקה'. בפעילות זו ניסינו להעשיר את המוסיקה, באתר ישנן ביקורות על מוסיקה, ספיישלים בנושאים מסוימים,
כל זאת במטרה שהצרכן יחווה תכנים שמעבר לנושא של מכירה- קנייה, המטרה היא להצדיע למוסיקה הישראלית".
"חנות המוסיקה היא הדרך היחידה, החוקית, שניתן כיום להוריד מוסיקה ישראלית מבלי 'לגנוב'. באתר קיימים 60 אלף כותרים שונים, ומגוון רחב שרובו מוסיקה עברית, אבל יהיה בו גם תוכן לועזי".
ש: תקציב הפרסום בתקופת המיתון?

בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה
האמנה החדשה, שנקראת "אמנת זמינות פיננסית לסיוע לחיילים וחיילות בשירות חובה", תעודד את הבנקים להעניק פתרונות יצירתיים, להקפיא הליכים משפטיים ולשפר את הנגישות הפיננסית של חיילים לאורך השירות ובסיומו
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל השיק מהלך ראשון מסוגו, שמטרתו להעניק סיוע פיננסי ייעודי לחיילי וחיילות חובה. האמנה החדשה, שאומצה באופן וולונטרי על ידי כלל המערכת הבנקאית, מתיימרת להתמודד עם תופעה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה במיוחד: חיילים בשירות סדיר שמוצאים את עצמם תחת עומס כלכלי מהותי, לעיתים כבר במהלך השירות, ונושאים איתם את נטל החובות גם לאחר השחרור.
היוזמה, הקרויה "אמנת זמינות פיננסית", נבנתה בשיתוף פעולה של שורת גופים ובהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, איגוד הבנקים, משרד המשפטים (הסיוע המשפטי), רשות האכיפה והגבייה, ועמותת "נדן". לפי הפיקוח, מטרת האמנה אינה רק הקלה מידית על חיילים הנמצאים בקשיים, אלא גם מניעה, באמצעות כלים לשיפור הידע הפיננסי והנגישות לשירותים.
מרכיב מרכזי באמנה הוא הטיפול בחוב. על פי המתווה, בנקים שיעמדו בהוראות יקפיאו הליכים משפטיים למשך שנה לחוב של עד 15 אלף שקל, וינסו לגבש עם החייל החייב הסדר תשלומים מקל, בהתאם ליכולותיו. ההקפאה תוארך בעוד חודש אם החייל ריצה עונש מאסר של 30 יום ומעלה. מדובר במהלך שיש בו היבט חברתי מובהק, אם כי המבחן המשמעותי יהיה מידת השימוש בו בפועל, ובעיקר מידת שיתוף הפעולה מצד הבנקים עצמם, שיכולים אמנם להעניק הקלות נוספות, אך אינם מחויבים לכך.
כחלק מהשינוי, ימנו הבנקים אנשי קשר ייעודיים לחיילים, שיקבלו הכשרה ממוקדת בהובלת הגופים הרלוונטיים, כולל מפגש עם נציגי צה"ל והסיוע המשפטי, ויוכלו להציע פתרונות בהתאמה אישית. כל חייל יוכל לפנות לאיש הקשר בבנק שבו מתנהל חשבונו, ללא תלות במקום השירות או הסניף. במקביל, תוענק גמישות תפעולית, תעודת חוגר תוכר כאמצעי זיהוי רשמי לפעולות בסיסיות בבנק, חיילים יוכלו לפעול בכל סניף הקרוב אליהם ולא רק בסניף האם, ויונפקו כרטיסי חיוב דיגיטליים זמינים עבור חיילים המשרתים הרחק מהבית.
- סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
- האם מתפתחת בבנק ישראל "דיקטטורה מחשבתית"?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באשר לאשראי, תצא המלצה להציע מסגרות מותאמות ליכולת הכלכלית של החיילים, תוך הפחתת סיכון להיכנסות למינוס או לחריגות לא מבוקרות. מעניין לראות שהאמנה אינה עוסקת רק בהיבט המיידי אלא גם בתקופות חריגות, כמו מלחמה. ההתייחסות למבצעים כמו "חרבות ברזל" ו-"עם כלביא" מעידה על לקח ברור שלמד הפיקוח: בתקופות לחימה נדרשת רמה גבוהה של גמישות ונכונות מצד המערכת הבנקאית לפעול ברגישות מול חיילים שנפגעו, נפצעו, או נמצאים בזמינות מבצעית אפסית.

רפאל מציגה את "מגן אור" מערכת הלייזר החדשה
רפאל מציגה בתערוכת DSEI 2025 וחושפת את מערכת הלייזר החדשה "מגן אור", עם מכוון עוצמתי יותר, טווח מוגדל ותגובה מהירה; המטרה: יירוט מהיר, זול ומדויק, במהירות האור
חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות מציגה בתערוכת DSEI 2025 בלונדון את הדור החדש של מערכת "מגן אור" (IRON BEAM 450), מערכת לייזר מבצעית שמיועדת ליירוט מהיר של איומים אוויריים קצרי טווח. מדובר בתצורה משודרגת, עם מכוון חדש המאפשר לטפל באיומים בטווחים גדולים יותר, עם דיוק גבוה יותר ויכולת תגובה מהירה בהרבה לעומת הדגם הקודם.
המערכת החדשה מתוכננת לנטרל איומים במהירות האור, בעלות שולית נמוכה מאוד לכל יירוט, יתרון משמעותי ביחס למערכות טילים קיימות, שבהן כל יירוט עשוי לעלות עשרות אלפי דולרים. היא מיועדת להגן על שטחים נרחבים, פועלת ברצף ויכולה לתת מענה גם לתרחישים מורכבים שבהם נדרש יירוט רב־שכבתי ומתואם.
לדברי מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן, מדובר בפריצת דרך טכנולוגית שמסמנת שינוי תפיסתי בתחום ההגנה האווירית: "הצגת המכוון החדש IRON BEAM 450 בתערוכת DSEI ממחישה כיצד פריצות דרך בטכנולוגיית לייזר רב עוצמה משנה את כללי המשחק בתחום ההגנה האווירית ומאפשרות יירוטים יעילים מאוד ובעלות נמוכה. לצד מערכות ההגנה האווירית שלנו, מערכת "מעיל רוח, מערכת ההגנה האקטיבית המבצעית הראשונה והיחידה בעולם לרק״ם. המערכת מותקנת על טנקים ורכבים משוריינים במספר צבאות, מגנה על הצוותים והפלטפורמות מפני איומים נ״ט ומבססת את ההגנה האקטיבית כסטנדרט מרכזי בכוחות מתמרנים. בנוסף, עם פתרונות הנ״ט, מערכות נגד כטב״מים והמערכות הימיות, רפאל מספקת פתרונות משולבים העונים על צרכי ההווה ומתכוננים לאתגרים של המחר”.
בין המערכות המשלימות שמציגה רפאל בתערוכה: כיפת ברזל לטווחים קצרים, "קלע דוד" לטילים בטווחים ארוכים, ומערכות ספיידר לטווחים בינוניים. לצד מערכות שליטה ובקרה כמו MIC4AD ו-SKY SPOTTER, וכן DRONE DOME ו־LITE BEAM שנועדו להתמודדות עם רחפנים וחימושים משוטטים.
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- תעשייה אווירית, רפאל, אלביט מערכות - מי קיבלה יותר פרסים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במימד הימי מציגה החברה את הגרסאות המותאמות של מערכות היירוט: C-DOME, שהיא הגרסה הימית של כיפת ברזל, וכן Naval Iron Beam ו-TORBUSTER. כל אלו מבוססים על ארכיטקטורה פתוחה שמאפשרת שילוב בציים
קיימים, גם בשגרה וגם בלחימה. IRON BEAM צפויה להשלים את ההגנה הרב־שכבתית של ישראל, תוך צמצום משמעותי של עלויות והתאמה לאיומים משתנים, בין אם מדובר בירי רקטות, ברחפנים או במטחים מרובי ראשי קרב. המערכת טרם נכנסה לשימוש מבצעי, אך עם ההתקדמות הטכנולוגית הנוכחית,
נראה שהיא בדרך להפוך לחלק בלתי נפרד מהגנת העורף והחזית גם יחד.