TGI ינואר: החינמון "ישראל היום" מתחזק על חשבון עיתונים מתחרים
נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2007 (המשקף את התקופה –ינואר-דצמבר 2007), שפורסמו היום, מצביעים כי "השחקן החדש במגרש" ישראל היום חדר לשוק ברמה ממוצעת ,בתקופת הגל ה-2 של TGI (יולי דצמבר 2007) ,בשעור של 15% ומעמידה את "ישראל היום" בדרוג כעתון היומי ה-3 הנקרא ביותר בישראל.
ירידה קלה לעיתונות היומית
למרות החדירה המסיבית של "ישראל היום" לשוק העיתונים היומיים בחציון השני , כניסת לא גרמה לעלייה בסך כל הקריאה בעיתונים היומיים. זאת בניגוד לתופעה שנצפה בתקופה החדירה של "ישראלי" שגרם לעלייה בסך כל הקריאה היומית בעיתונים. כפי שמשתקף , החשיפה של ישראל היום, באה בחלקה, על חשבון העיתונים האחרים , כתחליף או במקביל וזאת בניגוד לקוראים של "ישראלי" שהיו, בחלקם, קוראים "חדשים" ש"פגשו" את המוצר עקב צינורות הפצה חדשים שהגיע אל קהל שאינו קורא עיתונים יומיים מודפסים.
סך כל הקריאה בארבעת העיתונים הארציים הוותיקים (ידיעות, מעריב, הארץ וגלובס) ירדה ב-2%, מ-54.2% בינואר-יוני 2007 ל-52.2% ביולי-דצמבר 2007.
הנגנים האישיים תורמים לקיצוץ בהאזנה לרדיו
בהקשר להאזנה לרדיו, למרות שלא נצפו שינויים דרמטיים בהתייחסות לרמת ההאזנה לתחנות השונות אזי ברמת סך כל ההאזנה לרדיו ככלל קיימת מגמת ירידה.. כנראה שירידה זאת נעוצה במסגרת התחרות על זמן הפנוי של האוכלוסייה לאלטרנטיבות אחרות כגון אינטרנט, נגני מוזיקה וכד'. משנת 2004 סך כל הכיסוי היומי לרדיו ירד מ- 82% ל- 76.6% ב – 2007.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
