TGI ינואר: החינמון "ישראל היום" מתחזק על חשבון עיתונים מתחרים
נתוני סקר TGI בוגרים גל 2 2007 (המשקף את התקופה –ינואר-דצמבר 2007), שפורסמו היום, מצביעים כי "השחקן החדש במגרש" ישראל היום חדר לשוק ברמה ממוצעת ,בתקופת הגל ה-2 של TGI (יולי דצמבר 2007) ,בשעור של 15% ומעמידה את "ישראל היום" בדרוג כעתון היומי ה-3 הנקרא ביותר בישראל.
ירידה קלה לעיתונות היומית
למרות החדירה המסיבית של "ישראל היום" לשוק העיתונים היומיים בחציון השני , כניסת לא גרמה לעלייה בסך כל הקריאה בעיתונים היומיים. זאת בניגוד לתופעה שנצפה בתקופה החדירה של "ישראלי" שגרם לעלייה בסך כל הקריאה היומית בעיתונים. כפי שמשתקף , החשיפה של ישראל היום, באה בחלקה, על חשבון העיתונים האחרים , כתחליף או במקביל וזאת בניגוד לקוראים של "ישראלי" שהיו, בחלקם, קוראים "חדשים" ש"פגשו" את המוצר עקב צינורות הפצה חדשים שהגיע אל קהל שאינו קורא עיתונים יומיים מודפסים.
סך כל הקריאה בארבעת העיתונים הארציים הוותיקים (ידיעות, מעריב, הארץ וגלובס) ירדה ב-2%, מ-54.2% בינואר-יוני 2007 ל-52.2% ביולי-דצמבר 2007.
הנגנים האישיים תורמים לקיצוץ בהאזנה לרדיו
בהקשר להאזנה לרדיו, למרות שלא נצפו שינויים דרמטיים בהתייחסות לרמת ההאזנה לתחנות השונות אזי ברמת סך כל ההאזנה לרדיו ככלל קיימת מגמת ירידה.. כנראה שירידה זאת נעוצה במסגרת התחרות על זמן הפנוי של האוכלוסייה לאלטרנטיבות אחרות כגון אינטרנט, נגני מוזיקה וכד'. משנת 2004 סך כל הכיסוי היומי לרדיו ירד מ- 82% ל- 76.6% ב – 2007.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
