דדד
חברת התוכנה הישראלית גזית יישומים, המפתחת תוכנות לניהול רשתות חנויות, השלימה ברבעון האחרון התקנת מערכות מידע מתקדמות ברשת האופנה פוקס. הפעילות כללה מחשוב מתקדם וקישור מלא למרכז הרשת של 170 עמדות המכירה בכ- 150 חנויות הרשת, כולל פוקס, פוקס מן, פוקס קידס ופוקס בייבי.
פוקס סיימה את 2004 עם מכירות של כ-438 מיליון שקל והפעילה 139 חנויות. חיבור החנויות למרכז הרשת מאפשר להנהלה לקבל נתוני מכר מהקופות בכל רגע נתון, כולל זיכויים, מצב המלאי, שליפת חשבוניות מעסקאות שבוצעו בחנות אחרת ברשת ועוד. המערכת מאפשרת זיהוי כרטיסי אשראי גנובים או מזויפים, ומתריעה על כך באופן מיידי. המערכת כוללת מסכי מגע בעמדות המכירה, וניתן להעביר באמצעותה הודעות בזמן אמת לכל החנויות בארץ.
"המעבר למערכת הקנה לנו שליטה מלאה על הנעשה בחנויות הרשת בכל הארץ. אנחנו יכולים לבחון כל מבצע שרץ בזמן אמיתי, ולקבל החלטות בהתאם לתוצאות בטווחי זמן של שעות בודדות. אפשר לשנות מבצעים לכל הרשת בתוך רגע וליידע את החנויות באמצעות שליחת הודעה שמופיעה על המסך ? וכך למקסם ולזהות עודפים וחוסרים בזמן אמת, כמו גם תמחור שגוי, שאותו ניתן לשנות תוך דקות", כך אומרת תקוה זלמנוביץ', מנהלת מערכות המידע של רשת פוקס.
גזית יישומים חולשת על למעלה מ-70% מנקודות המכירה בשוק רשתות וחנויות האופנה הממוחשבות בישראל, וכן על חלק ניכר מהרשתות הצרכניות בתחום הקמעונאות. בין לקוחותיה קסטרו, הוניגמן, TNT, מתאים-לי, קרייזי-ליין, JUMP, לי-קופר, רנואר, היינס, דלתא טכסטיל, קרוקר, אופטיקה הלפרין, אירוקה, מחסני חשמל, רשתות תאורה, טרקלין חשמל, קנדילנד ועוד.
"בשנים האחרונות עובר שוק האופנה בארץ מהפך. התחרות הגבוהה בענף מחייבת את הרשתות ליישם מערכות מידע המאפשרות לשלוט במידע ברמה גבוהה ומדויקת יותר באמצעות כלי ניתוח מתקדמים. המשמעות של תכנון העונה - הפריטים והכמויות, ושל שליטה, בקרה וניתוח של כמויות המלאי ונתוני המכירה היא קריטית להצלחתן", אמר רוני אטון, מנכ"ל גזית יישומים.
גזית יישומים מפתחת ומשווקת פתרון מלא לניהול רשת חנויות, הכולל קישוריות online מלאה בין הסניפים למרכז, מערכת Front-Office לניהול הקופות ומערכת Office Head לניהול מרכזי של הרשת. בנוסף, משווקת גזית מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות ומועדוני לקוחות, ומחסן נתונים המאפשר לבעל הרשת לקבל בלחיצת כפתור ניתוח גרפי מלא של הנתונים העסקיים של רשת החנויות בזמן אמת.
גזית,שהוקמה בשנת 1995, נמצאת בבעלות איש העסקים רוני אטון ומונה כ-70 עובדים. החברה פועלת ממשרדיה במתחם הבורסה ברמת-גן. החברה הקימה לאחרונה ספין-אוף המפתח פתרון עבור שווקים בארה"ב ובאירופה, וכבר ביצעה למעלה מ-100 התקנות בארה"ב.
סמוטריץ ממשלההרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי; הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי עד לסכום של 150 דולר תיכנס לתוקף עוד 21 יום
במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי. הפטור ממס על יבוא אישי לסכום של 150 דולר ייכנס לתוקף עוד 21 יום. "הצרכן הישראלי לא יכול להיות שבוי בידי טייקונים שמחזיקים במשק" אמר סמוטריץ'.
שר האוצר מוביל שורה של צעדים להקלה בתחום יוקר המחייה ולתפיסתו פתיחת השוק תוציא מידי מונופולים וחברות ששולטות במשק את היכולת לגבות מהצרכן הישראלי מחירים גבוהים מרוב מדינות אירופה. כך למשל מחירי ההלבשה וההנעלה בישראל גבוהים ביחס לממוצע האירופאי. הפער במחירי המוצרים האלו מגיע לכ-28% מהממוצע ה-OECD.
על פי ההערכות, ארבע חברות גדולות בתחום ההלבשה וההנעלה בישראל מחזיקות יחד בכ-40% מנתח השוק בסקטור זה ולמעשה קובעות רף מחירים גבוה ולא מוצדק לכל משקי הבית. על פי נתוני משרד האוצר כוח הקנייה של אזרחי ישראל נמוך מזה של רוב מדינות אירופה כאשר ישראל נמצאת במקום ה-22 מתוך 38 מדינות. הסיבה לכך היא רמת מחירים יקרה שמצמצמת את כוח הקנייה של האזרחים בישראל.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״הצרכן הישראלי משלם יותר מחברו במדינות המערב. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה כי סקטורים שלמים מוחזקים בידי מונופולים וטייקונים שמנצלים את המשק הסגור כדי לגבות מחיר יקר ולא מוצדק מהצרכן הישראלי. החלטתי להגביר את התחרות בתחום הזה ולהוזיל בכך את סל המחייה עבור משקי הבית בישראל". השר פירסם את הצו להערות הציבור לקראת כוונתו לחתום עליו. בעוד 21 יום יוכל השר לחתום וההוזלה תיכנס לתוקף.
- המע"מ עולה - מה יקרה למחירי הדירות ומה עם מי שכבר רכש?
- "לבטל את הפטור ממס לשכר דירה, להעלות את מס החברות": מה המדינה צריכה לעשות בתקופה הזאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצעד מוצג לציבור כעידוד תחרות, אך גורמי המקצוע באוצר מזהירים כי מדובר במהלך של כלכלת בחירות. וויתור על הכנסות ממסים בזמן שהמשק עדיין מתמודד עם עלויות המלחמה אינו צעד זהיר ובוודאי לא כזה שהדרג המקצועי תמך בו. בצמרת האוצר מדגישים כי שנים מדברים על ביטול פטורים, לא על הרחבתם, והמהלך הנוכחי הפוך לחלוטין לאג’נדה הרשמית של המשרד.
סמוטריץ ממשלההרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי; הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי עד לסכום של 150 דולר תיכנס לתוקף עוד 21 יום
במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי. הפטור ממס על יבוא אישי לסכום של 150 דולר ייכנס לתוקף עוד 21 יום. "הצרכן הישראלי לא יכול להיות שבוי בידי טייקונים שמחזיקים במשק" אמר סמוטריץ'.
שר האוצר מוביל שורה של צעדים להקלה בתחום יוקר המחייה ולתפיסתו פתיחת השוק תוציא מידי מונופולים וחברות ששולטות במשק את היכולת לגבות מהצרכן הישראלי מחירים גבוהים מרוב מדינות אירופה. כך למשל מחירי ההלבשה וההנעלה בישראל גבוהים ביחס לממוצע האירופאי. הפער במחירי המוצרים האלו מגיע לכ-28% מהממוצע ה-OECD.
על פי ההערכות, ארבע חברות גדולות בתחום ההלבשה וההנעלה בישראל מחזיקות יחד בכ-40% מנתח השוק בסקטור זה ולמעשה קובעות רף מחירים גבוה ולא מוצדק לכל משקי הבית. על פי נתוני משרד האוצר כוח הקנייה של אזרחי ישראל נמוך מזה של רוב מדינות אירופה כאשר ישראל נמצאת במקום ה-22 מתוך 38 מדינות. הסיבה לכך היא רמת מחירים יקרה שמצמצמת את כוח הקנייה של האזרחים בישראל.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״הצרכן הישראלי משלם יותר מחברו במדינות המערב. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה כי סקטורים שלמים מוחזקים בידי מונופולים וטייקונים שמנצלים את המשק הסגור כדי לגבות מחיר יקר ולא מוצדק מהצרכן הישראלי. החלטתי להגביר את התחרות בתחום הזה ולהוזיל בכך את סל המחייה עבור משקי הבית בישראל". השר פירסם את הצו להערות הציבור לקראת כוונתו לחתום עליו. בעוד 21 יום יוכל השר לחתום וההוזלה תיכנס לתוקף.
- המע"מ עולה - מה יקרה למחירי הדירות ומה עם מי שכבר רכש?
- "לבטל את הפטור ממס לשכר דירה, להעלות את מס החברות": מה המדינה צריכה לעשות בתקופה הזאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצעד מוצג לציבור כעידוד תחרות, אך גורמי המקצוע באוצר מזהירים כי מדובר במהלך של כלכלת בחירות. וויתור על הכנסות ממסים בזמן שהמשק עדיין מתמודד עם עלויות המלחמה אינו צעד זהיר ובוודאי לא כזה שהדרג המקצועי תמך בו. בצמרת האוצר מדגישים כי שנים מדברים על ביטול פטורים, לא על הרחבתם, והמהלך הנוכחי הפוך לחלוטין לאג’נדה הרשמית של המשרד.
