ג'נגו מעריכה: עסקה שתגיע לכדי 5 מיליון ד' ב-3 שנים
ההייטק הישראלי ממשיך ללכת במגמת האבטחה. חברת ג'נגו הנתנייתית זכתה לאחרונה בחוזה של חברת טלקום יפנית בכדי לספק לה תוכנה לנתבים שתילחם בדואר זבל וסוסים טרויאנים.
לפי הערכת החברה התוכנה אמורה לשרת כ-10 מיליון בתים ומשרדים ביפן בתוך שלוש שנים.
בג'נגו מוסיפים כי הנתב נמכר ללקוחות הקצה ביפן ב-120 דולר. היקף העסקה הכוללת יגיע תוך שלוש שנים למעל 100 מיליון דולר והנתח של ג'נגו בעסקה צפוי לעמוד על 5 מיליון דולר.
"ג'נגו" חברה לחברת חומרה טייוואן, ויחד הן בנו נתב בעל יכולות ברירת וירוסים ודואר זבל, שלדברי החברה הם מהמתקדמות בעולם. לאיזור התעשייה של נתניה היו מספר הצלחות בולטות בשנה האחרונה, ביניהן: שופינג.קום שנרכשה על ידי EBAY במעל ל-600 מיליון דולר. היא החלה את פעילותה באיזור התעשייה כחברת ההזנק דילטיים.קום.
הנתב עם התוכנה של ג'נגו תוכנן עבור חברות תקשורת גדולות, שתוכלנה לספק את המוצר למשתמש הביתי והעסקי במסגרת עסקאות חבילה, הכוללות שירותי תקשורת בסיסיים, לצד נתב להגנה מקסימאלית מפני וירוסים וסוסים טרויאניים, המגיעים דרך הרשת ומפני דואר זבל.
ארגונים גדולים ומשתמשים ביתיים מסתכנים בכל פעם שהם שולחים או מקבלים דואר אלקטרוני. הסיכונים כוללים וירוסים אלקטרוניים, דואר זבל, ודואר אלקטרוני אחר עם תוכן לא רצוי.
הפתרון הזה נגיש לכל משתמש ומונע הוצאות מיותרות על רכישת רשיונות תוכנה ותשלום למומחי התקנה. המשתמש הביתי (כולל רשתות ביתיות קטנות)יוכל להנות מרמת אבטחה של ארגון גדול, בעלות נמוכה וללא השקעה נוספת בציוד.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
