מכירות הרכבים החשמליים באירופה בשפל של 3 שנים; כמה רכבים מכרה טסלה?
שוק ה-EV ממשיך לדעוך, כאשר חודש אוגוסט היה הרביעי ברציפות בו נתוני המכירות של רכבים חשמליים באירופה מציגים ירידה. המכירות הכוללות של רכבים באירופה נפלו ב-18% בחודש אוגוסט ומכירות הרכבים החשמליים הציגו נפילה גדולה של 44% לעומת השנה שעברה. מכוניות חשמליות עם סוללות (BEV) היוו 14.4% משוק הרכב של האיחוד האירופי, לעומת 21% בשנה הקודמת.
האוויר ממשיך לצאת מבלון ה-EV
באוגוסט 2024, רישום מכוניות חשמליות עם סוללות (BEV) ירד ב-44% ל-92,627 יחידות (לעומת 165,204 באותה תקופה בשנה שעברה), עם ירידה בנתח השוק הכולל שלהם ל-14.4% מ-21% לפני שנה. הירידה הגיעה בעיקר משני השווקים הגדולים ביותר עבור מכוניות BEV: גרמניה עם ירידה של 69% וצרפת עם ירידה של 33%. מינואר עד אוגוסט, נרשמו 902,011 מכוניות חשמליות חדשות עם סוללה, המייצגות 12.6% מהשוק.
נתח שוק בשוק הרכב האירופי לפי סוג מנוע: בכחול כהה: רכבי בנזין, בצהוב: רכבים היברידיים, בוורוד: רכבים חשמליים, בטורקיז: דיזל, באדום כהה: בתכלת: אחר; קרדיט: ACEA
- טסלה מפרסמת השבוע את נתוני המסירות: האם נראה צמיחה, והאם זה בכלל משנה?
- טסלה מקבלת מחיר יעד של 600 דולר לקראת מהפכת ה-AI של החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רישום מכוניות היברידיות נטענות (PHEV) הציג ירידה של 22% בחודש שעבר, עם ירידות שנרשמו בכל השווקים העיקריים שלהן. באוגוסט, מכוניות היברידיות נטענות היוו 7.1% מהשוק הכולל של מכוניות, לעומת 7.4% בשנה שעברה, עם מכירת 45,590 יחידות.
רכבים היברידיים-חשמליים הם סוג הרכב היחיד שהציג צמיחה באוגוסט, כאשר רישום המכוניות עלה ב-6.6% ל-201,552 יחידות. שלושה מארבעת השווקים הגדולים ביותר עבור קטגוריה זו הציגו עליות: ספרד וצרפת עם עלייה של 12.5% כל אחת ואיטליה עם עלייה של 2.5%, בעוד שגרמניה נותרה יציבה. נתח השוק של מכוניות היברידיות-חשמליות הגיע ל-31.3%, לעומת 24% באוגוסט 2023.
המכירות של טסלה TESLA INC באירופה ירדו ב-43.2% באוגוסט, ואלו של חברת SAIC Motor הסינית ירדו ב-27.5%. המשקיעים של טסלה יהיו מאוכזבים לראות את הנתונים הללו, בעיקר אחרי שבחודש שעבר נתוני המכירות של החברה בסין לחודש יולי דווקא היו חזקים - לפי הנתונים טסלה מכרה 46,227 כלי רכב ללקוחות סינים ביולי, עלייה של 47% לעומת השנה שעברה. טסלה אינה מדווחת בעצמה על נתוני המכירות לפי גאוגרפיות ואנליסטים שונים מנתחים בעצמם את הנתונים הכללים שמתפרסמים בסין.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- גיבוי ממשלתי בהיקף 1.5 מיליארד פאונד למפעלי JLR
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק
מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.
הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.
המחקר של איתוראן
המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.
מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
- "מסתכלים עלינו כחברת ערך בלבד ואנחנו גם חברת צמיחה"
- מנורה נגד הרש"פ: תובעת אותה על רבע מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.

איפה נפלה מוביליאיי?
אירוע הניידות במינכן סימן את הנטישה של אחד הלקוחות הגדולים של מובילאיי כשב.מ.וו עברה לשתף פעולה עם קואלקום במקום מובילאיי - מאזן הכוחות בשוק שבבי הרכב השתנה; החיישן של מובילאיי פספס את פניית הפרסה של השוק?
באירוע הניידות של מינכן (מה שבימים עברו נקרא תערוכת המכוניות של פרנקפורט), שנערך בתחילת החודש, חשפה ב.מ.וו את ה-iX3, כלי רכב חדש על פלטפורמה חדשה, Neue Klasse, אותה פיתחה הקבוצה בחמש השנים האחרונות. פלטפורמה זו, שעליה תוצג בשנה הבאה סדרה 3 החשמלית, היא העתיד של ב.מ.וו, לפי אוליבר זיפסה, יו״ר הנהלת ב.מ.וו.
קואלקום חוגגת את שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו בתערוכת מינכן (אוטוניוז)
״אני עובד בקבוצת ב.מ.וו כבר יותר מ-34 שנים,״ פתח זיפסה את דבריו בהשקת המכונית. ״במהלך תקופה זו, הייתי עד לבכורות עולמיות רבות, קונספטים חדשים ומרגשים וחידושים טכנולוגיים נועזים. אבל, בשבילי - ובשביל כולנו בקבוצת ב.מ.וו - הבכורה של היום היא באמת ׳רגע של פעם בחיים.׳ מתי עוד יש לך את ההזדמנות לדמיין מחדש מותג כמו ב.מ.וו מהיסוד? הזדמנות ליצור דור חדש לגמרי של כלי רכב? הזדמנות לפרוץ דרך חדשה לגמרי? בלי קשר להנעה. מה שהתחיל בתור חזון, הפך עכשיו למציאות עם השקת ה-iX3.
״זה יהיה קנה המידה של התעשייה,״ אמר זיפסה בהזדמנות אחרת. ״הדגם החדש מביא עימו חידושים שישפיעו על כל קשת הדגמים של המותג, והוא מהווה את הסנונית הראשונה של פלטפורמת Neue Klasse. אנחנו לא רק מציגים את הדור הבא של אחד הדגמים החשמליים המצליחים שלנו, אלא פותחים פרק חדש בתולדות ב.מ.וו. כל הפיתוחים הללו – החל מהפלטפורמה החדשה, דרך שפת העיצוב ועד יכולות הנהיגה המתקדמות - ייכנסו בהדרגה לכל הדגמים, הנה זה. הראשון של עידן חדש. עתיד המכונית.״
- מובילאיי מקבלת המלצת קנייה מדויטשה בנק
- אינטל אומרת שלא תממש את מובילאיי - למה השוק לא מאמין לה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומי החמיצה את החגיגה שהשלכותיה הן ארוכות טווח? מובילאיי. ומי הצטרפה לחגיגה? קואלקום, המתחרה העיקרית של מובילאיי בחצי הכדור המערבי.
מפת הדרכים של קואלקום לפיתוח סנאפדרגון (אוטוניוז)