כדי לתת מענה לביקושים הגבוהים לקראת הקיץ: סאן דור חוכרת 2 מטוסי בואינג 737
חברת אל על חתמה על הסכם לחכירת שני מטוסי בואינג מדגם 737-800 של חברת KLASJET הליטאית לתמיכה בפעילות סאן דור מקבוצת אל על
חברת אל על חתמה על הסכם לחכירה רטובה של שני מטוסי בואינג מדגם 737-800 של חברת KLASJET הליטאית לתמיכה בפעילות סאן דור, מקבוצת אל על. ההסכם יאפשר להגדיל את תדירות הטיסות לעשרת יעדיה המתוכננים של סאן דור לקיץ הקרוב, כאשר טיסה מסחרית ראשונה באחד מהמטוסים צפויה להמריא ללרנקה כבר ביום שישי הקרוב, 3 במאי 2024.
מדובר בצעד שמגיע בין השאר על רקע ביטול טיסות של חברות תעופה זרות רבות בהן ענקיות הלואו-קוסט וויזאייר ואיזיג'ט. עונת הקיץ מושכת ישראלים רבים לטוס לחו"ל, על אחת כמה וכמה בתקופה זו של המלחמה בה ישנו גם צורך עז של הישראלים להתרענן מהמתיחות בארץ.
חברת KLASJET שמפעילה כ-15 מטוסים, מתמחה בהחכרת מטוסים לחברות בינלאומיות. המטוסים החכורים מיועדים להפעלת יעדי סאן דור כוללים 186 מושבים במחלקת שירות אחת, מחלקת תיירים. הטיסות יאוישו על ידי צוותי האוויר של KLASJET אליהם יצוותו בכל טיסה דייל/ת אל על, כך שיינתן בטיסה שירות גם בשפה העברית.
סאן דור הודיעה לאחרונה כי תטוס בעונת הקיץ הקרובה לכעשרה יעדים: לרנקה ופאפוס בקפריסין, רודוס וסלוניקי ביוון, בטומי וטיבילסי שבגיאורגיה, ורשה וקרקוב שבפולין, טיווט במונטנגרו וקישינב במולדובה. לצד תגבור הטיסות ליעדים הקיימים, חכירת המטוסים תאפשר לבחון הפעלת קווי טיסה ליעדים נוספים כך שהחברה תוכל להציע מענה מותאם להעדפות וביקושי הקהל הישראלי ביעדי נופש קרובים נוספים.
- יותר טסים לחו"ל, החברות הישראליות ממשיכות לתפוס נתח שוק רחב
- יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחברה ציינו כי לקוחות אשר רכשו כרטיסים ולאחר מכן טיסתם הוחלפה כך שתופעל באמצעות מטוס חכור, רשאים לשנות או לבטל את הטיסה דרך מוקד השירות בתוך 14 ימים מקבלת ההודעה על שינוי המטוס, ובתנאי שהשינוי או הביטול יעשו לפחות שני ימי עסקים לפני מועד הטיסה. לא ייגבו דמי שינוי (למעט הפרשי מחיר, אם יהיו) או דמי ביטול על פעולה זו.
גל גרשון, מנכ"ל סאן דור: "נוכח הביקושים הגבוהים בקרב הציבור, ביצענו בשבועות האחרונים פעולות נמרצות שיאפשרו לנו להגדיל את מספר הטיסות שלנו ולהציע עוד מושבים. ההסכם עם KLASJET יאפשר לנו לא רק להגדיל את מספר הטיסות ליעדים הקיימים, אלא גם נושא בחובו פוטנציאל ממשי להתרחבות ליעדים נוספים, שיגדילו אף יותר את ההיצע ויאפשרו ליותר ישראלים לנצל את תקופת הקיץ לחופשות התאווררות שרבים משוועים להן. הכנסת המטוסים להפעלה מהירה מתאפשרת גם הודות לסיוע רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה התומכים בהגדלת הקיבולת, לרווחת הציבור הישראלי. אנו נמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להרחיב ככל הניתן את המענה לצרכי הלקוחות".
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
