גידול בשיעור הרכישות של רכבים חשמליים. מס הקניה עלה
רשות המסים פרסמה סקירה של ענף הרכב לשנת 2021 ותחילת 2022. מהסקירה עולה כי בשנת 2021 גדל שיעור הרכישות של רכב חשמלי, משיעור זניח של עשיריות אחוז עד ל- 3.9%. אך העליה המשמעותית ביותר חלה בשנת 2022 בה שיעור היבוא על פני השנה היה 10.7% ולקראת סוף 2022 היה מעל 20%. גם היצע הדגמים החשמליים הורחב משמעותית.
מס הקנייה הממוצע לרכב נוסעים עלה בשנים 2021 ו-2022 בעקבות העלאת המיסוי על רכב היברידי ופלאג אין. מס קניה ממוצע לרכב נוסעים עלה עד 38 אלף שקל ושיעור של 61.4% מערך היבוא. בתחילת 2022 עלה מס הקניה הממוצע ל-40.4 אלף שקל ליחידת רכב. עם זאת, רמת המיסוי הן בסכומים השקליים והן כשיעור מערך היבוא, נמוכה משמעותית מזו שהייתה קיימת לפני הפעלת המיסוי הירוק ב- 2009.
משנת 2021 ואילך בוצעו עדכונים בתמריצים למערכות בטיחות מתקדמות ברכב, בהתאם לשינויים הטכנולוגיים והרגולטוריים בתחום. בשנת 2021 94% מכלי הרכב המיובאים קיבלו רמות אבזור חיוביות (שונות מ-0), כאשר שיעור כלי הרכב שהגיעו לרמת אבזור גבוהות - 5 ומעלה - עמד על 74%. בחודשים ינואר-אפריל 2022 96.7% מכלי הרכב המיובאים קיבלו רמות אבזור חיוביות (שונות מ-0), כאשר שיעור כלי הרכב שהגיעו לרמת אבזור גבוהות - 5 ומעלה - עמד על 86.1%.
- 1.דרור 17/05/2023 13:49הגב לתגובה זורק תחבורה ציבורית נוחה זולה וזמינה וכמובן חשמלית תציל את המצב אם ישאירו את המכונית הפרטית בבית .

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.