
אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
האופל גרנדלנד הוא קרוסאובר C-SUV גדול מימדים שמתחרה ישירות במלכות הקטגוריה מקוריאה ומיפן.
אהבנו: שלדה, היגוי, מרווח פנימי, עיצוב
פחות אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
את האופל גרנלדנד פגשנו בהשקה האירופאית שלה על כבישי גרמניה, בגירסאות החשמלית המלאה וההיברידי הקל. דווקא ההיברידי הקל, על אף שהיה חלש משמעותית מהחשמלית, הרגיש יותר 'נכון', בעיקר בזכות משקל נמוך יותר.
מאז עברו כמה חודשים, והגיע הזמן לבחון את הגרנדלנד בגרסת ההיברידי הקל על כבישי ישראל.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.65 /רוחב
1.905 /גובה 1.661 /בסיס גלגלים 2.784 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | בנזין, 1.2 ליטר, קדמית, מנוע עזר חשמלי |
| הספק ומומנט | בנזין 136 כ"ס, 23.4 קג"מ / חשמלי 22 כ"ס, 5.2 קג"מ. משולב 145 כ"ס |
| צריכת דלק | 17.9 ק"מ לליטר, נתוני יצרן |
| בטיחות | ציון
אבזור בטיחות 3 (דגם GS). ארבעה כוכבים במבחן EuroNcap |
| מחיר | 207.0 אש"ח (GS) |
עיצוב חיצוני ופנימי
בעולם בו כלי רכב הופכים להיות גנריים ודומים אחד לשני, ברמה שעד שלא רואים את הלוגו בבירור לא בטוחים איזה רכב זה, בסטלנטיס, בעלת הבית של אופל מעצבים אחרת. מעצבי אופל יצקו בשנים האחרונות זהות ומובהקות בדגמי אופל השונים, כך שלא ניתן לטעות איזה רכב רואים, די מרחוק. האופל גרנדלנד ממשיך את הקו העיצובי הזה. החזית משלבת פס לד רוחבי, סמל אופל גדול במרכז, ומכסה מנוע גדול עם בליטה מובחנת במרכז. קורות וחלונות אחוריים מושחרים, מעט הקורה האחורית בצבע המרכב, חיפויי פלסטיק שחור בבתי הגלגלים וחישוקי ''19. מאחור שילוב של פסי לד כיחידות תאורה אחוריות, עם פס לד רוחבי וכיתוב OPEL במרכז.
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- ההשקה של אופל גרנדלנד - היתרונות והחסרונות של ה-SUV של אופל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב מודרני ומדויק, כשלנושא ה'דיוק' אגיע מיד. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''10.0, ומולטימדיה בגודל דומה המוטה קלות כלפי הנהג, עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. פאנל מתגים פיזיים לתפעול המזגן, ופתח מיזוג גדול במרכז עבור הנהג. פתחי המיזוג הצדדים הועברו לדלתות. קונסולה רחבה עם משטח טעינה אלחוטי, מתג כבורר הילוכים ומתג נוסף למעצור היד. אחרי לימוד קצר של המתגים השונים, התפעול של הגרנדלנד הופך להיות אינטואיטיבי ונוח מאוד, ועל זה ציינתי את ה'דיוק'. מושב הנהג נוח ואוחז עם אפשרויות כיוונון מגוונות. על אף האמור הייתי משפר ומדייק את התצוגות השונות גם של לוח מחוונים וגם של הפונקציות השונות במולטימדיה. המרווח מאחור מצוין הודות לבסיס הגלגלים הגדול (2.784 מטר) .
מנוע וביצועים
בצד הטכני מצוייד הגרנדלנד בדור החדש של מנועי הבנזין בעלי סיוע היברידי קל של סטלנטיס. המנוע בנפח 1.2 ליטר מפיק 136 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. לעזרתו מנוע חשמלי צנוע בהספק של 22 כ"ס ומומנט של 5.2 קג"מ המסייעים בעיקר בזינוק ובשיוט ארוך כשלא נדרש לחיצה על דוושת התאוצה. ההספק הכולל 145 כ"ס. תיבת ההילוכים רובוטית דו מצמדית בעלת שישה הילוכים. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות והמהירות המירבית 201 קמ"ש.
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
- הרכב המסחרי החשמלי DNA מבית קבוצת שגריר עולה על הכביש
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
שלדה, התנהגות, מתלים
בנסיעה הגרנדלנד חושף את החוזקות הגדולות שלו וגם את החולשות. בחוזרות ניתן לציין שלדה מצוינת והגה מדויק שכיף לנהוג בהן. כיול המתלים על הצד הקשיח אבל לא מתרסק, מה שהיה מאוד מורגש על כבישי אספלט שבור בדרום הרחוק. המנוע על כל 145 סוסיו מקבל ציון 'בסדר' בלבד. הוא יכול להביא את הגרנדלנד למהירות שיוט גבוהה (ממש גבוהה) ולתמוך בה לאורך זמן ללא קושי, אבל תאוצות ביניים ועקיפות זה סיפור אחר. לשימוש יומיומי משפחתי הוא בהחלט מספק, עם זאת כשלמרבית הקרוסאוברים המתחרים יש הספקים המתקרבים ל – 200 כ"ס וחלקם למעלה מכך, ה 145 כ"ס של הגרנדלנד מרגישים מעט חלשים.
השלדה לעומת זה פשוט משובחת וההרגשה היא שהיא יכולה לטפל בהספק כפול ללא שום קושי. לחובת הגרנדלנד איכות הרכבה שלא מתאימה לאופל עם לא מעט רעשים וזמזומים שנשמעים מחלקי פלסטיקה פנימיים. עוד לחובת הגרנדלנד, וזה מתחברת לרעשים זו איכות שמע של מערכת הסאונד שאינה מתאימה ברכב ברמה הזו. בחלק מהמקרים פשוט סגרתי את הספוטיפיי כי מהרמקול האחורי נשמעו רעשים לא נעימים בעיקר בתחומי באס. המוסיקה עצמה היתה פופ סטנדרטי לא איזה הבי מטאל.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת הדלק הרשמית של הגרנדלנד עומדת על 17.9 ק"מ לליטר. נסיעה נורמטיבית הניבה צריכה של מעט מעל 20 ק"מ לליטר. נהיגה אגרסיבית למדי, ולאורך מאות ק"מ הניבה צריכה של כ 14 ק"מ לליטר. המשמעות היא כי בשימוש יומיומי מערכת ההנעה של הגרנדלנד תהיה חסכונית למדי, להערכתי מעל 17 ק"מ לליטר לאורך זמן, וכמובן כתלות בסגנון הנהיגה.
התחום הבטיחות הגרנדלנד מצויד ברכיבים האקטיביים החשובים כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וכד', אולם ציון אבזור הבטיחות עומד על 3 בלבד בדגם ה GS המאובזר וציון 1 בדגם האדישן שהוא דגם הכניסה. במבחני הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הגרנדלנד ציון של ארבעה כוכבים בלבד.
מחיר ותחרות
האופל גרנדלנד משווקת עם הנעת בנזין והיברידי קל בשתי רמות גימור. דגם הכניסה, Edition משווק במחיר של 187.0 אש"ח, ודגם ה GS (רכב המבחן) המאובזר יותר משווק במחיר של 207.0 אש"ח. יותר מכל הביקורת מה שמונע מהגרנדלנד להצליח יותר בשוק המקומי הוא המחיר. במחיר שלו הוא מתחרה במיטב תוצרת קוריאה (קיה ספורטאז' היברידי, יונדאי טוסון לונג היברידי) ויפן (טויוטה ראב 4 היברידי) עם יחידות הנעה יעילות וחזקות משמעותית.
הערה חשובה:
במהלך המבחן נהגו בגרנדלנד שני נהגים נוספים, שניהם בעלי נסיון רב במגוון כלי רכב. שניהם ציינו כי הרכב מרשים מאוד, וכי במבחן השימושיות האמיתית שלו כרכב משפחתי הוא מקבל מהם ציונים גבוהים, על אף יחידת ההנעה ואיכות ההרכבה. עם זאת שניהם הסכימו כי המחיר גבוה מדי.
ציון מסכם:
| אופל גרנדלנד GS | |
| נוחות | 4.5 |
| דינמיות | 4.5 |
| צריכת דלק | 4.5 |
| אבזור | 4.0 |
| בטיחות | 3.5 |
| עיצוב | 4.5 |
| תמורה למחיר VFM | 3.5 |
| ממוצע | 4.1 |
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
