אופל גרנדלנד החדש. צילום רונן טופלברג
אופל גרנדלנד החדש. צילום רונן טופלברג

אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח

קבוצת לובינסקי החלה בשיווק האופל גרנדלנד החדש עם הנעה היברידית קלה. לצד תא נוסעים מרשים ומרווח, ומחיר של 187.0 או 207.0 אש"ח היינו שמחים לציוני איבזור בטיחות גבוהים יותר. 

יואב פולס |

קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי אופל לישראל החלה בשיווק האופל גרנדלנד החדש.


תעודת חובה
קטגוריה             קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)             אורך 4.65 /רוחב 1.905 /גובה 1.661 /בסיס גלגלים 2.784
מספר מושבים            חמישה
מנוע והנעה            טורבו בנזין 1.2 ליטר, היברידי קל. קדמית. 
הספק ומומנט 145 כ"ס משולב ו 23.4 קג"מ למנוע הבנזין ועוד 5.2 קג"מ למנוע החשמלי
סוללה וטעינה            0.89Kw המשמשת את המערכת ההיברידית הקלה
צריכת דלק            18.2 ק"מ לליטר.
בטיחות            ציון איבזור בטיחות 1 לגרסת Edition ו – 3 ל GS. ארבעה כוכבים EuroNcap
מחיר            187.0 אש"ח ל Edition, 207.0 אש"ח ל GS


את האופל גרנדלנד החדש פגשנו בהשקה שנערכה בגרמניה, עם חשיפת הדגם לתקשורת העולמית.

העיצוב החיצוני נאה ושונה, ובהחלט ניתן לציין כי אופל מייצרת לעצמה זהות עיצובית רעננה.

העיצוב הפנימי מרשים, עם צג לוח מחוונים בגודל ''10, ומולטימדיה בגודל ''10 ברמת גימור Edition ו – ''16 בדגמי ה GS. קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

המושבים הקדמיים ארגונומיים ונוחים מאוד. המרווח הפנימי מצוין הודות לבסיס הגלגלים החריג לקבוצה בגודל 2.784 מטר.


אופל גרנדלנד. סביבת נהג. צילום רונן טופלברג

דגמי הגרנדלנד ששיווקם החל הבוקר מצויידים במנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר, עם שרשרת תזמון, ובמערכת היברידית קלה 48V המסייעת בעיקר בתחילת הנסיעה בה נדרש מומנט גבוה לצבירת מהירות. ההספק המשולב עומד על 145 כ"ס, כאשר המומנט המופק על ידי המנוע החשמלי הוא 23.4 קג"מ, ואליו מתווסף המומנט של המנוע החשמלי 5.2 קג"מ. תיבת ההילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים.

מהתרשמות בנהיגה בדגמי הגרנדלנד באירופה, דווקא הדגם ההיברידי קל הרגיש יותר נעים לנהיגה, בזכות המשקל הקל יחסית בהשוואה לדגמי החשמל והפלאג אין.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


אופל גרנדלנד. צילום רונן טופלברג

בתחום הבטיחות הגרנדלנד קיבל ארבעה כוכבי בטיחות במבחן של ה EuroNcap, אולם איבזור הבטיחות חסר  כאשר דגם הכניסה מקבל ציון 1 על איבזור בטיחות, ודגם ה GS הבכיר מקבל ציון 3. על אף האמור, חשוב לומר כי גם דגם הכניסה מצוייד בבלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי למניעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, מרכיבים מרכזיים וחשובים בכל מערכת בטיחות מתקדמת. דגם ה GS מוסיף עוד מספר רכיבי בטיחות אקטיבית.

הגרנדלנד משווב כרגע בשתי רמות גימור. דגם הכניסה Edition במחיר של 187.0 אש"ח ואילו גם ה GS במחיר של 207.0 אש"ח.

נחזור לדווח כשנסיים מבחן ממצה לרכב.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ווימו
צילום: ווימו

המכוניות של Waymo הפכו לאגרסיביות: מבצעות עקיפות מסוכנות ופרסות לא חוקיות

הרכבים האוטונומיים של אלפאבית הופכים אגרסיביים בכבישי סן פרנסיסקו ובחברה מסבירים שזה חלק מההסתגלות למציאות התחבורתית בעיר הצפופה



הדס ברטל |


לא עוד נהיגה זהירה עד מגוחכת: הרכבים האוטונומיים של Waymo, ששנים נודעו בזהירות-יתר ובציות קפדני לחוקי התנועה, משנים את ההתנהגות. בשבועות האחרונים נצפים יותר ויותר כלי רכב של החברה כשהם מבצעים עקיפות חדות, פניות פרסה לא חוקיות, זינוקים באור ירוק ולעיתים גם חוצים קווי הפרדה תוך שהם מוותרים על איתות.

מדובר בשינוי התנהגות מובהק של מערכות ההפעלה של Waymo, פרויקט הרכב האוטונומי של גוגל, דרך חברת האם אלפבית, שמופעל כיום בערים גדולות בארה"ב, כולל סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין וניו יורק, כאשר החברה מעבירה חלק גדול מהצי בהדרגה למצב של הפעלה מלאה ללא נהג בטיחות. 

מאחורי ההתנהגות החדשה מסתתר סיפור ארוך שנמשך מאז 2009, אז אלפאבית החלה לפתח מערכות נהיגה אוטונומית במסגרת המיזם הפנימי של גוגל. אחרי כשבע שנים המיזם קיבל שם עצמאי והפך ל Waymo, מתוך שאיפה להפוך את תחום התחבורה העירונית למבוסס נהיגה ממוחשבת. אומנם בשנים הראשונות הרכבים הותירו רושם זהיר ולעיתים מהוסס, אבל זה היה חלק מהאסטרטגיה: קודם כל לבסס אמון בטכנולוגיה.

מבחינת השקעות Waymo הפכה לאחד המיזמים עתירי ההון של אלפאבית. לאורך השנים הוזרמו לפרויקט סכומים בהיקף כולל שעלה על 10 מיליארד דולר, כולל גיוסים חיצוניים ומשאבים ישירים של החברה האם. מדובר בהשקעה שמייצגת אמון ארוך טווח, אם כי רבים תהו עד כמה הפרויקט מצדיק את העלויות מול קצב ההטמעה האיטי. Waymo אינה לבד בזירה. טסלה מקדמת מערכת נהיגה אוטונומית שמבוססת בעיקר על מצלמות ולמידת מכונה, אם כי עד כה היא עדיין לא מפעילה שירות רובוטקסי מלא. גם חברות נוספות פועלות בשוק, כולל יצרנים שמפתחים מערכות תמיכה מתקדמות לנהגים ושואפים בעתיד להפעלה עצמאית. עם זאת Waymo נחשבת השחקנית הבולטת ביותר בתחום הרובוטקסי, היות וזה המודל העסקי המרכזי שלה והיא כבר מפעילה צי בקנה מידה עירוני. נראה שבעתיד הקרוב ההתחרות תתמקד בשווקים שבהם יינתן היתר להפעלה מסחרית מלאה.


רכב waymo של אלפאבית, מתוך אתר החברה
רכב waymo של אלפאבית - קרדיט: מתוך אתר החברה



לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס טויוטה החדש (יצרן)

לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה

יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?



רן קידר |
נושאים בכתבה לקסוס


טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.

ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.

עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד

העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.

מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.

בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.

טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך

פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.

מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.

לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים