
צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
הטיגו 9 פלאג אין הייבריד החדש שהושק בישראל מביא עימו תא נוסעים מרווח, שבעה מקומות, שלושה מנועים חשמליים, מנוע טורבו בנזין טווח חשמלי של כ 150 ק"מ, במחיר של 245.0 אש"ח.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל משיקה את הצ'רי טיגו 9, קרוסאובר שבעה מקומות בתצורת פלאג אין הייבריד עם הנעה כפולה.
הצ'רי טיגו 9 הוא הרכב הגדול ביותר של צ'רי המשווק בישראל, והוא מציג מספר חידושים מעניינים של היצרנית הסינית, המשלבת לראשונה שלושה מנועים חשמליים יחד עם מנוע טורבו בנזין.
הטיגו 9 הוא רכב גדול יחסית עם אורך כולל של 4.81 מטר, רוחב של 1.925 מטר וגובה של 1.741 מטר. בסיס הגלגלים 2.8 מטר לטובת מרווח פנימי לנוסעים. תצורת המושבים היא שני מושבים קדמיים כמקובל, שלושה בשורה השניה ועוד שני מושבים בשורה השלישית. כאשר כל המושבים פתוחים נפח תא המטען קטן משהו עם 143 ליטר בלבד. עם קיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח תא מטען של 819 ליטר, וקיפול של שורת המושבים השניה מביא לנפח מטען של 2065 ליטר.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- הנפקת הרכב הגדולה בעולם: צ'רי הסינית גייסה 1.2 מיליארד דולר - וזינקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנעה המתקדמת של הטיגו 9 מציגה שלושה מנועים חשמליים, שניים קדמיים בהספק של 224 כ"ס ומומנט של 39.7 קג"מ, ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 238 כ"ס ומומנט של 21.6 קג"מ. נוסף לשלושת המנועים משולב בטיגו 9 גם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. הביצועים בהתאם עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 5.4 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.
לטיגו 9 סוללה בקיבולת 34.5Kwh המאפשרת נסיעה חשמלית מלאה של 148 ק"מ. לסוללה אפשרות טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw. המשמעות לפי נתוני צ'רי היא שטעינה מהירה מ- 30% ל – 80% אורכת כ- 18 דק'. נתוני הטעינה האיטית בפועל בבית ישראלי ממוצע יהיו איטיים יותר מהספק הרשום מסיבות טכניות.
הצ'רי טיגו 9 מצויד בהנעה כפולה קבועה AWD, אבל מי מכם שכבר מדמיין טיולי שטח עם הצ'רי החדש, יש לזכור כי מרווח הגחון עומד על 18.3 ס"מ.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
כמקובל בצ'רי, האיבזור נדיב ומפנק עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, מולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמות היקפיות 540°, קילס מלא, מערכת SONY מקורית בעלת 14 רמקולים, מושבים קדמיים חשמליים, עם איוורור, חימום ועיסוי, דלת תא מטען חשמלית ועוד רשימת אבזור מפנק.
בתחום הבטיחות מצוידת הטיגו 9 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף, ו- 10 כריות אוויר. ציון אבזור הבטיחות עומד על 7.
הטיגו 9 משווק ברמת אבזור יחידה Noble במחיר של 245.0 אש"ח, והוא כרגע ללא תחרות כרכב שבעה מושבים עם הנעת פלאג אין הייבריד מתקדמת.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
