
צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
הטיגו 9 פלאג אין הייבריד החדש שהושק בישראל מביא עימו תא נוסעים מרווח, שבעה מקומות, שלושה מנועים חשמליים, מנוע טורבו בנזין טווח חשמלי של כ 150 ק"מ, במחיר של 245.0 אש"ח.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל משיקה את הצ'רי טיגו 9, קרוסאובר שבעה מקומות בתצורת פלאג אין הייבריד עם הנעה כפולה.
הצ'רי טיגו 9 הוא הרכב הגדול ביותר של צ'רי המשווק בישראל, והוא מציג מספר חידושים מעניינים של היצרנית הסינית, המשלבת לראשונה שלושה מנועים חשמליים יחד עם מנוע טורבו בנזין.
הטיגו 9 הוא רכב גדול יחסית עם אורך כולל של 4.81 מטר, רוחב של 1.925 מטר וגובה של 1.741 מטר. בסיס הגלגלים 2.8 מטר לטובת מרווח פנימי לנוסעים. תצורת המושבים היא שני מושבים קדמיים כמקובל, שלושה בשורה השניה ועוד שני מושבים בשורה השלישית. כאשר כל המושבים פתוחים נפח תא המטען קטן משהו עם 143 ליטר בלבד. עם קיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח תא מטען של 819 ליטר, וקיפול של שורת המושבים השניה מביא לנפח מטען של 2065 ליטר.
- צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנעה המתקדמת של הטיגו 9 מציגה שלושה מנועים חשמליים, שניים קדמיים בהספק של 224 כ"ס ומומנט של 39.7 קג"מ, ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 238 כ"ס ומומנט של 21.6 קג"מ. נוסף לשלושת המנועים משולב בטיגו 9 גם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. הביצועים בהתאם עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 5.4 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.
לטיגו 9 סוללה בקיבולת 34.5Kwh המאפשרת נסיעה חשמלית מלאה של 148 ק"מ. לסוללה אפשרות טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw. המשמעות לפי נתוני צ'רי היא שטעינה מהירה מ- 30% ל – 80% אורכת כ- 18 דק'. נתוני הטעינה האיטית בפועל בבית ישראלי ממוצע יהיו איטיים יותר מהספק הרשום מסיבות טכניות.
הצ'רי טיגו 9 מצויד בהנעה כפולה קבועה AWD, אבל מי מכם שכבר מדמיין טיולי שטח עם הצ'רי החדש, יש לזכור כי מרווח הגחון עומד על 18.3 ס"מ.
- סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
כמקובל בצ'רי, האיבזור נדיב ומפנק עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, מולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמות היקפיות 540°, קילס מלא, מערכת SONY מקורית בעלת 14 רמקולים, מושבים קדמיים חשמליים, עם איוורור, חימום ועיסוי, דלת תא מטען חשמלית ועוד רשימת אבזור מפנק.
בתחום הבטיחות מצוידת הטיגו 9 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף, ו- 10 כריות אוויר. ציון אבזור הבטיחות עומד על 7.
הטיגו 9 משווק ברמת אבזור יחידה Noble במחיר של 245.0 אש"ח, והוא כרגע ללא תחרות כרכב שבעה מושבים עם הנעת פלאג אין הייבריד מתקדמת.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
