
צ'רי טיגו 9 פלאג אין- מתחרה חדש בסגמנט שבעה מושבים
הטיגו 9 פלאג אין הייבריד החדש שהושק בישראל מביא עימו תא נוסעים מרווח, שבעה מקומות, שלושה מנועים חשמליים, מנוע טורבו בנזין טווח חשמלי של כ 150 ק"מ, במחיר של 245.0 אש"ח.
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל משיקה את הצ'רי טיגו 9, קרוסאובר שבעה מקומות בתצורת פלאג אין הייבריד עם הנעה כפולה.
הצ'רי טיגו 9 הוא הרכב הגדול ביותר של צ'רי המשווק בישראל, והוא מציג מספר חידושים מעניינים של היצרנית הסינית, המשלבת לראשונה שלושה מנועים חשמליים יחד עם מנוע טורבו בנזין.
הטיגו 9 הוא רכב גדול יחסית עם אורך כולל של 4.81 מטר, רוחב של 1.925 מטר וגובה של 1.741 מטר. בסיס הגלגלים 2.8 מטר לטובת מרווח פנימי לנוסעים. תצורת המושבים היא שני מושבים קדמיים כמקובל, שלושה בשורה השניה ועוד שני מושבים בשורה השלישית. כאשר כל המושבים פתוחים נפח תא המטען קטן משהו עם 143 ליטר בלבד. עם קיפול שורת המושבים השלישית מתקבל נפח תא מטען של 819 ליטר, וקיפול של שורת המושבים השניה מביא לנפח מטען של 2065 ליטר.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- הנפקת הרכב הגדולה בעולם: צ'רי הסינית גייסה 1.2 מיליארד דולר - וזינקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנעה המתקדמת של הטיגו 9 מציגה שלושה מנועים חשמליים, שניים קדמיים בהספק של 224 כ"ס ומומנט של 39.7 קג"מ, ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 238 כ"ס ומומנט של 21.6 קג"מ. נוסף לשלושת המנועים משולב בטיגו 9 גם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה הילוכים. הביצועים בהתאם עם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 5.4 שניות, ומהירות מירבית של 180 קמ"ש.
לטיגו 9 סוללה בקיבולת 34.5Kwh המאפשרת נסיעה חשמלית מלאה של 148 ק"מ. לסוללה אפשרות טעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 71Kw. המשמעות לפי נתוני צ'רי היא שטעינה מהירה מ- 30% ל – 80% אורכת כ- 18 דק'. נתוני הטעינה האיטית בפועל בבית ישראלי ממוצע יהיו איטיים יותר מהספק הרשום מסיבות טכניות.
הצ'רי טיגו 9 מצויד בהנעה כפולה קבועה AWD, אבל מי מכם שכבר מדמיין טיולי שטח עם הצ'רי החדש, יש לזכור כי מרווח הגחון עומד על 18.3 ס"מ.
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- הצי של BYD הושלם עם הכנסה לשירות של אוניה שמינית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
כמקובל בצ'רי, האיבזור נדיב ומפנק עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10.25, מולטימדיה בגודל ''15.6 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמות היקפיות 540°, קילס מלא, מערכת SONY מקורית בעלת 14 רמקולים, מושבים קדמיים חשמליים, עם איוורור, חימום ועיסוי, דלת תא מטען חשמלית ועוד רשימת אבזור מפנק.
בתחום הבטיחות מצוידת הטיגו 9 בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף, ו- 10 כריות אוויר. ציון אבזור הבטיחות עומד על 7.
הטיגו 9 משווק ברמת אבזור יחידה Noble במחיר של 245.0 אש"ח, והוא כרגע ללא תחרות כרכב שבעה מושבים עם הנעת פלאג אין הייבריד מתקדמת.
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.