
בשורה לירושלמים: הקו האדום של הרכבת הקלה חוזר לשירות מלא
לאחר שהסתיים בהצלחה של אחד המבצעים המורכבים ביותר בתולדות הרכבות הקלות בישראל לחיבור המסילות של הקו הירוק העתידי לקו האדום הקיים, ועמד בלוחות הזמנים, ישוב הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים לפעילות מלאה החל מהיום
עיריית ירושלים, צוות תחבורה לירושלים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אגף החשב הכללי במשרד האוצר וכפיר הרכבת הקלה, מודיעים כי התקבל אישור הבטיחות וההפעלה הנדרש ממשרד התחבורה, והחל מהיום (יום ראשון), ישוב שירות הרכבת הקלה בירושלים לפעול במתכונתו המלאה מנווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום.
בכך נחתם בהצלחה ובמועד המתוכנן המבצע הנדסי מורכב ביותר וראשון מסוגו בישראל, שהיווה שלב מרכזי בדרך להקמתה של רשת הרכבות הקלות הראשונה במדינה, בבירתנו ירושלים. במסגרת העבודות האינטנסיביות, שלא הפסיקו גם בימי מבצע ״עם כלביא״, בוצע לראשונה חיבור מסילות, תשתיות ומערכות של הקו הירוק העתידי לקו האדום הקיים. העבודות המורכבות בוצעו ב-6 מוקדים שונים בלב העיר וכללו, בין היתר, פירוק והתקנות של מסילות חדשות לקו הירוק, שחוצות את אלה של הקו האדום, והתקנות מורכבות של מערכות חשמל ובקרה, הוספת מסילה שלישית והקמה של תחנת "אי" בטורים.
בנוסף, יחד עם השלמת המבצעים והחזרת השירות המלא של הקו האדום, מתווספת בשורה חשובה עם השלמת העבודה ופתיחתו של דיפו נווה יעקב שמתוכננת בימים הקרובים. זהו צעד חשוב נוסף שיסייע רבות לגמישות התפעול של הרכבת הקלה, יבטיח זמינות גבוהה יותר של רכבות ויאפשר מתן שירות משופר לציבור הנוסעים. החל מיום ג' ה-2.9.2025, יופסק שירות קווי השאטלים (500, 501, 502 ו-503) וקווי דרום מערב ישובו למסלולם המקורי, למעט קו 27 שימשיך לפעול לעת עתה עד התחנה המרכזית.
השלמת עבודות הפיתוח על ציר הקו האדום יימשכו במהלך החודשיים הקרובים, לא בשעת הפעלת הרכבת וללא הפרעה לנסיעות הסדירות. כמו כן, עם סיום המבצעים ולפי התכנון, תחנת הטורים תיוותר סגורה למספר שבועות נוספים לצורך השלמת עבודות התשתית, המערכות והבטיחות כנדרש. מועד פתיחת התחנה יימסר בהמשך. במקביל, נמשכות העבודות המואצות שיאפשרו את הפעלת הקו הירוק שיהיה קו הרכבת הקלה השני בבירה. הקו הירוק יכלול 40 תחנות חדשות וישתרע על פני כ-20 ק”מ בין שכונת גילה בדרום, דרך קריית הספורט במלחה, קמפוס גבעת רם, קריית הממשלה, התחנה המרכזית ומרכז העיר, ועד לקמפוס הר הצופים בצפון. כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, שיכלול 2 קווי שירות חדשים מגילה ומלחה אשר יחברו מאות אלפים מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר.
- אושרה תכנית קו M2 של המטרו שיחבר בין חולון לפתח תקווה
- נחתם הסכם להובלת המימון לפרויקט הקו הכחול בירושלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: ״הצלחנו לעמוד ביעד שאפתני ולהחזיר את הרכבת הקלה לפעילות מלאה ובטוחה, בדיוק בזמן. ירושלים היא סמל של קישוריות, חדשנות וקידמה - והרכבת הקלה היא חוד החנית במהפכת התחבורה הציבורית שאנחנו מובילים בכל הארץ״.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: ״חזרתו של הקו האדום לפעילות מלאה היא בשורה משמעותית לתושבי ירושלים. הצלחנו לעמוד במשימה מורכבת תוך שמירה על לוחות הזמנים, ובכך להחזיר לעשרות אלפי נוסעים את השירות החיוני של הרכבת הקלה. זהו צעד משמעותי בדרך למהפכה תחבורתית אדירה שבסיומה ירושלים תהיה העיר הראשונה בישראל עם רשת רכבות קלה מודרנית, נוחה ומקשרת את כל חלקי העיר״.
מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן-זקן: “אחרי תקופה של חוסר נוחות זמנית, ירושלים חוזרת לשגרה עם בשורה לציבור הנוסעים. השילוב בין הקו האדום לקו הירוק מקרב אותנו צעד נוסף לרשת תחבורה מתקדמת, יעילה ונגישה בהתאם לחזון השרה. המבצע המורכב לו היו שותפים עיריית ירושלים, צוות תכנית אב, כפיר והרשות לתחבורה ציבורית הוא הוכחה לכך שכאשר כל הגורמים פועלים בשיתוף פעולה - אפשר לעמוד במשימות המורכבות ביותר ולהצעיד את מערך התחבורה קדימה לטובת הציבור״.
- רנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
סגנית בכירה לחשב הכללי במשרד האוצר לתשתיות, אושרת דוד-דקר: "שיתוף פעולה מוצלח עם כלל הגורמים הוא המפתח להצלחה ועמידה בלוחות זמנים. תודה לעיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תוכנית אב לתחבורה בהובלת תמיר כהן, משטרת ישראל, וכמובן לזכיין – שפיר וכאף, על המחויבות הבלתי מתפשרת בתקופות המורכבות ביותר. נמשיך להוביל פרויקטים בשיטת PPP בכל התחומים – רכבות, התפלה, פסולת, אנרגיה, בינוי ועוד, למען כלכלת ישראל."
מנכ"ל צוות תחבורה לירושלים, תמיר כהן: "הבטחנו וקיימנו. השלמת המבצעים לחיבור הקו הירוק לקו האדום ב-6 מוקדים במקביל בלב עיר פועמת בד בבד להפעלת מערך תחבורה ציבורית חלופי חסר תקדים, היא תעודת כבוד לירושלים, לציבור ולשותפים שעמלו לילות כימים גם ב"עם כלביא", לעמוד בלו"ז המאתגר. אנו מודים ומלאי הערכה למעל 1 מיליון תושבי ובאי ירושלים על האמון והעמידות שאיפשרו זאת. נמשיך יחד לעשות היסטוריה ולפתח רשת תחבורה מתקדמת שתביא לשיפור חיי היום יום וצמיחה כלכלית."
אורן כהן מנכ"ל הזכיין "כפיר – הרכבת הקלה": "כפיר גאה להוביל את אחד המבצעים ההנדסיים מהמורכבים בישראל, שהסתיים בהצלחה גדולה. זוהי הוכחה ליכולת המקצועית ולמסירות של החברה, שפעלה לילות כימים - גם בתקופה מאתגרת - כדי להחזיר לתושבי ירושלים תחבורה
ציבורית אמינה, בטוחה ונגישה. אנו נמשיך לפעול יחד עם כל השותפים לקידום רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל, שתשנה את פני התחבורה בבירה ותשפר את איכות החיים של מאות אלפי נוסעים בכל יום".
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
