
הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
סמלת מתחילה בשיווק גירסת פלאג אין הייבריד לליפמוטור C10 במחיר של 185.0 אש"ח ו - 190.0 אש"ח.
פריסבי השיקה בשקט לציי רכב גירסה מוזלת של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד במחיר של 173.0 אש"ח.
ליפמוטור C10 פלאג אין הייבריד סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור
לישראל החלה בשיווק דגם הפלאג אין הייבריד של ה C10, לצד הדגם החשמלי המלא של ה C10. ה C10 של ליפמוטור אמנם מתחרה בקטגוריה של ה C-Suv אבל המימדים בפועל הם של D-Suv עם אורך כולל של 4.739 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.68 מטר ובסיס גלגלים של 2.825 מטר. ל C10 מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ יחד עם מנוע בנזין בנפח 1.5
ליטר המשמש כמאריך טווח, כלומר מטעין את הסוללה של הרכב, לטובת המנוע החשמלי. שיטה זו של מנוע בנזין המשמש כגנרטור המטעין את הסוללה משמשת את הדור החדש של דגמי הפלאג אין הייבריד, ובעזרתה מתקבלת צריכת דלק נמוכה במיוחד. ל C10 סוללה
בקיבולת 28.4Kwh אשר ניתן להטעין אותה בטעינה איטית AC בהספק
של עד 6.6Kw (גם כאן טעינה ביתית 'רגילה' תהיה בהספק של עד כ – 3.3Kw)
או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 65Kw. הטווח החשמלי המוצהר עומד על
145 ק"מ, גבוה ממרבית המתחרות בשוק, והטווח הכולל את המנוע הבנזין עומד על 970 ק"מ. מבחינת אבזור מצויד הליפמוטור C10 פלאג אין הייבריד בצג לוח מחוונים בגודל ''10.25, מולטימדיה בגודל ''14.6, קילס מלא, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג ליושבים
מאחור. ה C10 ישווק בשתי רמות גימור Life (רמת כניסה) ו Design שמקבלת בנוסף גם ריפודי עור טבעוני, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים, חישוקי ''20, דלת תא מטען חשמלית ותאורת אווירה. דגם ה Life משווק במחיר של 185.0 אש"ח, ואילו ה - Design במחיר של 190.0 אש"ח.
טיגו 7 פלאג אין הייבריד ב 173.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, הודיעה היום לחברות הליסינג וציי הרכב על תחילת שיווק גירסה מוזלת לצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד. הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, קרוסאובר בסגמנט C-Suv שווק עד עתה ברמת גימור יחידה Luxury במחיר של 180.0 אש"ח, לרבות כניסה לציי רכב.
מערכת ההנעה של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד Comfort זהה לחלוטין לזו של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד Luxury, (גם זהה לזו של הטיגו 8 פלאג אין המצוין), כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. לטיגו 7 מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ.
לטיגו 7 פלאג אין הייבריד סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי של 90 ק"מ, ואפשרות לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (בפועל בטעינה ביתית כ - 3.3Kw), וטעינה מהירה DC בהספק של עד 42.6Kw.
המידות של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד נותרו ללא שינוי עם אורך כולל של 4.553 מטר, רוחב של 1.862 מטר, גובה של 1.696 מטר, ובסיס גלגלים של 2.67 מטר.
רמת הגימור החדשה שומרת על כל מערכות הבטיחות של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות 7.
רמת הגימור החדשה, Comfort מוותרת על מעט איבזור, דוגמת גג שמש חשמלי, משטח טעינה, ריפודי עור ומצלמות היקפיות 540°. בתמורה לוויתור על האיבזור הרשום, הרכב יעלה 173.0 אש"ח, הוזלה של 7000 ₪ ממחיר הטיגו 7 פלאג אין הייבריד לקשרי.
נזכיר כי במקביל לרמת הגימור המוזלת של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד, החלה פריסבי בשיווק גירסה מוזלת לטיגו 8 פלאג אין הייבריד, שהוזלה ב 10,000 ₪ למחיר של 190.0 אש"ח.
הפרשנות שלנו,
שני דגמי צ'רי המוזלים צריכים לייצר שינוי בחדירת המותג גם לפרטיים וגם לציי רכב, ואני סבור שהמחירים החדשים נכונים יותר ומדויקים יותר לסביבה התחרותית.
הליפמוטור C10 נכנס לשוק במחיר גבוה מדי לעניות דעתי, למרות היתרון במידות מול התחרות. המותג עדיין לא נהנה מאפשרות לגבות פרמיה על פני התחרות, כאשר מולו מתמודדים גם דגמי הצ'רי טיגו 7 וטיגו 8, גם הג'אקו 7, גם ה MG HS הפלאג אין שהוא יקר יותר, אבל מציע גם חלופות היברידיות ובנזין, ודגמים נוספים של עוד יצרנים שמסתערים על השוק בטווחי המחירים שבין 170.0 אש"ח ל – 200.0 אש"ח.

נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
תעריפי הנסיעה במוניות לא עודכנו ובנתב"ג חסרות מוניות: הנהגים מאיימים בשביתה כללית, האם הגיע הזמן שהאוצר יאיים בחזרה - נכניס לכאן את אובר!
מי שנחת בישראל בשבוע האחרון בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ודאי שם לב לתורים ארוכים של נוסעים שמחכים למונית, אך המוניות עצמן מגיעות בטפטוף. הנסיעות הבין עירוניות פשוט לא משתלמות יותר לנהגים במיוחד מנתב"ג והם מעדיפים לוותר עליהן לטובת נסיעות קצרות ומכניסות יותר באזורים עירוניים.
לפני כשש שנים עודכנו תעריפי המוניות בפעם האחרונה ומאז הפכה הנסיעה הארוכה לפחות כדאית כלכלית לנהגים. התוצאה? נהגים רבים בוחרים להישאר באזורי המטרופולינים והשירות לשדה התעופה נפגע קשות. לאורך כל התקופה ארגוני נהגי המוניות דורשים עדכון מחירים מיידי אך משרד האוצר לא מקבל החלטה. יש הסכמות בין המשרדים הרלוונטיים אך ההצעה עדיין לא עברה.
לפי ההצעה שסוכמה בין משרדי האוצר והתחבורה כל קילומטר לאחר הקילומטר ה-11 יתייקר בכ-1.75 שקלים בתנאי שהעלייה הכוללת לא תעלה על 16%. זוהי התייקרות משמעותית כשגם כך המחירים בשמיים. לדוגמה נסיעה מרמת גן לנתב"ג שמחירה כיום נע בין 140 ל-160 שקלים (תלוי בשעה ובתעריף) צפויה לעלות לאחר העדכון בין 155 ל-190 שקלים. במקביל נסיעה ארוכה יותר כמו מנתניה לנתב"ג (כ-54 ק"מ) שעולה כיום כ-250 שקלים תעלה לכ-280-310 שקלים.
למה המחירים המטורפים האלו? גם הוצאות שוטפות אכן התייקרו לרבות דלק, תיקונים וכו', וגם עלות הזמן של הנהג. אין שלא נסתכל על זה, העלות הגדולה היא שכר העבודה של הנהג וכנוסעים במונית במשך שעה, רק הזמן הוא במינימום 100 שקלים. יש חוסר הגיון בסיסי לנסוע במונית, אם יש תחבורה ציבורית זולה, אבל במקרים רבים אין תחב"צ ואין ברירה. הבעיה שמשרד התחבורה גם בולם כל התקדמות - שאלת השאלות היא מדוע איך אובר בארץ? זה היה חוסך סכומי עתק לנוסעים, אבל מעבר להסבר הפשוט לגבי הלובי של נהגי המוניות, יש בארץ רגולציה כבדה על נהגי מוניות ולהבדיל מהמנגנון של אובר, שבו ניתן להפוך לנהג פרילנס בפרוצדורה פשוטה, מבלי יותר מדי עלויות, בארץ הערכה גסה של עלויות היא כחצי מיליון שקל לפני שניתן לקחת את הנוסע הראשון, מנתב"ג או מכל מקום אחר.
- "להביא את אובר לארץ ולפצות את נהגי המוניות"
- התייקרות משמעותית בתעריפי המוניות: נסיעות בין-עירוניות יעלו ב-16% באוגוסט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמנם ההכשרה של נהגי מוניות אינה יקרה במיוחד, וניתן להעריך אותה בכ-15 אלף שקל, אבל ההמתנה לקורס עלולה לקחת מספר חודשים. החלק המשמעותי והיקר יותר הוא בראש ובראשונה "מספר", או במלים אחרות רישיון העסק לכלי רכב מסחרי להסעת נוסעים בתשלום. ניתן לסחור ב-"מספר", והעלות שלו לרכישת מספר היא כ-250 אלף שקל. כמובן שניתן להשכיר מספר קיים, אבל העלות תהיה כ-5000 שקל לחודש בממוצע. בנוסף, כלי הרכב עצמו חייב להיות לא יותר מ-12 חודשים על הכביש כשהוא נכנס לתפקד כמונית, וכך בעצם העלות להפעלת מונית היא גדולה לאין שיעור מאשר במדינות אחרות, שבהן ניתן לעבוד תוך יום עד שבוע, עם הוצאה של מאות בודדות של שקלים.

השכרת רכב באוגוסט - פערי מחירים ופתרונות יצירתיים
לא כולם חייבים להחזיק רכב פרטי בבעלות או בעסקת ליסינג. ציבור גדול משתמש בחכמה בתחבורה ציבורית, ומשתמש ברכב 'פרטי' רק בעת הצורך. עבור קהל גדול זה מציעות חברות ההשכרה פתרונות שימושיים, אבל חיפוש באתרי החברות העלה פערי מחירים משמעותיים. בנוסף לחברות המסורתיות צומחת גם חברת GOTO המציעה פתרונות יצירתיים.
השכרת רכב
חודשי הקיץ, החופש הגדול, יולי ואוגוסט הם לרוב תקופת ה "Vacances" של הישראלים, בדגש על המחצית השניה של אוגוסט. אם ביולי ותחילת אוגוסט עוד יש צהרונים, קייטנות, ועוד המצאות fsh שתשאירו את הקטנטנים בגן בתשלום נוסף, אזי המחצית השניה של אוגוסט היא נטו אתם והילדים.
רווקות ורווקים, זוגות ומשפחות, שלרוב מסתדרים ללא רכב ביומיום, מוצאים את עצמם עם צורך ברכב דווקא בסוף אוגוסט לטובת קפיצה קטנה לצפון או לאילת, וכאן כבר רוצים להיות ניידים וגמישים בתכניות, וזו שעתן הגדולה של חברות ההשכרה.
גם תיירות נכנסת, כרגע בעיקר בעלי זיקה חזקה לארץ, יהודים המתגוררים בחו"ל או ישראלים שעשו רילוקיישן מסיבות שונות, גם הם מוצאים את חודשי הקיץ (והחגים) כעונה המועדפת להגיע לארץ, וחלקם גם צריך רכב מושכר.
השכרת רכב היא פתרון מושלם למי שלא יכול להשאיל רכב מחבר / הורים / משפחה, או למי שרוצה להיות גמיש לחלוטין ללא 'טובות' מאיש.
אבל השכרת רכב היא לא אירוע זול, וטומנת בחובה הוצאות נוספות אם רוצים, כמו עלויות של נהג נוסף, עלויות דלק, מכשירי ניווט אם מישהו מבקש, כסא תינוק ועוד. על מנת לראות כמה עולה השכרת רכב דגמנו את מרבית אתרי החברות השונות הפועלות בתחום, לרבות אתרים האמורים לרכז עבורנו כמה וכמה הצעות.