
הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
סמלת מתחילה בשיווק גירסת פלאג אין הייבריד לליפמוטור C10 במחיר של 185.0 אש"ח ו - 190.0 אש"ח.
פריסבי השיקה בשקט לציי רכב גירסה מוזלת של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד במחיר של 173.0 אש"ח.
ליפמוטור C10 פלאג אין הייבריד סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור
לישראל החלה בשיווק דגם הפלאג אין הייבריד של ה C10, לצד הדגם החשמלי המלא של ה C10. ה C10 של ליפמוטור אמנם מתחרה בקטגוריה של ה C-Suv אבל המימדים בפועל הם של D-Suv עם אורך כולל של 4.739 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.68 מטר ובסיס גלגלים של 2.825 מטר. ל C10 מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ יחד עם מנוע בנזין בנפח 1.5
ליטר המשמש כמאריך טווח, כלומר מטעין את הסוללה של הרכב, לטובת המנוע החשמלי. שיטה זו של מנוע בנזין המשמש כגנרטור המטעין את הסוללה משמשת את הדור החדש של דגמי הפלאג אין הייבריד, ובעזרתה מתקבלת צריכת דלק נמוכה במיוחד. ל C10 סוללה
בקיבולת 28.4Kwh אשר ניתן להטעין אותה בטעינה איטית AC בהספק
של עד 6.6Kw (גם כאן טעינה ביתית 'רגילה' תהיה בהספק של עד כ – 3.3Kw)
או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 65Kw. הטווח החשמלי המוצהר עומד על
145 ק"מ, גבוה ממרבית המתחרות בשוק, והטווח הכולל את המנוע הבנזין עומד על 970 ק"מ. מבחינת אבזור מצויד הליפמוטור C10 פלאג אין הייבריד בצג לוח מחוונים בגודל ''10.25, מולטימדיה בגודל ''14.6, קילס מלא, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג ליושבים
מאחור. ה C10 ישווק בשתי רמות גימור Life (רמת כניסה) ו Design שמקבלת בנוסף גם ריפודי עור טבעוני, חימום ואיוורור למושבים הקדמיים, חישוקי ''20, דלת תא מטען חשמלית ותאורת אווירה. דגם ה Life משווק במחיר של 185.0 אש"ח, ואילו ה - Design במחיר של 190.0 אש"ח.
טיגו 7 פלאג אין הייבריד ב 173.0 אש"ח
פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, הודיעה היום לחברות הליסינג וציי הרכב על תחילת שיווק גירסה מוזלת לצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד. הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, קרוסאובר בסגמנט C-Suv שווק עד עתה ברמת גימור יחידה Luxury במחיר של 180.0 אש"ח, לרבות כניסה לציי רכב.
מערכת ההנעה של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד Comfort זהה לחלוטין לזו של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד Luxury, (גם זהה לזו של הטיגו 8 פלאג אין המצוין), כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. לטיגו 7 מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ"ס ומומנט של 31 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 347 כ"ס ומומנט של 52.5 קג"מ.
לטיגו 7 פלאג אין הייבריד סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי של 90 ק"מ, ואפשרות לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (בפועל בטעינה ביתית כ - 3.3Kw), וטעינה מהירה DC בהספק של עד 42.6Kw.
המידות של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד נותרו ללא שינוי עם אורך כולל של 4.553 מטר, רוחב של 1.862 מטר, גובה של 1.696 מטר, ובסיס גלגלים של 2.67 מטר.
רמת הגימור החדשה שומרת על כל מערכות הבטיחות של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד, ובהתאם מקבלת ציון איבזור בטיחות 7.
רמת הגימור החדשה, Comfort מוותרת על מעט איבזור, דוגמת גג שמש חשמלי, משטח טעינה, ריפודי עור ומצלמות היקפיות 540°. בתמורה לוויתור על האיבזור הרשום, הרכב יעלה 173.0 אש"ח, הוזלה של 7000 ₪ ממחיר הטיגו 7 פלאג אין הייבריד לקשרי.
נזכיר כי במקביל לרמת הגימור המוזלת של הטיגו 7 פלאג אין הייבריד, החלה פריסבי בשיווק גירסה מוזלת לטיגו 8 פלאג אין הייבריד, שהוזלה ב 10,000 ₪ למחיר של 190.0 אש"ח.
הפרשנות שלנו,
שני דגמי צ'רי המוזלים צריכים לייצר שינוי בחדירת המותג גם לפרטיים וגם לציי רכב, ואני סבור שהמחירים החדשים נכונים יותר ומדויקים יותר לסביבה התחרותית.
הליפמוטור C10 נכנס לשוק במחיר גבוה מדי לעניות דעתי, למרות היתרון במידות מול התחרות. המותג עדיין לא נהנה מאפשרות לגבות פרמיה על פני התחרות, כאשר מולו מתמודדים גם דגמי הצ'רי טיגו 7 וטיגו 8, גם הג'אקו 7, גם ה MG HS הפלאג אין שהוא יקר יותר, אבל מציע גם חלופות היברידיות ובנזין, ודגמים נוספים של עוד יצרנים שמסתערים על השוק בטווחי המחירים שבין 170.0 אש"ח ל – 200.0 אש"ח.
- 3.שאפיק 30/10/2025 13:07הגב לתגובה זומצביעים בארנק ולא קונים. אם היו עושים את זה המחירים היו יורדים
- 2.אנונימי 19/08/2025 19:23הגב לתגובה זואין מה להשוות בכלל... הc10 לוקח את צרי קללל
- 1.אמיר 16/08/2025 21:45הגב לתגובה זורכב 2025 ברמת גימור של 2010
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני
הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק
פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס
ציון מסכם 4.2 בסולם פולס
הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר – B-SUV מימדים (מטר) אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653
/בסיס גלגלים 2.61 מספר מושבים חמישה הנעה
ותיבת הילוכים היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה) הספק ומומנט משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ נפח מיכל דלק 51 ליטר צריכת
דלק משולבת 18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן בטיחות ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים במבחן ה NCAP האוסטרלי מחיר 136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי
עיצוב חיצוני ופנימי
הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.
בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.
מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
