לינק & קו 02 - קרוסאובר חשמלי מצטיין
הלינק & קו 02 של ג'ילי מצליח גם הוא להציג אופי, עיצוב ובשלות שחסרה כל-כך בחלק מתוצרת סין. יחד עם תמחור מצויין, הוא היום הקרוסאובר החשמלי המציג את ה VFM הטוב ביותר בסגמנט.
אהבנו (מאוד) - עיצוב, נוחות, התנהגות כביש, ביצועים
פחות אהבנו - ממשק משתמש
ציון מסכם 4.5 בסולם פולס
הלינק & קו 02 שהושקה לא מזמן כאחות תאומה לא זהה לכמה אחיות מבית ג'ילי, סיקרנה מאוד. ברשותכם מעכשיו נקרא לה לינק 02, היא כאמור אחות תאומה לא זהה, החולקת פלטפורמה, טכנולוגיה ומנועים עם עוד שלושה דגמים חשמליים מצויינים – זיקר X, סמארט #1, והוולוו EX30 המתוקה. כאשר בחנתי את כל השלוש בעבר ניכר היה בכל אחת מהן יצק היצרן אופי שונה, באמעות היצרן / שיתוף הפעולה שהביא את הרכב לייצור. כך הוולוו שונה מאוד מהסמארט, ושתיהן מאוד שונות מהזיקר. עבורי היה מאוד מסקרן לבחון את הלינק 02 ולראות אם גם היא שונה מאחיותיה. ספויילר – כן.
כמו שהעיצוב החיצוני של כל השלוש שונה מאוד, כך גם הרביעית לא דומה לאף אחת מהן. חדי העין יבחינו שיחידות התאורה הקדמיות מזכירות מאוד את אלו של הזיקר, ובמבט יותר מעמיק גם מראות הצד והתושבות שלהן דומות עד כדי זהות, וכך גם מבנה חלונות הצד. עם זאת, בעוד השזיקר מעוצבת בקווים חדים, הלינק 02 עגלגלה יותר ועוברת לי נהדר בעין, עם מה שנראה כמו קרוסאובר קופה. קורות וחלונות אחוריים מושחרים, אולם הקורה האחורית בצבע המרכב שרק חלקה העליון מושחר. במבט מהצד ניתן להבין כי יחידות התאורה האחוריות מורכבות כמו ספויילר אחורי עדין, ואילו חתימה האור (לד לכל האורך) מזכירה גשר. מישהו אמר 'גולדן גייט?'. דלת תא המטען החשמלית נטולת קשקושים מיותרים ומציגה גם היא עיצוב נקי מאוד. בקיצור, העיצוב החיצוני בהחלט לטעמי.
העיצוב הפנימי נקי מאוד, ויחד עם הריפוד הפנימי משרה תחושה של מרווח פנימי ראוי. מול הנהג הגה קטום בחלקו התחתון והעליון, עם זאת הוא נוח מאוד לאחיזה ושליטה. על ההגה כמובן פקדים לשליטה על בקרת השיוט ועל המולטימדיה. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 10.2''. הדשבורד עצמו אופקי לחלוטין עד השמשה הקדמית, ובצד הקרוב לנהג ולנוסע בנוי משתי 'שכבות' עם חומרים נעימים למגע ואיכות הרכבה מצוינת. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 15.4'' בעל קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי, ובקרוב יקבל עדכון גירסה כך שגם האנדרואיד אוטו יהיה אלחוטי. במהלך המבחן השיקוף היה באמצעות כבל נתונים. עוד ראוי לציין את כל המרווח שבין הנהג לנוסע. בחלק הקדמי שני תאים לסלולריים ניצבים, ובתחתית מתקן שלני בקבוקים / כוסות. בין הנהג לנוסע תא איחסון עצום עם כיסוי מתקפל המורכב מארבעה חלקים, מתחתם מגירה קטנה לדברים שאתם רוצים שיהיו קרובים ליד, ומתחתיה תא עצום ושימושי. באמת סביבת נהג נהדרת.
המרווח מאחור מצויין גם הודות לבסיס גלגלים נדיב של 2.755 מטר מהגדולים בקטגוריה. אם בתמונות המרווח נראה פחות מוצלח, גם זה בגלל שמושב הנהג מוסט לאחור כאשר הנהג יוצא מהרכב לטובת צילומים. עם ההתנעה המושב חוזר למקומו כפי שקבע הנהג. מיותר לציין כי המושבים הקדמיים חשמליים. אבל אנחנו באחוריים, ושני נוסעים בוגרים שישבו בו ציינו כי המושב האחורי נוח מאוד, וכך גם המרווח.
סה"כ אם תשאלו אותי בענייני עיצוב חיצוני ופנימי, תא נוסעים וחומרים הלינק 02 מצטיינת.
בהיבט הטכני, מצויידת הלינק 02 במנוע חשמלי יחיד בהספק 272 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ. ההנעה אחורית, וכצפוי במזג האוויר הסוער בו נערך המבחן, כביש רטוב יחד עם לחיצה חזקה על הדוושה והגה שאינו ישר, יביא אתכם להסתכל קדימה דרך חלון הצד. ללינק 02 סוללה בקיבולת 66Kw הנטענת ב AC בהספק של 11Kwh או בטעינה מהירה DC בהספק 150Kwh. הטווח המוצהר עומד על 435 לדגם ה PRO או 465 לדגם ה HALO (רכב המבחן). עוד ניתן לציין גם אפשרות ל V2L בהספק של 3.3Kw, כלומר להוציא חשמל החוצה מהרכב להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים. עוד אציין כי מסיבות שונות לראשונה מתחתי את גבולות הסוללה מעט יותר מהרצוי, והלינק נכנסה לטעינה כשהיא עם סוללה על 9%. 47 דקות לאחר מכן בעמדה מהירה של ON היא כבר היתה ב - 94%, בדיוק מה שלקח לי לסיים המבורגר בבורגר סאלון ביקום.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
עכשיו נוסעים, וכאן צוברת הלינק 02 המון נקודות זכות. המתלים עושים עבודה מצוינת, ההגה עם משקל נכון והרכב פשוט נהדר. לאורך מאות ק"מ של מבן איתגרתי את הלינק במגוון כבישים וסלילה, והתוצאה מצויינת גם אבסולוטית וגם בהשוואה למתחרות מאותו המוצא. לחובת הלמתלים אני יכול לומר כי מעבר על פסי האטה במהירות מעט גבוהה מהרצוי היתה פחות נעימה ליושבים מאחור, והרכב היה מעט קשיח מהרצוי, אבל זה זניח לדעתי בהשוואה לעבודת המתלים המצויינת של הלינק 02.
לחובת הלינק 02, גם כאן, ממשק המשתמש הוא איך לומר 'סיני'. הוא ללא ספק מהטובים יותר אבל גם כאן על מנת לבצע פעולות שונות נדרש להיכנס לתפריטים מיותרים תוך כדי נהיגה, ולהסיט את תשובת הלב מהנעשה בכביש אל עבר הנעשה במסך הרכב.
כדי ללמוד על צריכת הדלק, נבחנה הלינק במגוון צורות נהיגה. כצפוי, נהיגה במהירויות גבוהות (מאוד) כילתה את סוללת הרכב בקצב מהיר מהצפוי עם צריכת חשמל של 22.7Kw ל – 100 ק"מ. אני פחות מתייחס לצריכה הזו כי הנהג היה מאוד אגרסיבי על דוושת האלקטרונים, לרבות נהיגה מהירה בכבישים מהירים, ונהיגה אגרסיבית בעליות לרמת הגולן. בקיצור – לא מייצג שימוש נורמטיבי. נהיגה רגילה של כמה מאות ק"מ הניבה צריכה מצויינת של כ 14.3Kw ל – 100 ק"מ, מה שמביא את הטווח המחושב לאיזור ה 460 ק"מ. ההערכה שלי מהמבחן כי ניתן לקחת בחשבון כי הטווח הריאלי היומיומי יהיה מעל 400 ק"מ בקלות.
בתחום הבטיחות מצויידת הלינק 02 בסט שלם של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, שבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטיה מנתיב ועוד. ציון איבזור הבטיחות עומד על 6. הלינק 02 עדיין לא נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap אולם שלוש אחיותיה כן נבחנו וקיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הלינק 02 משווקת כאמור בשתי רמות גימור הזהות מבחינה טכנית ונבדלות רק באיבזור. דגם הכניסה PRO משווק במחיר של 170.0 אש"ח, ואילו דגם ה HALO (רכב המבחן) משווק במחיר של 177.0 אש"ח.
ללינק מתחרות רבות. היא למעשה נמצאת בסגמנט הצפוף ביותר עם מתחרות בנזין, היברידיות, פלאג אין וגם חשמליות. היא מתומחרת מצוין לדעתי, ויש לה גם פוטנציאל עצום להיכנס לעולמות ציי רכב אם היבואן יידע לפעול בשיתוף חברות הליסינג. הפוטנציאל קיים כאן ובענק. המכונית מצויינת, ואני אזהר בדברי ועדיין אומר כי במחיר שלה, ובסגמנט שלה היא כיום הטובה יותר המשווקת בישראל. עד כדי כך.
ציון מסכם:
| לינק & קו 02 | |
| נוחות | 4.2 |
| דינמיות / שטח | 4.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4.2 |
| עיצוב | 4.7 |
| תמורה למחיר VFM | 4.7 |
| ממוצע | 4.5 |
- 5.אנונימי 29/03/2025 07:05הגב לתגובה זומה שיחסוך במחיר הרכב ישלם עם ריבית דריבית במוסך.
- 4.כמעט נשמע כמו כתבה ממומנת (ל"ת)יוני 28/03/2025 21:22הגב לתגובה זו
- 3.דודאנונימי 28/03/2025 09:50הגב לתגובה זונקודה!
- 2.קיבלתי כוויה 28/03/2025 09:02הגב לתגובה זונופל בענק בטווח ארוך
- 1.יעלי 28/03/2025 07:43הגב לתגובה זואין סיבה שקרטל יבואני הרכב יעשוק אותנואין סיבה לשלם יותר מאשר בחול.
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
