סופרבוס; קרדיט: רונן טופלברגסופרבוס; קרדיט: רונן טופלברג

בתמורה ל-2.5 מיליארד שקל - סופרבוס תפעיל את קווי דרום גוש דן

החברה תפעיל קווים מחולון וראשון לציון לתל אביב וערים נוספות, קווים שבמשך עשרות שנים הופעלו על ידי אגד ודן; סופרבוס תתפעל את הקווים בעזרת 430 אוטבוסים חשמליים; תדירות הנסיעה באזורי המכרז צפויה לגדול במעל 10%

רוי שיינמן | (1)

חברת סופרבוס זכתה במכרז של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להפעלת התחבורה הציבורית באשכול דרום גוש דן. היקף ההתקשרות נאמד בכ-2.5 מיליארד שקלים, כאשר את הקווים תפעיל החברה בעזרת 430 אוטבוסים חשמליים.

סופרבוס תפעיל במסגרת המכרז קווי אוטובוסים מחולון וראשון לציון לתל אביב ולערים נוספות בסביבה. מדובר בקווים שהופעלו במשך עשרות שנים על ידי חברות "אגד" ו"דן". תדירות הנסיעה באותם אזורים צפויה לגדול ביותר מ-10%.

סופרבוס הינה בבעלות קבוצת בליליוס. בין פעילויותיה, החברה הינה יבואן אוטובוסים המונעים בין היתר בגז טבעי, חשמל ומימן. הקבוצה מייבאת לישראל גם רכבים חשמליים פרטיים ומסחריים מבית MAXUS, יוזמת ומקימה מתקני אגירת אנרגיה באמצעות חברת ENERGY BL, ופועלת גם בתחום הנדל"ן. עם זכייתה, הקבוצה תפעיל חמישה אשכולות תחבורה ציבורית, כאשר שלושה מהם במטרופולינים הגדולים בישראל: חיפה, ירושלים ותל אביב.

לדברי החברה האוטובוסים החדשים יציעו חוויית נסיעה מתקדמת יותר הכוללת עלייה מכל הדלתות ללא צורך בכרטוס אצל הנהג, הפרדה פיזית לשיפור בטיחות הנהג והנוסעים, רשת אלחוטית (Wi-Fi) ושקעי USB לטעינת מכשירים ניידים.

הפעלת השירות החדש תתבצע בהדרגה, בשני שלבים, במטרה לאפשר מעבר חלק ולתת מענה מיטבי לציבור הנוסעים. בשלב הראשון, שיחל בעוד כשנה, ייכנסו לפעולה שמונה קווים קיימים שהופעלו עד כה על ידי "אגד" ו"דן", לצד שני קווים חדשים שנוספו למערך השירות. בשלב השני, שיחל בעוד פחות משנתיים, יושלם תהליך המעבר, כאשר יתר הקווים באשכול דרום גוש דן יופעלו על ידי "סופרבוס", תוך הטמעת השיפורים והחידושים המתוכננים.

"אנו גאים על הזכייה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בדרום גוש דן, המצטרפת לפעילות שלנו בהפעלת המטרונית בחיפה ושירותי התחבורה הציבורית באשכול העמקים ובירושלים", מסר צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס. "יש לנו הערכה והכרה עמוקה לחברות אגד ודן על פעילותן ארוכת השנים באשכול. מחויבותנו היא להעניק תחבורה ציבורית מתקדמת, נגישה וידידותית לסביבה. נמשיך להשקיע ולפתח פתרונות חדשניים, כדי להבטיח שירות איכותי, נוח ויעיל לכלל נוסעינו".


כמה הישראלים נוסעים באוטובוסים?

לפי דו"ח התחבורה הציבורית הגלובלי של Moovit שפורסם לפני מספר חודשים, נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בהמתנה בתחנה כ- 13 דקות בממוצע, לנסיעה בודדת. נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מבלים בנסיעה בתחבורה הציבורית כ-49 דקות בממוצע לכיוון אחד. עלייה של כ-4% (2 דקות) בהשוואה לדו"ח מ-2022. זמן זה מהווה שקלול של זמני ההליכה, ההמתנה והנסיעה. ביום שכולל 2 נסיעות (הלוך-חזור), הנוסע הממוצע מבלה למעלה משעה וחצי בנסיעה, בחודש כ-34 שעות ובשנה כ- 17 יממות.


כחלק מהדוח נשאלו נבדקים מה יגרום להם לנסוע יותר בתחבורה ציבורית - רוב נוסעי התחבורה הציבורית (46%) קבעו כי תדירות גבוהה יותר של כלי תחבורה תוביל לעלייה בשימוש בתחבורה הציבורית, לאחר מכן 20% טוענים שדיוק בזמני ההגעה, 11% הצביעו על תעריפי הנסיעה ו-8% הצביעו על זמני נסיעה קצרים יותר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לדברי החברה יציעו חוויית נסיעה מתקדמת יותר ללא כרטוס אצל הנהג (ל"ת)
    חחח. כתבה מ1980 19/03/2025 17:13
    הגב לתגובה זו
יונדאי טוסון LONG היברידי. צילום יואב פולסיונדאי טוסון LONG היברידי. צילום יואב פולס

גדול יותר, חזק יותר - יונדאי טוסון LONG היברידי

הטוסון של יונדאי מקבל גירסה ארוכה יותר, ולראשונה בייבוא רשמי גם הנעה היברידית. התוצאה רכב גדול, מרווח וחסכוני. 

אהבנו: מרווח פנימי, חסכון בדלק, נוחות נסיעה, מרווח גחון, הנעה כפולה

פחות אהבנו: מחיר, העיצוב יכולה היה לעשות עוד שני צעדים קדימה

ציון מסכם: 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

שבועות קצרים לאחר שכלמוביל הודיעה על תחילת השיווק של היונדאי טוסון LONG הייבריד, הרכב המגודל נוחת במשרדי ביזפורטל למבחן.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            קרוסאובר – C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.64 /רוחב 1.865 /גובה 1.685 /בסיס גלגלים 2.755
מספר מושבים        חמישה
הנעה                טורבו בנזין היברידי, כפולה
הספק ומומנט        משולב 230 כ"ס / 37.4 קג"מ
צריכת דלק ותקן        14.9 ק"מ לליטר, יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבים EuroNcap (לגירסה הרגילה)
מחיר                החל מ 200.0 אש"ח ועד 249.0 אש"ח

 

על העיצוב החיצוני של הטוסון אין באמת הרבה מה להרחיב, מדובר במכונית שנמכרת באלפי יחידות מדי שנה. ולמרות זאת, כשמסתכלים עליה מזוית כלשהי, או ממש מהצד, משהו נראה 'אחר'. נראה טוסון על סטרואידים, אבל אם לא יודעים שזו הגירסה הארוכה, מאוד קשה לשים את האצבע על ההבדלים.  אז כן, הוא גם ארוך יותר אבל גם גבוה יותר, ומרווח הגחון שלו נראה מוכן לשטח.

העיצוב הפנימי הוא כמקובל ביונדאי בשנים האחרונות עם שני מסכי ''12.3 – אחד כלוח מחוונים לנהג, והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בורר ההילוכים נמצא מאחורי ההגה בצד ימין כמו בהרבה מדגמי יונדאי החדשים, ובנוסף מצויידת הטוסון ההיברידית גם במנופים לארבעה מצבי רגנרציה בין 0 למצת שהוא כמעט נהיגה בדוושה אחת. משהתפנתה הקונסולה בין הנהג לנוסע בהעדר ידית הילוכים הרכיבו ביונדאי קונסולה צפה, בדומה לזו שבאיוניק 5, לרבות משטח הטענה אלחוטי לסלולרי. עוד ראוי מאוד לציון הוא פאנל מתגים פיזיים למיזוג. לא עוד חיפוש בתפריטים אלא ממש פאנל שממתין לפקודתכם בכל רגע נתון.

המושבים הקדמיים חשמליים כמובן, ונוחים מאוד לטעמי. כשעוברים למושב האחורי מבינים את הסיפור כולו. המרווח מאחור מצוין, הודות לגידול של 7.5 ס"מ בבסיס הגלגלים. משענת המושב ניתנת להטיה לנוחות מירבית. תא המטען גדול עם נפח הטענה של 610 ליטר מכובדים.


כפר סבא (עיריית כפר סבא)כפר סבא (עיריית כפר סבא)

פרויקט תחבורתי בכפר סבא - חיבור כביש 5503 לדרכים נוספות

כביש 5503 יתחבר לרשת הדרכים הארצית, ישלב שבילי אופניים, מעבר אקולוגי ופתרונות תחבורה מתקדמים

רן קידר |
נושאים בכתבה כפר סבא

פרויקט תחבורתי חדש בכביש 5503 יחבר את כפר סבא למערך דרכים מתקדם עם שבילי אופניים, צומת חדש ומעבר אקולוגי.

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מקדמים את תכנון פרויקט שדרוג כביש 5503, מהלך תחבורתי חשוב שיביא להרחבת הדרך לדו־מסלולית, חיבור שכונת המוביל שבכפר סבא לציר המרכזי באמצעות צומת חדש, והטמעה של פתרונות תחבורה מתקדמים הכוללים שבילי אופניים, דרכים חקלאיות ומעבר אקולוגי. 


כפר סבא (עיריית כפר סבא)
כפר סבא (עיריית כפר סבא)


 המהלך מבוצע בתיאום עם תוכנית המתאר הארצית (תמ"ל 1088) ובמטרה לתת מענה לצרכים התחבורתיים והעירוניים ההולכים וגדלים של אזור השרון. התכנון כולל שדרוג משמעותי של מערך הדרכים, תוך שילוב בין בטיחות, נגישות, תחבורה ירוקה וערכי סביבה. 

 במסגרת התכנון מוקדשת חשיבה גם להיערכות עתידית: פיתוח תשתיות נוספות והתאמה לצמיחה האורבנית הצפויה בכפר סבא והאזור כולו. 

 שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לחבר בין הערים לצירים הארציים בצורה חכמה ובטיחותית, תוך דגש על תחבורה ירוקה ונגישה. תכנון כביש 5503 נותן מענה לא רק לצרכים של היום, אלא גם לדורות הבאים, עם שבילי אופניים, תשתיות סביבתיות ותחבורה מותאמת לצמיחה." 

 מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כביש 5503 הוא דוגמה לשילוב מוצלח בין פיתוח תשתיות לתכנון תחבורתי מתקדם. אנחנו פועלים לחבר את השכונות החדשות ברשויות המקומיות למערך ארצי בטיחותי, מהיר ויעיל, ולהבטיח תנועה רציפה גם בשטחים העירוניים וגם הבין-עירוניים."