דוחות

הכנסות סופווייב עלו ב-18% ברבעון ל-14.6 מ' דולר; ההפסד התפעולי הצטמצם ב-60%

החברה שרפה מזומנים בקצב של כ-3.3 מיליון דולר בחציון הראשון של 2024, לעומת כ-6.7 מיליון דולר בחציון הראשון של 2023; החברה חוזרת על הצהרתה כי תגיע לאיזון תפעולי על בסיס שנתי ב-2024
רוי שיינמן |

חברת סופווייב סופווייב 0.91% העוסקת בפיתוח, שיווק וייצור טכנולוגיה לא-פולשנית לטיפולי הצערת ומיצוק העור דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ההכנסות עלו בכ-18% לכ-14.6 מיליון דולר, לעומת כ-12.4 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. הכנסות החברה ממכירת פולסים זינקו ברבעון השני בכ-83% לכ-6 מיליון דולר ומהוות כ-41% מסך ההכנסות ברבעון.

לו סקפורי מנכל סופווייב; קרדיט: קרולין גרימס

לו סקפורי מנכל סופווייב; קרדיט: קרולין גרימס

הרווח הגולמי ברבעון השני עלה בכ-21% לכ-11.1 מיליון דולר (כ-76.1% מסך ההכנסות), לעומת כ-9.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2023 (כ- מסך ההכנסות). לדברי החברה הגידול ברווח הגולמי נובע מהשיפור בהכנסות וכן מההשיפור ברווחיות הנובע בעיקר מהגידול בהכנסות מפולסים שנמכרים בשולי רווח גבוהים.

ההפסד התפעולי ברבעון השני של השנה הצטמצם לכ-1.2 מיליון דולר, לעומת כ-2.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. לדברי החברה הצמצום בהפסד התפעולי נובע הן מהצמיחה בהכנסות והן מהצמצום בהוצאות התפעול כאחוז מסך ההכנסות הכולל. החברה ציינה כי בניטרול תשלום מבוסס מניות הסתכם ההפסד התפעולי ברבעון בכ-0.6 מיליון דולר, לעומת כ-2.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. 

נכון ל-30 ביוני 2024, לחברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של כ-21.1 מיליון דולר. קצב שריפת המזומנים ממשיך להאט: כ-3.3 מיליון דולר בחציון הראשון של 2024, לעומת כ-6.7 מיליון דולר בחציון הראשון של 2023. החברה מציינת גם כי ברבעון השני של שנת 2024 החברה סיימה לשלם את כל חובותיה בגין תמלוגים לרשות החדשנות בסך כולל של כ-2.1 מיליון דולר אשר שולמו בין השנים 2020-2024.

"אנו מציגים תוצאות כספיות חזקות ברבעון השני של 2024, עם ביצועים תפעוליים טובים ובדגש על גידול של 83% בהכנסות החוזרות מפולסים, המייצגים מעל ל-40% מסך ההכנסות ברבעון זה", מסר לו סקפורי, מנכ"ל סופווייב. "אנו מציינים הגעה לרף של מעל ל-300,000 טיפולי סופווייב שנערכו עד היום, מאז קבלת אישור ה-FDA הראשוני שלנו. ההתמקדות שלנו נשארת בהמשך מתן מענה לביקוש הגובר לטכנולוגיה שלנו, עם דגש על הגברת המודעות למותג באמצעות קמפיינים במדיה החברתית הפונים לרופאים פוטנציאליים וכמובן למטופלים. סופווייב נמצאת במסלול הנכון להגעה לאיזון תפעולי על בסיס שנתי ב-2024".

"אנו ממשיכים במאמצים להרחיב את אימוץ סל המוצרים של סופווייב על-ידי הצגת טכנולוגיות פורצות-דרך חדשות והבאת סטנדרט חדש של טיפול אל השוק, לצד תוצאות מעולות למטופלים ולרופאים כאחד", מסר ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר דירקטוריון סופווייב ומייסד-משותף. "ההתמקדות האסטרטגית שלנו בעבודה מול רופאי ליבה, ובהקשר זה בעיקר רופאי עור ומנתחים פלסטיים, ממשיכה לשאת פרי למרות ההאטה הכללית בתעשיית האסתטיקה הרפואית לאור התנאים המאקרו-כלכליים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית סופווייב נסחרת לפי שווי של 570 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-21% וב-12 החודשים האחרונים זינקה ב-71%.

מניית סופווייב מתחילת השנה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?