ווישור: רווח של 31.5 מיליון שקל; תשואה על ההון של 27%
קבוצת הביטוח ווישור ווישור גלובלטק -0.32% דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2024. החברה הציגה זינוק של כ-235% ברווח כולל המיוחס לבעלי המניות לסך של כ-31.5 מיליון שקל, לעומת כ-9.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, המשקף תשואה שנתית על ההון העצמי של 27%.
סך המאזן ליום 31 במרץ 2024 הסתכם בכ-18.3 מיליארד שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות עמד על סך של כ-483 מיליון שקל ביחס לסך של כ-451 מיליון שקל בסוף שנת 2023. סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-15% והסתכם בכ-1.16 מיליארד שקל, ביחס כ-1.01 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד.
במגזר ביטוח כללי ההכנסות מפרמיה מורווחת ברוטו עלו בכ-20% והסתכמו בכ-796.1 מיליון שקל, לעומת כ-664.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. לדברי החברה העלייה נובעת מהמשך גידול עקבי בפעילות הביטוח הכללי של ווישור ביטוח, אשר גדלה ברבעון הראשון של השנה בכ-17% ביחס לרבעון המקביל והסתכמה בכ-156.6 מיליון שקל, ומגידול בפעילות הביטוח הכללי של איילון ביטוח, אשר גדלה בכ-21% והסתכמה בכ-639.4 מיליון שקל.
החברה רשמה במגזר ביטוח כללי ברבעון הראשון של 2024 עלייה של כ-111% ברווח כולל לפני מס של לסך של כ-68.1 מיליון שקל, לעומת כ-32.3 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. הגידול ברווחי המגזר מיוחס הן לגידול ברווחי איילון ביטוח והן לגידול ברווחי ווישור ביטוח.
- ווישור: רווח של 40 מיליון שקל, תשואה על ההון של 24.6%
- אמיל וינשל בונה פירמידה - הסיכון על המשקיעים, הרווח שלו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במגזר ביטוח חיים בקבוצה הפרמיה המורווחת ברוטו הסתכמה ברבעון הראשון של 2024 בכ-168.1 מיליון שקל, עלייה של כ-4% לעומת כ-161.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. הרווח הכולל לפני מס עלה בכ-53% לכ-17.6 מיליון שקל, לעומת כ-11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023.
במגזר ביטוח בריאות בקבוצה הפרמיה המורווחת ברוטו ברבעון הראשון של 2024 עלתה בכ-9% והסתכמה בכ-198.6 מיליון שקל, לעומת כ-181.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023. ההפסד הכולל לפני מס צומצם לכ-7.6 מיליון שקל, לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳