דוד פתאל
צילום: יחצ
דוחות

פתאל: צמיחה של 13% בהכנסות - 1.4 מיליארד שקל

רשת המלונות מסיימת את הרבעון עם הכנסות של כ-1.4 מיליארד שקל, לצד צמצום ההפסד הנקי לכ-132 מיליון שקל; צופה לסיים את 2024, עם הכנסות של 8 מיליארד שקל, ו-EBITDAR של כ-3 מיליארד שקל
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה דוד פתאל פתאל

רשת מלונות פתאל פתאל החזקות 0.84%  מדווחת על צמיחה של 13% בהכנסות שעמדו על 1.4 מיליארד שקל, לצד צמצום ההפסד הנקי לכ-132 מיליון שקל. החברה מאשררת גם את תחיזיותיה השנתיות וצופה לסיים את 2024, עם הכנסות של 8 מיליארד שקל, ו-EBITDAR של כ-3 מיליארד שקל

הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על כ-1.4 מיליארד שקל עליה של כ-13% ביחס לכ-1.24 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת בין היתר מפתיחת בתי מלון חדשים, עלייה באחוזי התפוסה, עלייה במחיר הממוצע לחדר ועלייה בשערי החליפין.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד מתואם (בנטרול תקן IFRS16) של כ-132 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-161.6 מיליון ברבעון הראשון בשנת 2023.

הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) עמד על כ-399 מיליון שקל, עליה של כ-35% בהשוואה לכ-294.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עם פרסום הדוחות, החברה מאשררת את תחזיותיה לשנת 2024, אותה היא צופה לסיים עם הכנסות של 7.8-8.2 מיליארד שקל, צמיחה של בין - 11%-6% ביחס לבשנת 2023. ה- EBITDAR צפוי לנוע בין 2.8-3.1 מיליארד שקל, עלייה של כ-!-%9 לעומת אשתקד. כמו כן, החברה צופה כי עד סוף שנת 2027 היא תפתח 43 בתי מלון נוספים (על פי עסקאות החתומות כיום), שצפויים להניב לחברה EBITDA שנתית בהיקף של כ-400 מיליון שקל.

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים: "אנו ממשיכים להציג צמיחה ומסכמים את הרבעון הראשון של שנת 2024 עם עלייה בכל הפרמטרים, על אף שידוע שהרבעון הראשון הוא הרבעון החלש ביותר בענף התיירות. כמו כן היחסים הפיננסים של החברה ממשיכים להשתפר: ההון העצמי של החברה (לפני השפעת IFRS 16) עומד על 4.64 מיליארד שקל ומהווה כ-34% ממאזן החברה. גם יחס חוב ל- EBITDA השתפר וירד מתחילת הקורונה לכ- 4.81 נכון לתום הרבעון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.1%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 0.33% טבע 3.23% לאומי



פועלים -0.28%