כלל משקיעה 35 מיליון שקל באלקטריאון בדיסקאונט של 11.5%
דירקטוריון חברת אלקטריאון אלקטריאון -1.37% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם" החליט על גיוס הון בהיקף כספי של כ-35 מיליון שקל בתמורה להקצאת מניות וכתבי אופציה (לא סחירים), אשר במימוש מלא של כתבי האופציה למניות רגילות יהווה השקעה כוללת של כ-86 מיליון שקל, על דרך של הקצאה פרטית מהותית, לגופים מקבוצת כלל חברה לביטוח בע"מ כלל עסקי ביטוח 0.83% .
במסגרת ההקצאה הפרטית, כלל תרכוש מניות במחיר של 65 שקל למניה כאשר מחיר המניה בפתיחת המסחר עמד על 73.2 שקל - דיסאונט של 11.5%. הכניסה של גוף פיננסי גדול כמו כלל לאלקטריאון הוא בבחינת הבעת אמון משמעותית ולכן מניית החברה קפצה ב-8% לאחר ההודעה למחיר של 78.8 שקל. מתחילת השנה נסקה מניית אלקטריאון ב-177% ולשווי שוק של 850.6 מיליון שקל.
בנוסף יוקצו כתבי אופציה אחד, ללא תמורה; כך שעל כל מניה רגילה שתוקצה, יוקצה ללא תמורה כתב אופציה אחד. מחיר המימוש של כל כתב אופציה יעמוד על 95 שקל (לא צמוד). כתבי האופציה יהיו ניתנים למימוש עד ליום 1 ביוני 2025.
בדוחותיה לרבעון הראשון של השנה אלקטריון הציגה הכנסות בסך 3 מיליון שקל, זאת לעומת 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד לרבעון עמד על 16 מיליון שקל לעומת 17 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המחקר והפיתוח ירדו מ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-10.6 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. הגידול בהכנסות ברבעון הנוכחי נסע מהכרה בגין פרוייקטים של החברה בגרמניה, הירידה בהוצאות המו"פ נבעו כתוצאה מסיום התקנת פיילוט של החברה בשבדיה.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.שורפים את הכסף של המבוטחים - השקעה לפח (ל"ת)לילי 06/06/2023 08:29הגב לתגובה זו
- dw 06/06/2023 15:39הגב לתגובה זויש כמה וכמה סטארט אפים בשוק ההון. אלקטריאון נראית כמו המעניינת מכולם ובעלת הפוטנציאל הכי גבוה, לדעתי, להפוך למובילאיי 2. MBLY כאמור נמכרה לפי 15B$ אם אלקטריאון תמכר לפי 15 מיליארד שקל אז עמיתי כלל יעשו פי 20 על הכסף. לא רע. רק מיליארד דולר? גם פי 5 על הכסף זה לא רע. מה שכן סטארט אפ, בהגדרה, זה נכס מסוכן. אף אחד לא מבטיח לנו שהם יצליחו ושהמניה שלנו תעשה פי 20 על הכסף. הלוואי. ספציפית פה בישראל אני מחכה לראות בעיניים את חישמול מסוף האוטובוסים רידינג ת"א. זה אמור לקרות בחודשים הקרובים. למה זה מעניין? מכיר מטען אלחוטי לנייד? יפה. גאדג'ט נהדר. עכשיו תחליף את הנייד באוטובוס. נחמד, לא? ולמה זה מעניין עיסקית? כי חלק גדול ממחיר האוטובוס זה הסוללה, ואם אפשר להקטין אותה בגלל המסוף החשמלי אז דן תחסוך כסף. דן כמובן לא העניין פה אלא כל ציי האוטובוסים בכל העולם. הופה הופה, מתחיל להבין שיש פה משהו מעניין? לכן גם אני השקעתי כמה לירות בנייר. שיהיה. וכן, זה נייר מסוכן. ככה זה סטארט אפים. מי שלא סובל את החום שלא יכנס למטבח.
- dw מפמפם כבר שנים 18/06/2023 11:40מחכה למסוף החשמלי של דן ומשם יכבשו את העולם. שמענו. החודש שוודיה צריכה לפרסם את הזוכים במכרז לכביש חשמלי, ואין סיבה אלה יהיו אלקטריאון כי הם הכי יקרים וומטעינים הכי לאט. dw פשוט לא רואה שקיימים מתחרים אז הוא מדמיין שאלקטריאון יכבשו את העולם. אחרי המכרז בשוודיה הוא יכיר את המתחרים באבו-אבוה וגם שאר המשקיעים יבינו שמכרו להם חלום בלי כיסוי.
- 1.יואל 05/06/2023 22:01הגב לתגובה זושהשקיע בכם מההתחלה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה
הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28
אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.
אפשר להאשים
את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער
הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
- הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים
- בית שמש זינקה 8.5%, הבנקים נפלו 2.3% - המדדים סגרו בעליות מתונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?
לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.
קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.
קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.
לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, Key‐Turn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.
- ברן מזנקת לאור עסקת ענק של 480 מיליון דולר
- הכנסות ברן ירדו ב-9% ל-165 מ' שקל; הרווח נחתך ב-55%; המניה צונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.