גיל לייזר מנכל גו-טו
צילום: אביעד בר-נס

חברת GoTo מתרחבת בגרמניה ובמקביל חתמה על הסכם לפיתוח טכנולוגי

עסקה זאת, מצטרפת לרכישת חברת Emmy הגרמנית שביצעה החברה בסוף 2021 ועשויה להגדיל את מספר המנויים הרשומים של GoTo בגרמניה ליותר מ-600 אלף משתמשים

תומר אמן | (3)
נושאים בכתבה GoTo Global

חברת GoTo גוטו 7.01% , לשעבר Car2Go, חתמה על הסכם לרכישת 100% ממניות חברה לקטנועים שיתופיים בגרמניה בדרך של רכישת חוב בגובה של 2.6 מיליון יורו וכן חתמה על הסכם מחייב עם ענקית התחבורה הספרדית ASTARA להסכם פיתוח טכנולוגי של פתרון "רכב כשירות" אשר תמורתו תשלם ASTARA לגוטו סכום של 4 מיליון יורו. גוטו מעריכה כי ההסכמים שנחתמו יאפשרו להאיץ את צמיחת החברה, וצופה כי השפעת שתי העסקאות תבוא לידי ביטוי כבר בתוצאות המחצית הראשונה של 2023.

תיקח על עצמה את חוב החברה הנרכשת כלפי חברת ליסינג בגרמניה, ותצרף לשורותיה 1,500 קטנועים חשמליים שיתופים בערים ברלין והמבורג וקרוב ל-200 אלף מנויים, כך שמספר המנויים הרשומים של גוטו בגרמניה יגדל למעל ל-600 אלף משתמשים. במקביל, גוטו פועלת בימים אלה לשיפור תנאי העסקה מול הוגרם המממן, אשר חתימה על הסכם מחודש עמה מהווה תנאי מתלה לקיום העסקה כולה. החברה הגרמנית הנרכשת פעילה בערים המבורג וברלין, בהן פועלת גם גוטו מאז השלימה את רכישת חברת Emmy בסוף 2021, והחברה צופה כי תוכל לייצר כעת אופטימיזציה ברכש ובתפעול של רכבי החברה, וכן להפיק סינרגיות ולקדם תהליכי התייעלות שיתמכו בשיפור הרווחיות.

כמו כן, גוטו תפתח עבור ענקית התחבורה הגלובלית ASTARA פלטפורמה טכנולוגית לרכבים שיתופיים תמורת 4 מיליון יורו, מהם 1 מיליון יורו יתקבלו בתשלום מידי, כאשר במקביל גוטו תקבל זכות שימוש בפיתוח במסגרת פעילותה בספרד, גרמניה וישראל בצד אפשרות להרחבת שיתוף הפעולה העסקי.

גוטו מדווח כי מספר הנסיעות באמצעות האפליקצייה שלה גדל בהתמדה וצמח במחצית הראשונה של 2022 בגרמניה ב-59% ובספרד פי יותר מ-6.

הכנסות גוטו בחציון הראשון של 2022 הסתכמו ל-38.6 מיליון שקל, גידול של 62% ביחס להכנסות של 24.1 מיליון שקל בחציון המקביל לשנת 2021. עם זאת, החברה החליטה לפעול לצמצום מהיר של ההפסד והצהירה על קידום תוכנית למיקוד עסקי בפעילויות אשר מניבות רווח או עתידות להניב רווח בהקדם לחברה. חברת גוטו תמשיך להתמקד בהגדלת מגוון השירותים שהיא מציעה ללקוחות על ידי שיתוף פעולה עם שחקנים שונים, בשווקים הגלובאליים, ובהגדלת הצעת ההערך ללקוחות.

גיל לייזר, מנכ"ל GoTo Global: "אנו שמחים לפתוח את שנת 2023 עם שתי עסקאות אסטרטגיות שירחיבו את פעילותנו. העסקאות משקפות את המשך מימוש התוכנית שלנו למיקוד עסקי ויצירת ערך המתבססת על צמיחה בהיקף הפעילות בשני שווקי היעד המרכזיים שלנו בספרד וגרמניה, לצד המשך הגדלת השירותים שאנו מספקים ללקוחות באמצעות שיתופי פעולה עם חברות גלובאליות. ההסכם עם ASTARA ושיתוף הפעולה הטכנולוגי שנחתם יחזק את מצבה הפיננסי של החברה ויתרום לביסוס היתרון הטכנולוגי שלנו. ההסכם מאפשר לנו להיכנס למודל של 'רכב כשירות' ללא השקעת הון נוספת מצדנו ובאמצעות מודל אותו נוכל לשכפל בעתיד גם ללקוחות חדשים ובטריטוריות נוספות. הרכישה בגרמניה תקדם את מטרותיה של GoTo להפוך לשחקן בשוק הרכבים השיתופיים בגרמניה ואירופיה, תוך יכולת לייצר אופטימיזציה של רכבים, סינרגיות בין אזורי פעילות והמשך ביצוע תהליכי התייעלות והפחתת הוצאות. אנו מאמינים כי העסקאות החדשות, לצד גיוסי ההון שהשלמנו מתחילת השנה והאימוץ הגובר של המדיניות שנועדה לצמצם תנועה של רכבים פרטיים במרכזי הערים באיחוד האירופי יאפשרו לנו להבטיח את המשך צמיחת החברה והשיפור ברווחיות".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 02/01/2023 09:28
    הגב לתגובה זו
    עיניים כחולות לא מספיקות. החברה טחנה את המשקיעים שלה והגיעה הזמן שתתחיל להרוויח
  • משקיע 02/01/2023 11:11
    הגב לתגובה זו
    מדובר בחברת פרנסה שתפקידה לחלק משכורות ולשרוף כספים. הפריחו בלונים על שווי של חצי מיליארד סיפרו אגדות על פעילות אודיו ב30 מיליון דולר. בפועל, מפסידים עשרות מיליוני שקלים כל שנה. בעלי השליטה רק רוצים למכור את השליטה (שווה היום בערך 5-6 מיליון שקלים) גם הפרוייקט לאסטרה הוא בגדר חשוד שכן מדובר בבעלת מניות בחברה (לצערה השקיע לפי שווי של 100 מיליון דולר רק לגוטו - אאוצ) בקיצור נייר למגן מס
  • פוטנציאלי 02/01/2023 14:42
    מצחיק לראות חברה כל כך כושלת שממשיכה לקחת כסף ממשקיעים תמימים וכל פעילותה מסתכמת ברוח וצלצולים
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

להט אלפא, טיל חדש נגד טנקים של התעשייה האווירית. קרדיט: רשתות חברתיותלהט אלפא, טיל חדש נגד טנקים של התעשייה האווירית. קרדיט: רשתות חברתיות

התעשייה האווירית חושפת את להט אלפא: טיל נגד טנקים לטווח של מעל 20 ק"מ

הטיל החדש מציע דיוק גבוה, יכולת ירי מעבר לקו ראייה ויכולת השמדה של מטרות נעות, מבנים וטנקים, עם תקופת הכשרה למפעילים של שבוע בלבד; ההשקה מצטרפת לרחפן; ההשקה מצטרפת לרחפן קטלני חדש שהושק בשבוע שעבר

רן קידר |
נושאים בכתבה התעשייה האווירית

התעשייה האווירית חשפה את הדור החדש במשפחת טילי להט, להט אלפאלפי ההודעה, מדובר בטיל נגד טנקים מתקדם המבוסס על הנחיה בלייזר, המסוגל לפגוע במטרות בטווח של מעל 20 קילומטרים ולבצע ירי מעבר לקו הראייה (BLOS). הוא ניתן לשיגור מכלי רכב קרקעיים או ממסוקים, ומונחה באמצעות קרן לייזר שמסומנת על ידי גורמים קרקעיים או אוויריים. הטכנולוגיה הלייזרית, אשר הוכחה כיעילה במיוחד בזירות לחימה עכשוויות, מאפשרת התמודדות עם אתגרי שיבוש GPS ומגבלות קו ראייה.

הטיל מוצע בשתי גרסאות, נגד טנקים ונגד מטרות רסס, באורך של כ-2 מטרים ובמשקל של כ-25 ק"ג, ובעל ראש קרב גדול המיועד גם לחדירה למבנים ולניטור והשמדה של מטרות נעות. לפי ההודעה, ההפעלה פשוטה יחסית ותידרש תקופה הכשרה של פחות משבוע למפעילי הטיל. 

נשיא ומנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, ציין כי "להט אלפא מבטא את מחויבותנו לספק יכולות מוכחות המותאמות לצרכים המודרניים של צבאות בעולם – שילוב של דיוק, טווח ויכולת השמדה. זהו פרי של עשרות שנות ידע וניסיון בתחום הטילים וההנחיה הלייזרית". 

גיא בר-לב, סמנכ"ל ומנהל קבוצת מערכות, טילים וחלל בתעשייה האווירית, הוסיף: "הטיל פותח בהתאם לדרישות לקוחותינו, תוך שיפור הטווח והקטלניות של מערכת מוכחת, ומענה לביקוש העולמי לחימוש מדויק במחיר תחרותי"

הטיל החדש מבוסס על מורשת טילי להט, הנמצאים בשימוש מבצעי כבר מעל לשלושה עשורים, ומשרתים כוחות יבשה, ים ואוויר ברחבי העולם, כולל צה"ל.

הרחפן החמוש Fire Storm 250

לפני מספר ימים, חשפה התעשייה האווירית גם את הרחפן החמוש החדש שלה, "Fire Storm 250", במהלך תערוכת AUSA, שנערכה בוושינגטון. הרחפן מציג רמת ביצועים גבוהה במיוחד, עם שילוב של טכנולוגיות תקיפה מדויקות, זריזות מבצעית ויכולת נשיאת חימוש מתקדמת.