בלעדי

דלק פתחה את הנפקת תמלוגי העל בלוויתן; הגיוס יאפשר את תשלום האג"ח

הנפקת תמלוגי העל של לוויתן יצאה בשעה האחרונה לדרך כשגולדמן זאקס יוביל את המשקיעים הזרים ולידר יוביל את החלק המקומי בהנפקה
ניצן כהן | (3)

בלוח זמנים צפוף למדיי פתחה בשעה האחרונה קבוצת דלק את הנפקת תמלוגי העל במאגר לוויתן. נזכיר, כי ההנפקה אמורה להכניס לקופת קבוצת דלק 180 מיליון דולר אשר ישמשו לפירעון תשלומי האג"ח עד לסוף השנה.

מבנה ההנפקה הוא כזה שמובל על ידי המשקיעים הזרים אותם מרכז בנק ההשקעות גולדמן זאקס ואת החלק המקומי מרכזת חברת לידר חיתום.

בסך הכל החלק הישראלי בהנפקה נחשב לקטן הרבה יותר מהחלק של המשקיעים הזרים בהנפקה וקבוצת דלק עושה שימוש במאגר המידע שנאסף על-ידי המשקיעים הזרים בדלק קידוחים אחרי המימון מחדש של מאגר לוויתן. כך שלמעשה רוב המשקיעים מכירים את המאגר, מבנה הבעלות בו והרגולציה הישראלית כך שניתן, להערכת קבוצת דלק, לקצר את משך הזמן בו ההנפקה תהיה פתוחה לציבור.

ה-Book צפוי להיסגר ביום חמישי הקרוב ולאחר השלמת ההנפקה אגרות החוב שיונפקו ירשמו למסחר ברצף מוסדיים.

כאן המקום להזכיר כי בתחילת נובמבר אמורה קבוצת דלק לשלם 210 מיליון שקל למחזיקי האג"ח (אג"ח 18) ועד לסוף השנה היא צריכה לשלם סכומים לא מבוטלים נוספים כשהמימון לתשלומים אלה אמור לבוא מהתמורה שתקבל הקבוצה מהנפקת תמלוג העל בלוויתן.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    יוסי 20/10/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    ???????
  • 2.
    מובטל 20/10/2020 07:53
    הגב לתגובה זו
    לפחות 30% השבוע
  • 1.
    פייאק 20/10/2020 05:35
    הגב לתגובה זו
    שקונים אגח מוזר כזה?
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳