דוחות פרטנר: ירידה של כ-78% ברווח הנקי ברבעון הראשון
חברת פרטנר 0.82% דיווחה הבוקר (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 והציגה ירידה של כ-4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד וירידה של כ-78% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-794 מיליון שקל לעומת 814 מיליון שקל בתקופה המקביל אשתקד, ירידה של כ-4%. הכנסות החברה משירותים ירדו בכ-1% והסתכמו בכ-624 מיליון שקל לעומת 625 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הירידה נובעת מירידה בהכנסות המגזר הסלולרי כתוצאה מעונתיות ושחיקת מחיר, אשר קוזזה חלקית על ידי עליה בהכנסות המגזר הקווי.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פרטנר ירד בכ-78% והסתכם בכ-2 מיליון שקל לעומת 19 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הירידה ברווח נובעת בעיקר מירידה ב-Adjusted EBITDA בנטרול השפעת IFRS 16.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-9 מיליון שקל, ירידה של כ-72% בהשוואה לרווח תפעולי של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציינת כי בנטרול ההשפעה של יישום תקן 16 IFRS הרווח התפעולי היה מסתכם ב-4 מיליון שקל.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-Adjusted EBITDA של פרטנר הסתכם בכ-197 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה לעומת 172 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-14%, המיוחס לעלייה של כ-39 מיליון שקל כתוצאה מיישום תקן חשבונאות IFRS16.
הכנסה החודשית הממוצעת למנוי חודשי (ARPU) עומדת על כ-56 שקלים ברבעון הראשון של השנה, ירידה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בסיס מנויי הסלולר ירד בכ-1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם בכ-2.62 מיליון מנויים ברבעון הראשון של השנה, כאשר מנויי הטלוויזיה של החברה רשמו עליה של כ-76 אלף מנויים והסתכמו בכ-141 אלף בסוף הרבעון הראשון.
איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "בשוק תקשורת רווי תחרות מצליחה פרטנר לפתוח את שנת 2019 במומנטום חיובי – תשתית הסיבים האופטיים של פרטנר כבר מגיעה ליותר מ-400 אלף משקי בית, ביותר ממחצית מערי ישראל בכל רחבי המדינה, ופרטנר TV ממשיך להיות שירות הטלוויזיה הצומח בישראל עם יותר מ- 152 אלף מנויים.
- 1.מילים מפוצצות לזה שהם גנבים אז עברתי חברה (ל"ת)מנואל 30/05/2019 09:43הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
