
בחצי מהזמן: גילת טלקום תפעיל את 18,000 קווי התשתית של בזק
קבוצת גילת טלקום מודיעה כי היא צפויה להשלים כבר השנה את ההפעלה של 18,000 קווי הסיבים האופטיים שאת זכויות השימוש בהם רכשה מבזק בסוף השנה שעברה תמורת 88 מיליון שקל, בזמנו הקבוצה צפתה כי היא תממש ותמצה את זכויות ההפעלה של הקווים עד לשנת 2027, אבל קצב גיוסי הלקוחות מביא את גילת להעריך מחדש את צפי המימוש ולהקדים אותו בשנה לפני המועד שתכננה, כך שעד לסוף השנה הנוכחית צפויים כל הקווים להכנס לפעילות.
ההסכם, שנחתם בדצמבר 2024 עם קבוצת בזק מעניק לגילת זכויות שימוש ל-15 שנה בקווי התשתית שיכולים לספק קצב של עד 1 גיגה-סיביות לשנייה, בעלות של כ-4,890 שקל לקו. ההודעה על הקדמת ההפעלה מגיעה בהמשך לרצף עסקאות עליהם עדכנה גילת במהלך החודשים האחרונים בהיקף עשרות מיליוני שקלים, כולל חוזים עם גופים ממשלתיים וביטחוניים.
החוזים עליהם דווחה גילת כוללים בין היתר - הזמנה מגוף ביטחוני בהיקף של 6.9 מיליון שקל. חוזה ממשלתי בסך 9.6 מיליון שקל (19 ביוני). גם במגזר הפרטי גילת מדווחת על ביקושים גדולים כשביוני האחרון היא עדכנה על שתי הזמנות, בהיקפים של 3.5 ו-6.6 מיליון שקל. הקצב הזה מקבל ביטוי גם בשערי המניה, ההודעה האחרונה מקפיצה את המניה במסחר בכ-5%, כשבשלושת החודשים האחרונים היא רושמת זינוק של כ-32% ושווי השוק שלה עוקף את 95 מיליון שקל.
ברבעון הראשון של 2025 דיווחה החברה על הכנסות של כ-16 מיליון דולר, עליה קלה לעומת כ-15.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכמיליון דולר לעומת הפסד של 375 אלף דולר. צבר החוזים של החברה גדל ועמד נכון למועד הדוח על כ-66 מיליון דולר עד לשנת 2028. הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2025 עומד על 4.5 מיליון דולר (28.3%), לעומת 2.9 מיליון דולר (19.3%) ברבעון המקביל אשתקד. גם פעילות ה-ISP של החברה הציגה רווח ישיר של כ-280,000 דולר ברבעון הראשון שמבטא צמיחה של למעלה מ-800% ביחס לרבעון הקודם.

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
