רשתות חברתיות פייסבוק גוגל
צילום: Istock

תשובת גוגל לאמזון: פיצ'ר לרכישה מקוונת ישירות מסרטון יוטיוב

אמזון נוגסת בנתח השוק בפרסום במנועי חיפוש? אינסטגרם מפתה צרכנים? גוגל משיבה עם כלים חדשים לשיפור חווית הרכישה כדי שהגולשים ישלימו את הקניות אצלה
משה בנימין |

בעוד אמזון הופכת משנה לשנה לאיום גדול יותר ויותר על עסקי הפרסום הדיגיטלי של גוגל, כשהאי נוגסת בנתח השוק שלה בפרסום במנועי חיפוש, גוגל מצדה מכינה לענקית המסחר המקוון תשובה הולמת - בטריטוריה שלה - מכירות ומסחר אונליין. בשיחה עם משקיעים הכריז אוליבר הקמן, סגן נשיא לענייני קניות ותיירות על פיצ'ר שיושק בסוף השנה שיאפשר לגולשים לרכוש מוצרים ישירות מסרטון יוטיוב בעוד זה מתנגן. 

כמו כן, הודיעו בגוגל על מוצרים חדשים שיושקו בעתיד הקרוב (ויהיו תקפים למובייל אך לא לדסקטופ) כגון עמוד פרסונלי מבוסס על העדפות הגולשים שיאפשר הם להשוות ולסנן מוצרים לפי מחיר, מותג וכו' ובתוך כך גם לרכוש מוצרים ישירות מספים בגוגל, בחנות פיזית סמוכה או באתר אחר אונליין. 

המשקל הרב שגוגל שמה על נושא הקניות המקוונות מיועד כאמור להילחם באמזון, אך לא רק. כמעט מכל עבר, ישנן רשתות חברתיות פופלוריות שמציעות לגולשים כלים שמייצרים חווית רכישה אחרת כגון אינסטגרם שכבר החלה בפיילוט שמאפשר רכישת מוצרים ישירות מתמונות בפלטפורמה ללא יציאה ממנה לאתר אחר. גוגל היתה מאז ומתמיד וגם כיום, תחנה חשובה במסע של כל גולש אל עבר המוצר אותו הוא מחפש. כעת, נראה שהחברה החליטה למנף בעצמה את תהליך החיפוש של הגולש מבלי שיעזוב אותה לרכישות באתרים אחרים. 

"אנחנו יוצרים את המקומות שאליהם הצרכנים מגיעים כדי לחפש ולגלות מוצרים" אמר סורג'ויט צ'אטרג', סגן נשיא לתחומי ניהול מוצר ומכירות. "חווית השופינג החדשה שלנו מאפשרת לאנשים לרכוש מוצרים בקלות, ללא סרבול, במקום שאליו הם ממילא מגיעים כדי לבצע מחקר ולחפש השראה: במנוע החיפוש, בגוגל תמונות, יוטיוב וביעד מעוצב מחדש לשופינג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.