שלמה שרף
צילום: בוצ'צ'ו
פרסום ראשון

לאחר יותר מעשור: שלמה שרף יפסיק לכתוב לישראל היום

בחודשים האחרונים פחתה תדירות כתיבת הפרשנויות של המאמן הלאומי לשעבר, ולאייס נודע כי כעת הוא עוזב את החינמון אליו הצטרף בתחילת 2008
אלכסנדר כץ | (3)

המאמן הלאומי לשעבר שלמה שרף עוזב את ישראל היום - כך נודע לאייס. ההתקשרות עם שרף תסיים בתקופה הקרובה, לאחר שלדברי גורמים, כבר בחודשים האחרונים פחתה תדירות כתיבת הטורים שלו למדור הספורט של עיתון.

 

שרף, איש כדורגל שהיה בשנות ה-90 מאמן הנבחרת הלאומית במשך 8 שנים, החל לכתוב לישראל היום בתחילת 2008, כמה חודשים לאחר השקת החינמון. הוא גויס לאחר שעזב בזעם את ידיעות אחרונות בו כתב, בשל פרסום קטעים מספרו של שאול אייזנברג, 'סדום ועמורה 2' במוסך '7 ימים'.

 

בספר נרמז כי שרף בילה עם נערות ליווי לפני משחק הנבחרת מול דנמרק, אותו משחק שלאחריו נחשף לפני כן במעריב כי חלק משחקי הנבחרת בילו אף הם נערות ליווי. שרף הכחיש את הפרסום של אייזנברג.

 

הקדנציה של שרף בישראל היום זכורה בעיקר בשל הפרשנות שכתב ב-2012 על משחק היורו בין גרמניה לפורטוגל, כשהוא עצמו נכח באותן שעות ערב בהופעה של שלמה ארצי בקיסריה. שרף היה חתום על הפרשנות של המשחק, נקלט במצלמה של איש יחסי הציבור ברק רום שהיה אף הוא בהופעה, ופרסם פוסט לאחר מכן בו תיאר את הנעשה: "לא נוהג לעשות כן, אבל הבוקר, עיתון ישראל היום עבר כל גבול של חוצפה. העיתון שיש לו כמיליון קוראים ביום מציג לראווה הבוקר טור פרשנות של שלמה שרף על משחק היורו מאמש: פורטוגל-גרמניה. הפרשן ישב במשך כל המשחק שורה מאחוריי בהופעה בקיסריה של שלמה ארצי אמש ולא ראה דקה מהמשחק. יתר על כן - אני אישית הודעתי לו שגרמניה כבשה שער וניצחה. זה לא מפריע לשרף להיות חתום על טור פרשנות שבאייטם האחרון שלו מתייחס מקצועית למשחק בי השתיים".

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    10 שנים מאוחר מדיי, קשקשן , חסר אינטליגנציה בסיסית (ל"ת)
    גל 18/10/2018 12:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחד שהיה שם 15/10/2018 15:35
    הגב לתגובה זו
    חשבתי שמישהו כותב בשבילו את הדברים העילגים שהוא ממלמל...
  • 1.
    יוסף 10/10/2018 09:39
    הגב לתגובה זו
    הוא דיבר בטלפון עם אחד העורכים וזה יצר מראית עין של טור שכאילו נכתב על ידי שרף. עילגותו של שרף ידועה לכל ותפקידו של אותו עורך היה לארגן את הדיבור של שרף לכדי טור שניתן לקריאה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.