מנלה מפגיז: "הפרסום משחית, יש משהו פגום בתעשייה הזו"
נעם מנלה, עד לפני כמה שנים אסטרטג פרסום בכיר ואחת הדמויות הדומיננטיות בשלמור אבנון עמיחי ובענף הפרסום הישראלי הוא האורח השבועי בפודקאסט הפרסום של מירן פחמן EAR CATCHER. בפרק ה-11 של התכנית, מנלה, כיום יועץ לחברות ומרצה מבוקש מדבר על "חזרתו בתשובה" או "היציאה בשאלה" המטאפורית מעולם הפרסום והגב שהפנה לתעשייה שאותה הוא מגדיר כיום כ"מערכת משחיתה, עם השפעה שלילית....תעשייה שיש משהו פגום באופן שבו היא תופסת את תפקידה בעולם..".
* לכל הפרקים של EAR CATCHER - לחצו כאן
מנלה שוטח את משנתו שיוצאת כנגד הפרסום והשפעותיו, התנהגות התאגידים בעולם המשתנה, הפרסום והחברות שמסממות את האנשים ומטשטשות את תודעתם, המיתוג כ'פייק', השינוי הגדול שהביאו הרשתות החברתיות, צדקנות וקיצוניות, מוסר ומצפון ועוד. בין השאר הוא גם מוכיח את פחמן על חלקו המרכזי בקמפיין שקיבלה שולה זקן לחברת הרהיטים URBAN, ועורר סערה, עם יציאתה מהכלא.
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 12.יש גרעין של אמת בדברי מנלה והיתר מניפולציה (ל"ת)רוני 18/10/2017 09:38הגב לתגובה זו
- 11.כל מילה אמת (ל"ת)פרסומאית 04/09/2017 16:02הגב לתגובה זו
- 10.עדי 29/08/2017 18:39הגב לתגובה זונכחתי בישיבות איתו. הרבה מילים אפס מסרים.
- 9.מנלה - זבל של בן אדם (ל"ת)יוסי 28/08/2017 18:23הגב לתגובה זו
- 8.ארז 26/08/2017 09:41הגב לתגובה זומה שאתה לא בטוח בו, עדיף לומר במקום לצאת יודע-כל
- 7.מנלה 25/08/2017 13:14הגב לתגובה זואחרת לא היינו שומעים טיעונים פופוליסטיים של בני 16 בסגנון פירסום זה חרא, בשר זה רצח וכו
- 6.עמית 24/08/2017 16:07הגב לתגובה זוכל הלקקנים בפייסבוק מתענגים על כל פוסט שלו (בצד או לא בצדק זה לא רלבנטי), ואילו פה, בעילום שם, כולם אומרים שהוא קשקשן ופלספן. מסקנה: שוק של לקקנים וצבועים.
- ראובן הגאון 24/08/2017 20:04הגב לתגובה זותקשיב יא טמבל, שם זה חברים שלו ופה זה לא. הבנת? אז החברים שלו מחבבים אותו ואת הסיפור שלו כי הם חברים שלו ופה יש אנשים שלא חברים שלו וכנראה מהיכרות כזאת או אחרת לא ממש מתחברים אליו. עכשיו זה ברור? מסקנה: אתה טמבל.
- 5.חיים 24/08/2017 08:05הגב לתגובה זומנלה היה פרסומאי כושל, מעולם לא היה בכיר בשלמור אלא קישוט בחדר הישיבות, תמיד היה פלספן בשקל ומנותק. גם היום הוא הזוי, סוג של פרופסור חצרוני של הענף... שימשיך לנבוח...
- חנה 24/08/2017 13:18הגב לתגובה זולא יכולתי לכתוב את זה מדוייק יותר.
- 4.אסטרטג-תחת (ל"ת)והמבין יבין 23/08/2017 23:48הגב לתגובה זו
- 3.אוקסימורון לדוגמא: "אסטרטג בכיר בשלמור אבנון עמיחי" (ל"ת)מה לשלמוראים ופרסום? 23/08/2017 16:24הגב לתגובה זו
- 2.דנה 23/08/2017 14:45הגב לתגובה זואיך מי שהיה פלנר בצילו של גדעון הפך לפרבוקטור בשקל. הטיקט של חוזר בתשובה אלדד יניב סטייל פתאטי.
- דנה 23/08/2017 19:34הגב לתגובה זותמשיכי להיות מסנוורת ולהתחנף לתעשייה שלך , זה עוד יתפוצץ לך בפרצוף
- 1.נעם 23/08/2017 13:56הגב לתגובה זונועם מדבר על הדברים הכי נכונים שאפשר לגבי התעשייה הזאת, משחיתה רעה והורסת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
