'כאן' חושף דרמות ודוקו בהפקה - שנחתמו בתקופת רשות השידור
כ-3 חודשים לפני תחילת השידורים, בתאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן חושפים כמה מהדרמות ומסרטי הדוקו שנמצאים בעבודה. אולם הדבר המעניין ביותר הוא שמדובר בכלל בהפקות שהועברו אליו מרשות השידור, אולם בהודעת התאגיד בחרו להתעלם מכך ולא לתת לרשות קרדיט על הקולות הקוראים, הליך הסינון, ואפילו תקציבי הפיתוח שהושקעו בחלק מן ההפקות עוד במהלך האור הירוק ברשות השידור.
יש לזכור כי במהלך 2013 ו-2014 הרשות הוציאה קולות קוראים להפקות דרמה ודוקו, שהוקפאו בשל החוק של גלעד ארדן לפירוקה של רשות השידור. בשל כך הוגדרו הפקות אלה כ"הפקות כלואות". ברגע שתאגיד השידור הציבורי החל להתרומם, הנהלת הרשות הודיע להנהלת התאגיד כי הוא מוכנה להעביר להם את כל אותן "הפקות כלואות". מדיקת אייס עולה כי הפקות אלו כבר תוקצבו על ידי התאגיד.
בכל מקרה, מדובר על סדרת דרמה משפטית חדשה ובשורת סרטי דוקו. ההפקות החדשות צפויות לעלות במסגרת שידורי כאן כבר במהלך 2017. במהלך הזה מצהירים ב'כאן' כי התאגיד קום יקום, למרות השמועות הרבות המתרוצצות בימים אלה, על מהלך לאיחוד סופי של התאגיד עם רשות השידור, וביטול פירוקה של הרשות.
הפקה ראשונה היא פַמְתָ"א (פרקליטות מחוז תל אביב), סדרת הדרמה של נעה רוטמן ('ילדי ראש הממשלה') ואסתר נמדר-תמאם ('שוברי גלים', 'אליפים', 'השמינייה') ובהפקת טדי הפקות. מדובר בסדרת דרמה משפטית המשתמשת בחומרים המבוססים על דמויות ומקרים מוכרים יותר או פחות מהמציאות המשפטית בישראל. הפרקים יעקבו אחר מסע הצלב של גיבורת הסדרה, עו"ד מרסל אברמוב, בחקירה המשפטית המסתעפת שלה ובמקביל אחר פרקליטים נוספים. הסדרה תציג את מערכות היחסים ויחסי הכוחות בתוך פרקליטות המחוז, בין הפרקליטות לבין המשטרה, הדיונים בבתי המשפט והצצה אל מוקדי שלטון החוק בישראל.
- החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סדרה נוספת היא מונא. מדובר בסדרת דרמה שיצרה המוזיקאית והשחקנית מירה עווד. גיבורת הסדרה, אישה חזקה בשם מונא, נמצאת בקשר זוגי מורכב וטרי עם יניב, מפיק חדשות שמשפחתו חיה בשדרות. מערכת היחסים עומדת למבחן הולך ומתעצם מול משפחתה והכפר בו גדלה כאשר יניב נשלח אל חזית הדרום במהלך מבצע צוק איתן, לא רחוק מבית הוריו, שאינם יודעים דבר או חצי דבר על חייו ואהבתו בתל אביב. מהצד השני - בית הוריה של מונא, תושבי כפר גלילי שבו חיים זה לצד זה מוסלמים, דרוזים ונוצרים. בכפר היא נחשפת לאלימות וההשפלה שחווה סוהיר, חברתה של מונא מילדות, מידו של עדנאן, בעלה.
כמו כן ישנם עוד 3 סרטי דוקו בעבודה: 'שירת מרים' על הקריירה הספרותית של מירי בן שמחון; 'חדל להיות תושב' של עידית בן שימול; ו'חשוכי מרפא' של היוצרים סער יוגב ונעמי לבארי, והבמאית רות ולק.
עוד בעבודה נמצאת המיני סדרה בת 3 הפרקים ישראל שלהן שיזמה ד"ר אראלה שדמי. הסדרה בוחנת את האירועים ההיסטוריים הבולטים והתופעות החברתיות המרכזיות בישראל מנקודת מבטן של נשים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
"זוהי סנונית ראשונה לסדרות ותוכניות איכותיות, של מיטב היוצרים והמפיקים בישראל, שימצאו כאן בית חם", מסרה סמנכ"לית הטלוויזיה ב'כאן', דינה לניר. "בימים אלה אנו בוחנים מאות הצעות להפקות מקור תוך שימת דגש על ערכי איכות, מקוריות וקידום היצירה המקומית".
- 6.רשות 22/09/2016 07:35הגב לתגובה זוחוצפה ונבזות לקחת קרדיט על פיתוח ובחירות של רשות השידור. התאגיד לא מפתח כלום וביזבז לחברות ההפקה חצי שנה!!! בהליך מדומה של קולות קוראים שלא יצאו לפועל. זו ממש גניבת דעת
- 5.מבפנים 22/09/2016 06:59הגב לתגובה זולא יקום ורשות השידור גוססת. ארדן השחצן ולפיד הקברן חיסלו את השידור הציבורי בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן.
- 4.קובלנץ לא יהיה מנכ"ל עוד הרבה זמן (ל"ת)חהחהחהחהחהחהחהחהח 21/09/2016 20:47הגב לתגובה זו
- 3.מיכאלה 21/09/2016 19:04הגב לתגובה זופתמ"א של נועה רוטמן "מונה" של מירה עוואד הן הפקות שנבחרו מבין עשרות הפקות על ידי רשות השידור. כך גם "ישראל שלהן". להציג אותן כהפקות של התאגיד זו חוצפה שלא תתואר. עם שקרים ועוד שקרים ועוד גניבת דעת לא מגיעים לא ל"כאן" לא ל"שם" ובעצם לשומקום
- 2.לא יהיה תאגיד (ל"ת)משחקים בקקה 21/09/2016 16:19הגב לתגובה זו
- 1.תאגיד יח"צ 21/09/2016 14:46הגב לתגובה זוהם מוכרים לכתבי תקשורת פנטזיות ומתבססים על קליפים לברנז'ה. טלויזיה זה לא !
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
