'כאן' חושף דרמות ודוקו בהפקה - שנחתמו בתקופת רשות השידור

התאגיד מתמודד עם שמועות על איחודו עם רשות השידור. היום בתאגיד מציגים הפקות מקור שנמצאות בעבודה, שהעבודה עליהם החלה בתקופת הרשות - עד שהוקפאו בגלל ההחלטה לפרק את הרשות
אלכסנדר כץ | (6)

כ-3 חודשים לפני תחילת השידורים, בתאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן חושפים כמה מהדרמות ומסרטי הדוקו שנמצאים בעבודה. אולם הדבר המעניין ביותר הוא שמדובר בכלל בהפקות שהועברו אליו מרשות השידור, אולם בהודעת התאגיד בחרו להתעלם מכך ולא לתת לרשות קרדיט על הקולות הקוראים, הליך הסינון, ואפילו תקציבי הפיתוח שהושקעו בחלק מן ההפקות עוד במהלך האור הירוק ברשות השידור.

יש לזכור כי במהלך 2013 ו-2014 הרשות הוציאה קולות קוראים להפקות דרמה ודוקו, שהוקפאו בשל החוק של גלעד ארדן לפירוקה של רשות השידור. בשל כך הוגדרו הפקות אלה כ"הפקות כלואות". ברגע שתאגיד השידור הציבורי החל להתרומם, הנהלת הרשות הודיע להנהלת התאגיד כי הוא מוכנה להעביר להם את כל אותן "הפקות כלואות". מדיקת אייס עולה כי הפקות אלו כבר תוקצבו על ידי התאגיד.

בכל מקרה, מדובר על סדרת דרמה משפטית חדשה ובשורת סרטי דוקו. ההפקות החדשות צפויות לעלות במסגרת שידורי כאן כבר במהלך 2017. במהלך הזה מצהירים ב'כאן' כי התאגיד קום יקום, למרות השמועות הרבות המתרוצצות בימים אלה, על מהלך לאיחוד סופי של התאגיד עם רשות השידור, וביטול פירוקה של הרשות. 

הפקה ראשונה היא פַמְתָ"א (פרקליטות מחוז תל אביב), סדרת הדרמה של נעה רוטמן ('ילדי ראש הממשלה') ואסתר נמדר-תמאם ('שוברי גלים', 'אליפים', 'השמינייה') ובהפקת טדי הפקות. מדובר בסדרת דרמה משפטית המשתמשת בחומרים המבוססים על דמויות ומקרים מוכרים יותר או פחות מהמציאות המשפטית בישראל. הפרקים יעקבו אחר מסע הצלב של גיבורת הסדרה, עו"ד מרסל אברמוב, בחקירה המשפטית המסתעפת שלה ובמקביל אחר פרקליטים נוספים. הסדרה תציג את מערכות היחסים ויחסי הכוחות בתוך פרקליטות המחוז, בין הפרקליטות לבין המשטרה, הדיונים בבתי המשפט והצצה אל מוקדי שלטון החוק בישראל.

סדרה נוספת היא מונא. מדובר בסדרת דרמה שיצרה המוזיקאית והשחקנית מירה עווד.  גיבורת הסדרה, אישה חזקה בשם מונא, נמצאת בקשר זוגי מורכב וטרי עם יניב, מפיק חדשות שמשפחתו חיה בשדרות. מערכת היחסים עומדת למבחן הולך ומתעצם מול משפחתה והכפר בו גדלה כאשר יניב נשלח אל חזית הדרום במהלך מבצע צוק איתן, לא רחוק מבית הוריו, שאינם יודעים דבר או חצי דבר על חייו ואהבתו בתל אביב.  מהצד השני - בית הוריה של מונא, תושבי כפר גלילי שבו חיים זה לצד זה מוסלמים, דרוזים ונוצרים.  בכפר היא נחשפת לאלימות וההשפלה שחווה סוהיר, חברתה של מונא מילדות, מידו של עדנאן, בעלה.

כמו כן ישנם עוד 3 סרטי דוקו בעבודה: 'שירת מרים' על הקריירה הספרותית של מירי בן שמחון; 'חדל להיות תושב' של עידית בן שימול; ו'חשוכי מרפא' של היוצרים סער יוגב ונעמי לבארי, והבמאית רות ולק

עוד בעבודה נמצאת המיני סדרה בת 3 הפרקים ישראל שלהן שיזמה ד"ר אראלה שדמי. הסדרה בוחנת את האירועים ההיסטוריים הבולטים והתופעות החברתיות המרכזיות בישראל מנקודת מבטן של נשים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"זוהי סנונית ראשונה לסדרות ותוכניות איכותיות, של מיטב היוצרים והמפיקים בישראל, שימצאו כאן בית חם", מסרה סמנכ"לית הטלוויזיה ב'כאן', דינה לניר. "בימים אלה אנו בוחנים מאות הצעות להפקות מקור תוך שימת דגש על ערכי איכות, מקוריות וקידום היצירה המקומית".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רשות 22/09/2016 07:35
    הגב לתגובה זו
    חוצפה ונבזות לקחת קרדיט על פיתוח ובחירות של רשות השידור. התאגיד לא מפתח כלום וביזבז לחברות ההפקה חצי שנה!!! בהליך מדומה של קולות קוראים שלא יצאו לפועל. זו ממש גניבת דעת
  • 5.
    מבפנים 22/09/2016 06:59
    הגב לתגובה זו
    לא יקום ורשות השידור גוססת. ארדן השחצן ולפיד הקברן חיסלו את השידור הציבורי בשליחות נתניהו ובשיתוף ניסנקורן.
  • 4.
    קובלנץ לא יהיה מנכ"ל עוד הרבה זמן (ל"ת)
    חהחהחהחהחהחהחהחהח 21/09/2016 20:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מיכאלה 21/09/2016 19:04
    הגב לתגובה זו
    פתמ"א של נועה רוטמן "מונה" של מירה עוואד הן הפקות שנבחרו מבין עשרות הפקות על ידי רשות השידור. כך גם "ישראל שלהן". להציג אותן כהפקות של התאגיד זו חוצפה שלא תתואר. עם שקרים ועוד שקרים ועוד גניבת דעת לא מגיעים לא ל"כאן" לא ל"שם" ובעצם לשומקום
  • 2.
    לא יהיה תאגיד (ל"ת)
    משחקים בקקה 21/09/2016 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תאגיד יח"צ 21/09/2016 14:46
    הגב לתגובה זו
    הם מוכרים לכתבי תקשורת פנטזיות ומתבססים על קליפים לברנז'ה. טלויזיה זה לא !
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.