יד ושם יום השואה לוניה רוזנהור
צילום: צילום מסך: ערוץ 1
רייטינג

ערב יום השואה: כ-32% צפו בעצרת מיד ושם ב-3 הערוצים – ירידה קלה מהשנה שעברה

הצפייה בערוצי הברודקאסט השנה הייתה נמוכה יותר מאשר בשנה שעברה, כאשר בטקס המרכזי חלה ירידה של כ-10%, וכך גם במהדורות המוקדמות של 19:00 בערב
אלכסנדר כץ | (1)

כ-32% צפו בעצרת המרכזית מיד ושם, ששודרה אמש (יום ד') ב-3 הערוצים המרכזיים. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי הרייטינג של ערוץ 2 קיבל 18.7%, ירידה של כמעט 4 נקודות ביחס לשנה שעברה, ערוץ 10 עם 7.9% מול 8% לפני שנה, ובערוץ 1 צפו 5.1% - עליה מ-4.2% בשנה שעברה.

 

בשנה שעברה עמד הרייטינג ב-3 הערוצים על כ-35%, נתון דומה לזה שהיה שנה לפני כן. בשנה שעברה העצרת שודרה גם בערוץ 20, והשנה לא, כך שלנתון של השנה שעברה אפשר להוסיף עוד נקודת רייטינג לערך.

 

הסרט 'הניצול האחרון' (קשת, ערוץ 2) קיבל 14.9%, ואחריו 'מחנה משותף' (קשת, ערוץ 2) עם 12.3% ו'סיפור שמתחיל בפוסט' (קשת, ערוץ 2) עם 7.8%. בסך הכל שידרה הזכיינית 3 סרטי דוקו בערב.

מנגד, הסרט 'התנגדות' (ערוץ 10) הניב 7.5%, 'רפי אינטימי' (ערוץ 10) עם 7% ושידור חוזר של הסרט 'רבקה ויוסף סיפור אהבה' (ערוץ 10) עם 2%. תכנית התחקירים מבט שני (ערוץ 1) על מאבק ההישרדות של ניצולי השואה, קיבלה 3.1%. לאחר מכן הסרט התיעודי 'עם שוך הערפל' (ערוץ 1) הניב 2.5%.

 

בגזרת החדשות: המהדורות הוקדמו לשעה 19:00 בשל הטקס הממלכתי ביד ושם. 'חדשות 2' קיבלה 16.4% מול 19.2% בשנה שעברה, 'חדשות 10' עם 6.4% מול 6% בערב יום השואה הקודם, ו'מבט' (ערוץ 1) עם 2.7% מול 3% ב-2015.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבל השנה היה שידור גם בערוצי האינטרנט, של ערוץ 2 וגם וואלה וYNET, מעניין כמה אחוזים זה מוסיף.. (ל"ת)
    דנה 05/05/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.