מחאת הכתבים: נשארו מחוץ למסיבת העיתונאים של מכבי ת"א - בגלל הראיון עם זהבי

הראיון עם ערן זהבי בכפולה הפותחת של ספורט ידיעות, הציף את חוסר שביעות רצונם של הכתבים המסקרים את מכבי ת"א, עם הנהלת המועדון. הבוקר הם נקטו ב"מחאה שקטה"

אלכסנדר כץ |

הכתבים המסקרים את מכבי תל אביב בכדורגל, קיימו הבוקר (יום א') מחאה שקטה וסירבו להיכנס למסיבת העיתונאים שקיים מאמן הקבוצה סלבישה יוקאנוביץ'. לאייס נודע כי הכתבים אינם שבעי רצון מההתנהלות של הנהלת מכבי כלפיהם, וראיון שם ערן זהבי שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות, רק הציף את חילוקי הדעות בין הצדדים.

 

הראיון של נדב צנציפר עם זהבי זכה להפניה מעמוד השער של העיתון, הפניית שער במדור הספורט, וכפולה פותחת במדור. בראיון עצמו התייחס זהבי - שכבש את 2 השערים לרשת ויקטוריה פילזן הצ'כית שהעלו את מכבי לשלב הבא - ליריבה הבאה שכבר ניצחה את מכבי פעמיים, ועל החלום להגיע לליגת האלופות.

 

גורמים טוענים כי לאחר פרסום הראיון, החליטו חלק מהכתבים לא לקחת חלק במסיבת העיתונאים שזימנה מכבי לשעה 9:00 בבוקר, כפי שהיא נוהגת לעשות לפני כל משחק (מחר במסגרת בגביע הטוטו הקבוצה תשחק נגד מכבי פתח תקווה, א"כ). במסיבת העיתונאים במתחם האימונים הוזמנו לדבר המאמן יוקאנוביץ' והשחקן יובל שפונגין.

 

אבל תהיה זו טעות לייחס את החלטתם של הכתבים היום, לראיון בידיעות. מזה כ-3 שנים, מאז נעשה חריש עמוק בקבוצה, הובא ג'ורדי קרויף וההנהלה התחלפה, מכבי הקשיחה את הנהלים, והקשתה את התנאים לדליפת מידע מהמועדון.

 

יש מבין הכתבים שזוקפים למהלך הזה חלק בהצלחה המרשימה של המועדון בשנים האחרונות, כמו זכייה באליפויות וגביע, והגעה למוקדמות הצ'מפיונס, וזאת לאחר ש"רעשי הרקע" סביב המועדון התנדפו, כשהיד של ההנהלה על שאלטר המידע.

 

יחד עם זאת, הכתבים הקבועים ביקשו הקיץ לשנות את ההתנהלות מול ההנהלה, בין היתר בכך שהמועדון יספק תגובות לפניותיהם, ויאפשר קיום יותר ראיונות עם שחקני הקבוצה. הערכות הן כי בין הצדדים דווקא נרשמה הבנה, אולם על רקע כל אלה, פורסם הבוקר הראיון בידיעות אחרונות.

 

לפני תחילת האירוע הבוקר ב-9:00, הודיעו הכתבים כי יישארו מחוץ לחדר, אולם מסיבת העיתונאים צולמה והועברה בשידור ישיר באתרים ובערוצי הטלוויזיה. לדברי גורם, לא הייתה מטרה "לפוצץ את הכלים, אלא להעביר מסר".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

דובר מכבי תל אביב, עופר רונן, אמר לאייס: "את ההתנהלות שלנו מול העיתונאים אנחנו שומרים לעצמנו מול העיתונאים"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.