גלעד ארדן
צילום: סיון פרג'

מהפכה על המסך שלכם: אושרה הצעת ארדן לפיצול ערוץ 2 ל-2 ערוצים נפרדים

כבר ב-2015 יעברו קשת ורשת לשיטת זיכיונות וכל אחת מהן תשדר 7 ימים בשבוע, לא באפיק 22. כמו כן יתאפשר הליך התמחרות על רכישת 'חדשות 2'
אלכסנדר כץ | (1)

ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה לפני שעה קלה (יום א') את הצעת שר התקשורת גלעד ארדן לפיצול ערוץ 2 והקמת חברת חדשות נוספת. ההצעה התקבלה ברוב של 9 שרים בעד, אפס מתנגדים ונמנע אחד.

משמעות הדבר היא כבר בשנה הבאה יפוצל ערוץ 2 ל-2 ערוצים נפרדים ברישיון - על פי 2 הזכייניות המפעילות אותו כיום, קשת ורשת. עד כה הכריזה רק קשת על רצונה לצאת ל-7 ימי שידור שלמים, בעוד שברשת ישנו חוסר הסכמה בין הדירקטוריון לבין ההנהלה לגבי יציאה לשבוע שידורים שלם, והעלויות הכרוכות בכך.

הצעת החוק מבטלת את האפשרות להארכת זיכיונותיהן של 2 הזכייניות לשנתיים נוספות - עד לשנת 2017. בפועל, החל מ-2015 זכייניות ערוץ 2 הנוכחיות ישדרו מכוח רישיון שידורים ובאפיקים נפרדים במשך כל ימות השבוע. הדבר ייעשה תוך עמידה בכל המחויבויות המוטלות על בעלי רישיונות בחוק - ובהן החובה לקיים שידורי חדשות באמצעות חברת חדשות נפרדת, שתשויך לכל אחת מהן באופן עצמאי. עוד מוצע לאפשר התמחרות בין זכייניות ערוץ 2 על רכישת חברת החדשות המשותפת להן כיום.

לגביי אפיק 22 וכפי שנקבע בעבר - המעבר לרישיונות יחייב ביטול אפיק זה וכך יתאפשר מיתוג מחדש לכל אחד מהערוצים וימנע את המצב המונופוליסטי שישנו כיום.

בהמשך הליך החקיקה, צפויה גם הפחתה דרמטית של חובת ההשקעה בתוכן לבעל רישיון שידורים. על פי החוק הקיים, מוטלת על בעל רישיון חובת השקעה בתוכן בסך של כ-280 מיליון שקלים בשנה. בכוונת השר ארדן להוביל הפחתה של סכום זה, המהווה חסם כניסה משמעותי לכניסת מתחרים לתחום השידורים, תוך שמירה על חובת השקעה משמעותית בתוכן ישראלי איכותי - דרמות ישראליות, דוקו ותחקירים, וכן חובת השקעה בשידורי חדשות באופן כזה אשר יאפשר הפקת חדשות ברמה נאותה.

השר ארדן מסר לאחר ההצבעה כי "המהלך יגביר את התחרות בתחום שידורי הטלוויזיה המסחרית וירחיב את היצע התכנים שיקבלו הצופים. החוק גם יוריד משמעותית את חסמי הכניסה לשוק התקשורת המסחרית ויפתח אותו לתחרות".

ברשות השנייה מברכים על החלטת ועדת השרים, ואומרים כי "זהו צעד משמעותי לקראת האסדרה הכוללת של שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, באופן שיבטיח את יציבותו לאורך זמן תוך שמירה על תחרות בריאה, חוסן פיננסי ומחויבות גוברת לתוכן איכותי ומגוון וריבוי דעות".

בעוד ארדן והרשות השנייה מברכים על ההחלטה, בחברת החדשות של ערוץ 2 מביעים דאגה מההחלטה. עוד לפני ההצבעה, הפיצה החברה הודעה על פיה "דירקטוריון חברת החדשות מאמץ את עמדת הדירקטורים נציגי הציבור ומביע את דאגתו הרבה נוכח תזכיר חוק הרשות השנייה, שהועלה היום על ידי שר התקשורת גלעד ארדן בוועדת השרים לענייני חקיקה". לדברי 'חדשות 2', "התזכיר פוגע בחברת החדשות, בעצמאותה, בתפקודה ובעתידה, כמו גם באינטרס הציבורי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"עמדת חברת החדשות ביחס לתזכיר החוק היא שכל עוד מתקיימת תחרות בתחום שידורי החדשות בישראל, אין כל הצדקה לשינוי המצב החוקי הקיים, שנחקק לפני שנתיים בלבד", נמסר, "שינוי כזה יביא לפירוקה של חברת החדשות הלכה למעשה ויפגע פגיעה אנושה באינטרס הציבורי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג'וני חסון 26/10/2014 19:54
    הגב לתגובה זו
    משמעות הדבר שהצעת החוק יובא להצבעת הכנסת. ככה זה בדמוקרטיה. עדיין.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״