אוקטובר מחזיר את הגולשים: וואלה מגדיל פער; ימי 'עמוד ענן' שייכים ל-ynet
לאחר שחודש החגים - ספטמבר, הביא לירידה משמעותית בתנועת הגולשים באתרי האינטרנט, חודש אוקטובר משיב את הגולשים למסכי המחשב והטאבלטים. מנתוני ועדת המדרוג לחודש אוקטובר, באמצעות גימיוס ישראל, עולה כי 9 מתוך האתרים בעשירייה הראשונה רושמים עלייה נאה.
הקרב בצמרת נותר דו קוטבי. אתר וואלה במקום הראשון מגדיל את היקף הגולשים ב-4.2% לכדי 2.527 מיליון, לעומת 2.425 בספטמבר. היקף הדפים הנצפים של וואלה רושם זינוק של 15.5%. במקום השני ynet עולה ב-3.5% בהיקף הגולשים לכדי 2.157 מיליון לעומת 2.083 בספטמבר. בקטגוריית הדפים הנצפים רושם האתר עלייה של 10.5%. וואלה מצליח להגדיל את הפער מיריבו גם בהיקף הדפים הנצפים וגם בהיקף הגולשים. בספטמבר עמד הפער על 16.4% בהיקף הגולשים ו-78.8% בדפים הנצפים. באוקטובר צמח הפער ל-17.1% בהיקף הגולשים ו-86.9% בהיקף הדפים הנצפים.
האירוע המשמעותי של השבוע האחרון - מבצע "עמוד ענן" מהווה מקרה בוחן מעניין להשוואה בין שני האתרים המובילים. על פי נתוני גימיוז בזמן אמת, מהימים האחרונים עולה כי ynet גובר על וואלה, למעט השבת האחרונה. עם ההסלמה במצב לאחר חיסולו של בכיר החמאס אחמד ג'עברי נרשמה תנועה ערה לכיוון ynet. הפער הגדול נרשם ביום חמישי האחרון עם 1.033 מיליון גולשים ב-ynet לעומת 875 אלף בוואלה.
עוד בעשירייה הראשונה של אתרי האינטרנט המובילים בישראל: mako מבית קשת, במקום ה-3 רשם עלייה של 2.1% בהיקף הגולשים לכדי 1.672 מיליון גולשים. תפוז, במקום ה-4 רשם עלייה של 3.3% לכדי 1.403 מיליון גולשים. במקום ה-5 אתר נענע10, היחיד שרושם קיטון מבין העשירייה המובילה עם איבוד של 2% בשיעור הגולשים. במקום ה-6 yad2 רושם עלייה של 8.4%, d.co.il רושם עלייה של 11.5%, העלייה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה. Zap רושם עלייה של 7.7%, fxp רושם עלייה של 6.2% ודה-מרקר סוגר את העשירייה הראשונה עם עלייה של 7%.
הדירוג המלא - אתרי האינטרנט המובילים בישראל
בגזרת האתרים הכלליים נרשם שיפור נאה. בנוסף לדה-מרקר שסגר את העשירייה הראשונה רשם כלכליסט במקום ה-15 עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג. כמוהו גם גלובס שרשם עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג למקום ה-16. אתר Bizportal מקבוצת קו מנחה רשם עלייה של 16.1%, הגבוה ביותר בקרב האתרים הכלכליים.
בגזרת אתרי הספורט נרשמת תנועה מנוגדת של ONE וספורט5. ONE רושם עלייה של 3.2% למרות אובדן של שני מקומות בדירוג ואילו ספורט5 רושם ירידה משמעותית של 10.8% בהיקף הגולשים כולל אובדן 2 מקומות בדירוג. הפער בין האתרים שעמד בספטמבר על 19 אלף גולשים בלבד לטובת ONE גדל באוקטובר עד ל-86 אלף.
בתחרות הפנימית בקרב אתרי המסחר האלקטרוני: וואלה שופס רושם עלייה של 5% לעומת ספטמבר. buy2 מקבוצת mako רושם עלייה של 3.2% ו-ynet shops רושם ירידה קלה מ-72 אלף גולשים ל-71 אלף. wisebuy מקבוצת תפוז מגדיל את כוחו מ-59 אלף גולשים ל-65 אלף.
דירוג לפי קבוצות אתרים
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
קבוצת וואלה! כוללת את האתרים:walla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il, mogobe.walla.co.il
קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, cacalist.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il,
קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
קבוצת הארץ דה מרקר כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
קבוצת גלובס כוללת את האתרים: www.globes.co.il, www.feeder.co.il
קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
