
אוקטובר מחזיר את הגולשים: וואלה מגדיל פער; ימי 'עמוד ענן' שייכים ל-ynet
לאחר שחודש החגים - ספטמבר, הביא לירידה משמעותית בתנועת הגולשים באתרי האינטרנט, חודש אוקטובר משיב את הגולשים למסכי המחשב והטאבלטים. מנתוני ועדת המדרוג לחודש אוקטובר, באמצעות גימיוס ישראל, עולה כי 9 מתוך האתרים בעשירייה הראשונה רושמים עלייה נאה.
הקרב בצמרת נותר דו קוטבי. אתר וואלה במקום הראשון מגדיל את היקף הגולשים ב-4.2% לכדי 2.527 מיליון, לעומת 2.425 בספטמבר. היקף הדפים הנצפים של וואלה רושם זינוק של 15.5%. במקום השני ynet עולה ב-3.5% בהיקף הגולשים לכדי 2.157 מיליון לעומת 2.083 בספטמבר. בקטגוריית הדפים הנצפים רושם האתר עלייה של 10.5%. וואלה מצליח להגדיל את הפער מיריבו גם בהיקף הדפים הנצפים וגם בהיקף הגולשים. בספטמבר עמד הפער על 16.4% בהיקף הגולשים ו-78.8% בדפים הנצפים. באוקטובר צמח הפער ל-17.1% בהיקף הגולשים ו-86.9% בהיקף הדפים הנצפים.
האירוע המשמעותי של השבוע האחרון - מבצע "עמוד ענן" מהווה מקרה בוחן מעניין להשוואה בין שני האתרים המובילים. על פי נתוני גימיוז בזמן אמת, מהימים האחרונים עולה כי ynet גובר על וואלה, למעט השבת האחרונה. עם ההסלמה במצב לאחר חיסולו של בכיר החמאס אחמד ג'עברי נרשמה תנועה ערה לכיוון ynet. הפער הגדול נרשם ביום חמישי האחרון עם 1.033 מיליון גולשים ב-ynet לעומת 875 אלף בוואלה.
עוד בעשירייה הראשונה של אתרי האינטרנט המובילים בישראל: mako מבית קשת, במקום ה-3 רשם עלייה של 2.1% בהיקף הגולשים לכדי 1.672 מיליון גולשים. תפוז, במקום ה-4 רשם עלייה של 3.3% לכדי 1.403 מיליון גולשים. במקום ה-5 אתר נענע10, היחיד שרושם קיטון מבין העשירייה המובילה עם איבוד של 2% בשיעור הגולשים. במקום ה-6 yad2 רושם עלייה של 8.4%, d.co.il רושם עלייה של 11.5%, העלייה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה. Zap רושם עלייה של 7.7%, fxp רושם עלייה של 6.2% ודה-מרקר סוגר את העשירייה הראשונה עם עלייה של 7%.
הדירוג המלא - אתרי האינטרנט המובילים בישראל
בגזרת האתרים הכלליים נרשם שיפור נאה. בנוסף לדה-מרקר שסגר את העשירייה הראשונה רשם כלכליסט במקום ה-15 עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג. כמוהו גם גלובס שרשם עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג למקום ה-16. אתר Bizportal מקבוצת קו מנחה רשם עלייה של 16.1%, הגבוה ביותר בקרב האתרים הכלכליים.
בגזרת אתרי הספורט נרשמת תנועה מנוגדת של ONE וספורט5. ONE רושם עלייה של 3.2% למרות אובדן של שני מקומות בדירוג ואילו ספורט5 רושם ירידה משמעותית של 10.8% בהיקף הגולשים כולל אובדן 2 מקומות בדירוג. הפער בין האתרים שעמד בספטמבר על 19 אלף גולשים בלבד לטובת ONE גדל באוקטובר עד ל-86 אלף.
בתחרות הפנימית בקרב אתרי המסחר האלקטרוני: וואלה שופס רושם עלייה של 5% לעומת ספטמבר. buy2 מקבוצת mako רושם עלייה של 3.2% ו-ynet shops רושם ירידה קלה מ-72 אלף גולשים ל-71 אלף. wisebuy מקבוצת תפוז מגדיל את כוחו מ-59 אלף גולשים ל-65 אלף.
דירוג לפי קבוצות אתרים
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
קבוצת וואלה! כוללת את האתרים:walla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il, mogobe.walla.co.il קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, cacalist.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il, קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com קבוצת הארץ דה מרקר כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com קבוצת גלובס כוללת את האתרים: www.globes.co.il, www.feeder.co.il קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il