סקר טים סקר TIM מידרוג אתרים  מדרוג אתרים רייטינג
צילום: יח"צ
רייטינג האתרים

אוקטובר מחזיר את הגולשים: וואלה מגדיל פער; ימי 'עמוד ענן' שייכים ל-ynet

אחרי הקריסה בספטמבר האתרים חוזרים לחיים. וואלה שומר על הפער מ-ynet, כל האתרים הכלכליים מזנקים, nana10 יורד בניגוד למגמה ואתר ספורט5 נחתך ב-10%. בימים האחרונים על רקע מבצע עמוד ענן ynet מוביל על וואלה
משה בנימין |

לאחר שחודש החגים - ספטמבר, הביא לירידה משמעותית בתנועת הגולשים באתרי האינטרנט, חודש אוקטובר משיב את הגולשים למסכי המחשב והטאבלטים. מנתוני ועדת המדרוג לחודש אוקטובר, באמצעות גימיוס ישראל, עולה כי 9 מתוך האתרים בעשירייה הראשונה רושמים עלייה נאה.

הקרב בצמרת נותר דו קוטבי. אתר וואלה במקום הראשון מגדיל את היקף הגולשים ב-4.2% לכדי 2.527 מיליון, לעומת 2.425 בספטמבר. היקף הדפים הנצפים של וואלה רושם זינוק של 15.5%. במקום השני ynet עולה ב-3.5% בהיקף הגולשים לכדי 2.157 מיליון לעומת 2.083 בספטמבר. בקטגוריית הדפים הנצפים רושם האתר עלייה של 10.5%. וואלה מצליח להגדיל את הפער מיריבו גם בהיקף הדפים הנצפים וגם בהיקף הגולשים. בספטמבר עמד הפער על 16.4% בהיקף הגולשים ו-78.8% בדפים הנצפים. באוקטובר צמח הפער ל-17.1% בהיקף הגולשים ו-86.9% בהיקף הדפים הנצפים.

האירוע המשמעותי של השבוע האחרון - מבצע "עמוד ענן" מהווה מקרה בוחן מעניין להשוואה בין שני האתרים המובילים. על פי נתוני גימיוז בזמן אמת, מהימים האחרונים עולה כי ynet גובר על וואלה, למעט השבת האחרונה. עם ההסלמה במצב לאחר חיסולו של בכיר החמאס אחמד ג'עברי נרשמה תנועה ערה לכיוון ynet. הפער הגדול נרשם ביום חמישי האחרון עם 1.033 מיליון גולשים ב-ynet לעומת 875 אלף בוואלה.

עוד בעשירייה הראשונה של אתרי האינטרנט המובילים בישראל: mako מבית קשת, במקום ה-3 רשם עלייה של 2.1% בהיקף הגולשים לכדי 1.672 מיליון גולשים. תפוז, במקום ה-4 רשם עלייה של 3.3% לכדי 1.403 מיליון גולשים. במקום ה-5 אתר נענע10, היחיד שרושם קיטון מבין העשירייה המובילה עם איבוד של 2% בשיעור הגולשים. במקום ה-6 yad2 רושם עלייה של 8.4%, d.co.il רושם עלייה של 11.5%, העלייה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה. Zap רושם עלייה של 7.7%, fxp רושם עלייה של 6.2% ודה-מרקר סוגר את העשירייה הראשונה עם עלייה של 7%.

הדירוג המלא - אתרי האינטרנט המובילים בישראל

בגזרת האתרים הכלליים נרשם שיפור נאה. בנוסף לדה-מרקר שסגר את העשירייה הראשונה רשם כלכליסט במקום ה-15 עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג. כמוהו גם גלובס שרשם עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג למקום ה-16. אתר Bizportal מקבוצת קו מנחה רשם עלייה של 16.1%, הגבוה ביותר בקרב האתרים הכלכליים.

בגזרת אתרי הספורט נרשמת תנועה מנוגדת של ONE וספורט5. ONE רושם עלייה של 3.2% למרות אובדן של שני מקומות בדירוג ואילו ספורט5 רושם ירידה משמעותית של 10.8% בהיקף הגולשים כולל אובדן 2 מקומות בדירוג. הפער בין האתרים שעמד בספטמבר על 19 אלף גולשים בלבד לטובת ONE גדל באוקטובר עד ל-86 אלף.

בתחרות הפנימית בקרב אתרי המסחר האלקטרוני: וואלה שופס רושם עלייה של 5% לעומת ספטמבר. buy2 מקבוצת mako רושם עלייה של 3.2% ו-ynet shops רושם ירידה קלה מ-72 אלף גולשים ל-71 אלף. wisebuy מקבוצת תפוז מגדיל את כוחו מ-59 אלף גולשים ל-65 אלף.

דירוג לפי קבוצות אתרים

*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.

קבוצת וואלה! כוללת את האתרים:walla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il, mogobe.walla.co.il

קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, cacalist.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il,

קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il

קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il

קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com

קבוצת הארץ דה מרקר כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com

קבוצת גלובס כוללת את האתרים: www.globes.co.il, www.feeder.co.il

קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.