אוקטובר מחזיר את הגולשים: וואלה מגדיל פער; ימי 'עמוד ענן' שייכים ל-ynet
לאחר שחודש החגים - ספטמבר, הביא לירידה משמעותית בתנועת הגולשים באתרי האינטרנט, חודש אוקטובר משיב את הגולשים למסכי המחשב והטאבלטים. מנתוני ועדת המדרוג לחודש אוקטובר, באמצעות גימיוס ישראל, עולה כי 9 מתוך האתרים בעשירייה הראשונה רושמים עלייה נאה.
הקרב בצמרת נותר דו קוטבי. אתר וואלה במקום הראשון מגדיל את היקף הגולשים ב-4.2% לכדי 2.527 מיליון, לעומת 2.425 בספטמבר. היקף הדפים הנצפים של וואלה רושם זינוק של 15.5%. במקום השני ynet עולה ב-3.5% בהיקף הגולשים לכדי 2.157 מיליון לעומת 2.083 בספטמבר. בקטגוריית הדפים הנצפים רושם האתר עלייה של 10.5%. וואלה מצליח להגדיל את הפער מיריבו גם בהיקף הדפים הנצפים וגם בהיקף הגולשים. בספטמבר עמד הפער על 16.4% בהיקף הגולשים ו-78.8% בדפים הנצפים. באוקטובר צמח הפער ל-17.1% בהיקף הגולשים ו-86.9% בהיקף הדפים הנצפים.
האירוע המשמעותי של השבוע האחרון - מבצע "עמוד ענן" מהווה מקרה בוחן מעניין להשוואה בין שני האתרים המובילים. על פי נתוני גימיוז בזמן אמת, מהימים האחרונים עולה כי ynet גובר על וואלה, למעט השבת האחרונה. עם ההסלמה במצב לאחר חיסולו של בכיר החמאס אחמד ג'עברי נרשמה תנועה ערה לכיוון ynet. הפער הגדול נרשם ביום חמישי האחרון עם 1.033 מיליון גולשים ב-ynet לעומת 875 אלף בוואלה.
עוד בעשירייה הראשונה של אתרי האינטרנט המובילים בישראל: mako מבית קשת, במקום ה-3 רשם עלייה של 2.1% בהיקף הגולשים לכדי 1.672 מיליון גולשים. תפוז, במקום ה-4 רשם עלייה של 3.3% לכדי 1.403 מיליון גולשים. במקום ה-5 אתר נענע10, היחיד שרושם קיטון מבין העשירייה המובילה עם איבוד של 2% בשיעור הגולשים. במקום ה-6 yad2 רושם עלייה של 8.4%, d.co.il רושם עלייה של 11.5%, העלייה הגבוהה ביותר בעשירייה הראשונה. Zap רושם עלייה של 7.7%, fxp רושם עלייה של 6.2% ודה-מרקר סוגר את העשירייה הראשונה עם עלייה של 7%.
הדירוג המלא - אתרי האינטרנט המובילים בישראל
בגזרת האתרים הכלליים נרשם שיפור נאה. בנוסף לדה-מרקר שסגר את העשירייה הראשונה רשם כלכליסט במקום ה-15 עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג. כמוהו גם גלובס שרשם עלייה של 10% בהיקף הגולשים עם ירידה של שני שלבים בדירוג למקום ה-16. אתר Bizportal מקבוצת קו מנחה רשם עלייה של 16.1%, הגבוה ביותר בקרב האתרים הכלכליים.
בגזרת אתרי הספורט נרשמת תנועה מנוגדת של ONE וספורט5. ONE רושם עלייה של 3.2% למרות אובדן של שני מקומות בדירוג ואילו ספורט5 רושם ירידה משמעותית של 10.8% בהיקף הגולשים כולל אובדן 2 מקומות בדירוג. הפער בין האתרים שעמד בספטמבר על 19 אלף גולשים בלבד לטובת ONE גדל באוקטובר עד ל-86 אלף.
בתחרות הפנימית בקרב אתרי המסחר האלקטרוני: וואלה שופס רושם עלייה של 5% לעומת ספטמבר. buy2 מקבוצת mako רושם עלייה של 3.2% ו-ynet shops רושם ירידה קלה מ-72 אלף גולשים ל-71 אלף. wisebuy מקבוצת תפוז מגדיל את כוחו מ-59 אלף גולשים ל-65 אלף.
דירוג לפי קבוצות אתרים
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
קבוצת וואלה! כוללת את האתרים:walla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il, mogobe.walla.co.il
קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, cacalist.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il,
קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
קבוצת הארץ דה מרקר כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
קבוצת גלובס כוללת את האתרים: www.globes.co.il, www.feeder.co.il
קבוצת קו מנחה כוללת בתוכה את האתרים: bizportal.co.il, ice.co.il, takdin.co.il

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.