כדורגל על כוס בירה: אז כמה ישלם בעל פאב לצ'רלטון כדי לשדר את יורו 2012?

אחרי גל התביעות במונדיאל 2006 ויורו 2008 בשל הפרה של זכויות השידור, האיגוד מציע לחבריו לשלם תמלוגים. וכמה זה יעלה להם? הפרטים בפנים
אלכסנדר כץ | (1)

חברת צ'רלטון הגיעה להסדר עם איגוד המסעדות, על פיו החברים באיגוד יזכו ל-50% הנחה בתשלום עבור הזכות לשדר את משחקי יורו 2012, שיפתחו ב-8 ביוני בפולין ובאוקראינה.

מזה 6 שנים שצר'לטון מחזיקה בזכויות השידור של אירועי הספורט הגדולים מונדיאל ויורו, ושידרה את משחקי הגביע העולמי שנערכו ב-2006 בגרמניה, ומשחקי אליפות אירופה ב-2008 שנערכו בשוויץ ובאוסטריה. מונדיאל 2010 בדרום אפריקה שודר כולו בערוץ 1.

* אייס רוצה להכיר אתכם טוב יותר. לפרטים המלאים - לחצו כאן

על פי חוק התמלוגים, כל בית עסק שמקרין הקרנה פומבית של ערוצים בתשלום, צריך לשלם תמלוגים עבור ההקרנה. כבר ב-2006 דרשה צ'רלטון תמלוגים מבעלי מסעדות, בתי קפה ופאבים שביקשו לשדר את המשחקים. לא מעט בעלים של בתי עסק לא עשו כן, וזכו לתביעות בבתי משפט, בהן נפסק להם קנסות בסך עשרות אלפי שקלים.

בטורניר הנוכחי 19 מתוך 31 המשחקים ישודרו בערוצים פתוחים, בערוצים 10 ו-9. שאר 12 המשחקים ישודרו בערוצי ספורט1 וספורט2 של צ'רלטון.

במסגרת ההסכם ישלמו חברי האיגוד 50% מהתמלוגים עבור ההקרנה של היורו במסעדות ובבתי קפה. המחיר הרגיל לעסק עם 50 מקומות, עוד על 7,000 לפני מע"מ, ובעסק בן 100 מקומות - 12 אלף שקלים. חברי האיגוד ישלמו 3,500 ו-6,000 שקלים, בהתאמה.

מנכ"ל צ'רלטון, אדר זהבי מסר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם איגוד המסעדות. ההסכם יאפשר להרבה מסעדות להסדיר את הרישיון להקרנה פומבית ובכך לספק ללקוחות את חווית הכדורגל הטובה בעולם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צ'רלטון 22/05/2012 15:18
    הגב לתגובה זו
    הקוראים לא מטומטמים ויכולים לספוג את זה שהמחירים יהיו כתובים בליש"ט... מקסימום מוסיפים את הערך בשקלים בסוגריים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.