בלעדי

המלצה של אנשי 'קול רגע': "שווה לכם לקנות 4 פינות, או אפילו את כל התכנית"

כך המליצה מנהלת בתחנה האזורית לגבי רכישת תכנים בתכנית 'רק בריאות'. המנכ"ל חיים הכט: "פועלים עפ"י הכללים". הרשות ה-2: "נבדוק את הטענות"
דפנה פלס | (12)

רוצים אייטם או אפילו תכנית שלמה בתחנה האזורית רדיו קול רגע של חיים הכט? שלמו כסף והכל מסודר, סאנשיין. גורמים רבים סיפרו לאייס כי על מנת להשתתף בתכנית 'רק בריאות', נדרשו לשלם עבור השתתפות בפינות בודדות, ואפילו אלפי שקלים תמורת תכנית שלמה.

תוכן שיווקי בלתי מוצהר הוא מחלה שמשתלטת על התקשורת הישראלי. לא פעם דווח נחשפים גופים נוספים שמוכרים תכנים תמורת כסף. דוגמא אקטואלית לכך היא התכנית 'האיש הירוק' של 'ענני תקשורת' בהגשת גדי סוקניק, שהורדה משידורי 'רשת' בעקבות כך. לפני חודש וחצי דיווחה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו כי פתחה בבדיקה לגבי מכירת אייטמים במספר תכניות טלוויזיה של 'קשת', 'רשת' וערוץ 10.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

אז כמה תעלה לנו החוויה ברדיו קול רקע? בעקבות מספר פניות, ערך אייס בדיקה בנושא, ממנה עולה כי עבור פינה בודדת של 4-5 דקות תעלה 1,800 שקלים לא כולל מע"מ, 6,000 שקלים ל-4 פינות קצרות וקבועות מראש, וסכום דומה לתכנית שלמה.

במקרה של רדיו קול רגע שפועלת על פי רישיון מהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו - ואזור הכיסוי שלה הוא העמקים - מתברר שאיש אינו מנסה להסתיר את העובדה שהאייטמים מכורים. אנשי התחנה שמים את הקלפים על השולחן כבר על ההתחלה, כאילו מדובר בעניין של מה בכך.

אפרת, שהציגה את עצמה בין היתר כאחראית פרומואים וכוח אדם בקול רגע, אמרה בשיחה שאייס קיים עמה, כי התכנית ('רק בריאות', ד"פ) "נרכשת בערך שנה מראש... התאריכים משוריינים... היא (התכנית, ד"פ) עולה כסף". בשיחה נוספת שנערכה עם מנהלת שיווק בשם גלית, הוצגו האפשרויות השונות להשתלבות בתכנית. בהמשך המליצה גלית לשלם מראש על 4 פינות לפחות בטענה ש"לא שווה לעשות פינה אחת. שווה לעשות את 4 הפינות האלה... אפשר במקביל גם לקחת את התכנית (המלאה)".

גלית הוסיפה בשיחה עם אייס, כי חברות שונות שעוסקות בתחומי הבריאות, כמו גם רופאים ונציגיהם, משלמים לתכנית עבור תכנים כעניין שבשגרה. לטענתה, העניין משתלם ולראייה - יש אינספור פניות של מאזינים. אז "מה אתם הייתם עושים" במצב הזה?. כזכור, הרשות השנייה אוסרת על מכירת אייטמים בגופים הפועלים תחת אחריותה.

חיים הכט, מנכ"ל רדיו קול רגע ואחד מבעליה: "אנחנו פועלים על פי כללי הרשות השנייה. יש פרסומות לפני ואחרי כל אייטם - כל זה על חשבון מכסת הפרסומות שמותר לנו לשדר".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יודע 06/05/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    אם באמת היית מאזינה לתוכנית "העיקר הבריאות" (זה שמה האמיתי) היית שומעת בה בעיקר תכניות שהן שירות לציבור. רוב ה"מומחים" שעולים בה הם לא אחרים מהרופאים של בתי החולים בצפון. העמק, פוריה, זיו ואנשי קופות החולים השונות בצפון. ברוב התוכניות הרופא באולפו עונה על שאלות בנושא בריאותי מסוים ומסביר על טיפולים כאלו ואחרים ולא בהכרח מוכר מוצר כזה או אחר. למרות שיש גם תוכניות כאלו. ואגב "חשיפה", בכל תחנות הרדיו יש תוכניות מעין אלו, רבות מן בוטות הרבה יותר וכאלו שבאמת אין בהן שום ערך מלבד שיווקי בעוד שפה כאמור "העיקר הבריאות". הרושם לי הוא שחיפשתם משהו שקשור בחיים הכט וחזרתם לכתב ההיא שנעשתה עליו בזמנו ב"מעריב", כי כל "החשיפה" שלכם הופיעה גם שם. אפילו על אותה תכנית, שמשודרת כבר 15 שנה... מילא הייתם מוצאים משהו חדש...
  • לא יצאת צדיק 18/05/2012 14:00
    הגב לתגובה זו
    חיים הכט ידוע כמי שמעניין אותו רק הכסף. האיש הזה שלא כמו תוכניתו, ממש לא צדיק.
  • 8.
    הכל כסף 06/05/2012 11:32
    הגב לתגובה זו
    צפיתי אתמול באודטה כל התוכנית מהההתחלה עד הסןף תוכן שיווקי. פשוט בושה אין תוכניות יותר הכל מכור
  • 7.
    בלגניסטית 02/05/2012 23:09
    הגב לתגובה זו
    מה השוס הגדול? זוהי תחנת רדיו מעולה וזוהי תחנת רדיו מסחרית. לגיטימי. יש תחנות הרבה יותר גרועות. לפחות ברדיו קול רגע המפרסם מקבל תמורה לכספו
  • חלי 03/05/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
    תוכן שיווקי, הרי לא אומרים בתחילת התוכנית שהמומחים שיופיעו בה שילמו כדי להופיע בה, וזו הבעיה, שאנשים מתייחסים ברצינות כאילו שמדובר בראיון עיתונאי ולא ייחצני וזו הבעיה
  • 6.
    דן אילת 02/05/2012 16:52
    הגב לתגובה זו
    מה לא הגיוני כאן? מי ישלם משכורות בסוף החודש, אתר האינטרנט "אייס"? לתחנות הרדיו האזוריות אין תקציב "רשות שידור" או משרד הביטחון... כדאי להשקיע מאמצים באגרת הרדיו שכולכם משלמים עבור משכורות אנשי הטלוויזיה והרדיו של קול ישראל/רשות השידור.
  • 5.
    ברוך 02/05/2012 15:08
    הגב לתגובה זו
    כאילו לא ידעתם ממדש סקופ גדול !!!!לדעתי הרשות השנייה צריכה לעשות משהו דרסטי ולא רק לאיים אלא ממש לקחת את הרשיונות של התחנות הללו וואם ניתן גם להספיק להם את השידור ויפה שעה אחת קודם זו חרפה ובושה !
  • 4.
    מנהל פרסום 02/05/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    אין כמעט גוף שלא פנה אלי והציע לי לקנות אייטמים. כל תוכניות הבוקר, תוכניות רדיו, מקומונים. בקיצור התופעה מאוד נפוצה
  • 3.
    02/05/2012 12:36
    הגב לתגובה זו
    ההכט הזה, איך הוא לא מתבייש????!!!
  • 2.
    מכת מדינה 02/05/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
    השאלה היא איפה הרשות השנייה בכל הסיפור הזה?
  • 1.
    אייל 02/05/2012 10:09
    הגב לתגובה זו
    אין בושה מוכרים היום הכל בכסף, גם אם צריך את האמא שלהם
  • אכן סיפור מדהים ממש סקופ!!!!! (ל"ת)
    צודק 02/05/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.