וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה מעורבת בוול סטריט: אפל ירדה 1.3%, AMD זינקה 9.3%

אמזון יאיבדה 0.5%, טסלה טסה 8.4% , טבע ירדה עוד 2%. סגירה אופטימית באירופה, כאשר הבנקים באיטליה זינקו עד 4.6%
עמית נעם טל | (13)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת. ברקע למסחר, החששות ממלחמת סחר בין ארה"ב לסין מתפוגגים מעט הערב, וזאת לאחר שארה"ב לא הטילה בסופ"ש האחרון את חבילת המכסים בגובה 200 מיליארד דולר כפי שאיימה לעשות. בתוך כך, עליות נרשמו באירופה בהובלת מניות הבנקים באיטליה שזינקו הערב עד 4.6% בחסות התערבות של ה-ECB. מדדים בוול סטריט S&P 500 0.13% דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)  ירדה הערב 2% והמשיכה לרכז עניין רב לאחר הירידות החדות שנרשמו בימי המסחר האחרונים. אופטימיות נרשמת הערב באירופה, כאשר הבורסות באיטליה ובספרד קפצו בכ-2.4% ובכ-1.2%, בהובלת מניות הבנקים. ברקע לעליות הערב, שר האוצר האיטלקי טוען היום כי "התקציב האיטלקי צפוי להיות ידידותי לשוק". תשואות האג"חים של איטליה ל-10 שנים צונחות כעת מתחת לרמה של 2.8%, ונזכיר כי רק לפני כשבועיים התשואות עמדו על 3.25%. גורם נוסף שמעניק רוח גבית לשוק האג"ח האיטלקי הוא הרכישות של הבנק המרכזי (ECB) שקפצו בשבועיים האחרונים. תשואות האג"ח של איטליה מול קצב ההזרמות של הבנק המרכזי: הקורלציה נמשכת   לאחר הפוגה בשבוע האחרון, הלחץ בשווקים המתעוררים עשוי לחזור בימים הקרובים, כאשר יתמודד לראשונה עם ירידה יחסית חדה ברכישות החוזרות שהפד' מבצע. נזכיר כי הרכישות החוזרות צפויות להסתכם החודש בכ-5.6 מיליארד דולר בלבד, לעומת 11 מיליארד דולר בחודשים הקודמים. בנוסף, מאזן הפד' צפוי לחזור לרדת החל מהסופ"ש הקרוב. הרכישות החוזרות של הפד' בשנים האחרונות: שפל חדש החודש   הלירה הטורקית איבדה הערב 0.7% ונסחרת ברמה של 6.4 לירות לדולר. הרובל הרוסי ירד עוד 0.7% ונסחר לראשונה מאז מרץ 2016 מעל לרמה של 70 רובל לדולר. הרופי ההודי קבע היום שפל כל הזמנים חדש, ונסחר ברמה של 72.6 רופי לדולר.   במרכז ברקע לתיקון שנרשם בשבוע הקודם, מניית אפל (סימול:AAPL) המשיכה לרכז עניין. נזכיר כי ביום שישי האחרון טענו בחברה כי אם טראמפ יטיל את חבילת המכסים בהיקף של 200 מיליארד דולר, תוצאות החברה צפויות להיפגע. בתוך כך, החברה צפויה להשיק ביום רביעי הקרוב את דגמי האייפון החדשים. לפי הדיווחים המוקדמים, החברה צפויה להשיק מכשירים המצוידים במסכי OLED בגדלים של 5.8 ו-6.5 אינץ. בנוסף, החברה צפויה להשיק דגמים חדשים של האפל ווטש. טסלה (סימול:TSLA) טסה 8.4%, ותיקנה במעט את הירידות החדות שנרשמו בחודש האחרון. מניית החברה השלימה ירידה של 35% מהשיא שקבע במהלך יום המסחר בו התבטא מנכ"ל החברה, אלון מאסק, בטוויטר (לכתבה המלאה). מניית יצרנית השבבים Advanced Micro Devices (סימול:AMD) זינקה 9.3% לאחר שמחקר חדש שהוצג ע"י אחד המבקרים הגדולים של החברה הצביע כי החברה מגדילה את חלקה ב-3 שווקים מרכזיים: שבבים למחשבים נייחים, שבבים למחשבים ניידים, ושוק הגרפיקה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לא לקנות TPSKQUY כייוון שלא תצליח לעשות השנה מעל 60% (ל"ת)
    א 10/09/2018 21:21
    הגב לתגובה זו
  • אביב 11/09/2018 04:19
    הגב לתגובה זו
    יש לי אותה כ13 אחוז מתיק גדול עשתה לי ב8 שנים אחרונות פי40 ועוד ידה נטוייה.
  • 5.
    פרופסור ניר 100 10/09/2018 18:16
    הגב לתגובה זו
    הרשו לי להצטנע כמנהגי בקודש.גובהי 198.אני נורא חכם.אני מקבוצת 100.פרופסורים ודוקטורים נורא חכמים.אני עושה מילארדים בבורסה אבל אני לא מסוגל לומר מה שם משפחתי.היכן אני מלמד .אני לא מסוגל לומר אפילו במעט באילו מניות אני משקיע .תשאלו למה ? כי אני חרטטן.אני אחד שכל הזמן מנסה לעשות פה שחור לכולם בעיניים .ואם מישהו מעז ללכת נגד דעתנו אדאג לקלל ולהשמיץ אותו כמובן.בקיצור.אין קבוצה.אין תשואה .אין כלום.הכל שקרים.ואחרי שאקרא את התגובה הזו שוב ארשום תגובה מטומטמת תחת שם בדוי כלשהו
  • אלינה מתקנת שגיאות 10/09/2018 22:03
    הגב לתגובה זו
    דרכי בקודש ולא כמו שנרשם..מאד חכם ולא כמו שנרשם..(כנ"ל נורא חכמים)..מרוויח מיליארדים ולא כמו שכתוב..לומר? אין מילה כזאת בעברית..שאלו למה ולא תשאלו כמו שנכתב..ועוד ועוד אבל אני נכנסת לפאב ואיך לי סבלנות יותר.
  • שימי 10/09/2018 21:37
    הגב לתגובה זו
    לא מתחייב ולא מבטיח זה רק הרגשה
  • גורביצי 10/09/2018 23:28
    ביום רביעי ירידה 1.6%
  • 4.
    השוק עולה 80 אחוז מהזמן .אם לא הבנתם.חחח (ל"ת)
    לכל השורטיסטים 10/09/2018 18:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    י 10/09/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
    שום עינוי בעולם לא ישתיק אותי-אתמול לא עשיתי כלום מלבד לחיות בדרכי ובכל זאת העירו אותי בבוקר בכוונה.ככל שיענו אותי ככה ילחצו יותר ויותר כפתורים במשחק שלהם
  • אבל כתבתי גם תגובה 5 והתביישתי לספר לכם. אז זה אני. (ל"ת)
    תיסלחו לי אחיי 10/09/2018 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איציק100 10/09/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    בוודאות של 99.9% המדד לא יחזור לפי בדיקותינו המדוקדקות לשער הנמוך שהיה בעת המשבר בשנת 2000 ולזאת אנו מקצים את תאריך 31/12/2019 שעד שם על ציר הזמן לא ישוב המדד לשער ההוא שהיזכרנו.
  • 1.
    בקיצור שישו ושמחו בשמח תורה העליות והניפוחים נמשכים (ל"ת)
    אסף 10/09/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
  • שמואל 10/09/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    והשאלה, עד מתי?
  • איזה שישו ושימחו? על מה אתה מדבר? (ל"ת)
    לאסף 10/09/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: