דרשו 1.85 מ' ש' על דירת 4 חד' בכפר סבא, כמה קיבלו לאחר 5 חודשים?

והיכן קרוב למרכז נמכרה דירת 4 חדרים ב-540 אלף שקל? Bizportal ליקט את העסקאות הבולטות שנסגרו בשבוע החולף
לירן סהר | (5)

משרדי התיווך הגדולים מדווחים על עסקאות הנדל"ן הבולטות ברחבי הארץ:

תל אביב

דירת 3 חדרים ברחוב פינקס, 80 מ"ר, קומה 2, לשיפוץ, ללא מעלית וחנייה, נמכרה ב-1,840,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב מאנה, 70 מ"ר, קומה 3, ללא מעלית וחנייה, שמורה, נמכרה ב-2,100,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס Place

הוד השרון

דירת 4 חדרים ברחוב אשכול, קומה 6 (אחרונה), 121 מ"ר, מרפסת, רחוב ללא מוצא, מושקעת, חנייה בטאבו, נמכרה ב-1,600,000 שקל. מחיר מבוקש - 1,660,000 שקל.

פנטהאוז 6 חדרים ברחוב גאולה, 178 מ"ר, מרפסת שמש 90 מ"ר, עוד מרפסת לכיוון דרום, מפלס אחד עם גלריה, 3 חניות בטאבו, קומה 9/9, הבניין בן למעלה מ-20 שנה, נמכר ב-2,860,000 שקל. מחיר מבוקש - 2,990,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס הוד והדר

כפר סבא

דירת 4 חדרים ברחוב עמק דותן, 109 מ"ר, מרפסת שמש, מחסן ושתי חניות, קומה 1 מתוך 3, מוצעת למכירה 5 חודשים, נמכרה ב-1,740,000 שקל. מחיר מבוקש 1,850,000 שקל.

דירת 5 חדרים ברחוב ששת הימים, 154 מ"ר, משופצת, 154 מ"ר, מרפסת שמש, קומה 2 מתוך 4, מוצעת למכירה 6 חודשים, נמכרה ב-1,630,000 שקל. מחיר מבוקש 1,720,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס ONE

כוכב יאיר

בית פרטי 5 חדרים ברחוב בית אל, 167/508 מ"ר, 2 מפלסים, נוף פתוח, 2 חניות, 2,630,000 שקל.

העסקה בוצעה באמצעות רי/מקס הוד והדר

ירושלים

דירת 2 חדרים ברחוב פארן, שכונת רמת אשכול, קומת קרקע, בלב השכונה, 56 מ"ר, מעלית, חנייה פרטית, מזגן, מחסן וממ"ד משותף של הבניין, גישה לנכים, כיווני אוויר טובים, קרובה למרכז המסחרי ותחבורה ציבורית, נמכרה ב-1,060,000 שקל.

קוטג' 5.5 חדרים ברחוב החייל, הגבעה הצרפתית, 140 מ"ר, כניסה פרטית מהרחוב, מרפסת סוכה גדולה, 3 שירותים, יחידת הורים, תקרות גבוהות וסלון ענק, מרחק הליכה מהרכבת הקלה, בית החולים 'הדסה' והאוניברסיטה העברית, נמכרה ב-2,380,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס חזון

דירת 3 חדרים בקרית יובל, רחוב בוליביה, קומה 2, 50 מ"ר, נמכרה ב-815,000 שקל.

דירת 3 חדרים בקטמונים, רחוב בן זכאי, קומה 4 , 60 מ"ר, נמכרה ב-1,075,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס אקספרס

נתניה

דירת 3 חדרים ברחוב הרטום בקרית-רבין, 70 מ"ר, קומה 1 מתוך 6, עם מעלית, וחניה, נמכרה ב- 935,000 שקל

דירת נופש בת 3 חדרים בשדרות עובד בן עמי, 90 מ"ר+ 12 מ"ר מרפסת, קומה 12 עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 945,000 שקל

דירת 5 חדרים בשדרות ניצה, 145 מ"ר+ מרפסת 12 מ"ר, קומה 9 מתוך 12 , עם מעלית וחניה, נמכרה ב- 2.05 מיליון שקל

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון נתניה

זכרון יעקב

דירת 5 חדרים בפרויקט 'פנינת זכרון' בשכונת מול היקב, 125 מ"ר, נמכרה ב-1.6 מיליון שקל

העסקה בוצעה באמצעות קבוצת בראל נכסים

פרדס חנה-כרכור

קוטג' דו משפחתי בן 6 חדרים ברחוב חן, 170 מ"ר על מגרש של 270 מ"ר נמכר ב-1.7 מיליון שקל

קוטג' דו משפחתי בן 5 חדרים ברחוב העלייה, 150 מ"ר על מגרש של 700 מ"ר נמכר ב-2.4 מיליון שקל

קוטג' דו משפחתי בן 5 חדרים ברחוב המעפילים בשטח של 175 מ"ר, מגרש של 450 מ"ר, נמכר ב-2.1 מיליון שקל

העסקאות בוצעו באמצעות בראל נכסים

דירת 4 חדרים בדרך מרחב, 82 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, נמכרה ב-540 אלף שקל

קוטג' בן 4.5 חדרים בשטח 140 מ"ר על מגרש בשטח של 250 מ"ר, נמכר ב-1.42 מיליון שקל

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס People

בנימינה

קוטג' דו משפחתי 5 חדרים ברחוב היקב במושבה, 210 מ"ר על 354 מ"ר מגרש נמכר ב-2.2 מיליון שקל

עתלית

קוטג' דו משפחתי בן 6 חדרים בשכונת 'חצרות האיכרים', 220 מ"ר על מגרש של 486 מ"ר נמכר ב-2.2 מיליון שקל

קוטג' דו משפחתי בן 6 חדרים בחצרות האיכרים, 184 מ"ר על מגרש של 400 מ"ר נמכר ב-2.03 מיליון שקל

העסקאות בוצעו באמצעות בראל נכסים

חדרה

דופלקס 4 חדרים ברחוב סלוצקין, 99 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וללא חנייה, נמכר ב-820,000 שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב חטיבת גולני, 100 מ"ר, עם מעלית ו חנייה, נמכרה ב-930,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב פיינברג, 90 מ"ר, קומה 4, ללא מעלית ועם חנייה, נמכרה ב-570,000 שקל

מגרש בשכונת הפארק, 300 מ"ר, עם חנייה, נמכר בסך 670,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס מקצוענים

חיפה

דירת 4 חדרים ברחוב סורוקה, שכונת רמת בגין, 100 מ"ר, קומה 1, ממ"ד, חנייה ומחסן, נמכרה ב-1,275,000 שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב אדם הכהן, שכונת נווה שאנן, 95 מ"ר, קומה 3, מחסן, מרפסת סגורה, נמכרה ב-910,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב צה"ל, שכונת בת גלים, 75 מ"ר, קומה 4, שמורה, נמכרה ב-530,000 שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב בית לחם, שכונת כרמל צרפתי, 90 מ"ר, קומה 1, משופצת, חנייה, מחסן, נמכרה ב-1,470,000 שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב דרך יד לבנים, שכונת נווה שאנן, 86 מ"ר, קומה 2, ממ"ד, חנייה, מחסן, מעלית, נמכרה ב-955,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס סיטי

באר שבע

דירת 3 חדרים בשכונת נווה זאב, רחוב שלמה סקולסקי, 90 מ"ר, קומה 6, נמכרה ב-705,000 שקל.

דירת 3 חדרים בשכונה ב', רחוב מינץ, 76 מ"ר, קומה 4, נמכרה ב-410,000 שקל.

דירת 3 חדרים בשכונה יא'' רחוב ישראל רוקח, 84 מ"ר, קומה 5, נמכרה ב-498,000 שקל.

דירת 5 חדרים בשכונת נווה זאב, רחוב סרן דב, 130 מ"ר, קומה 12, נמכרה ב-880,000 שקל.

דירת 1.5 חדרים בשכונה ג', רחוב אסירי ציון, 30 מ"ר, קומה 1, נמכרה ב-240,000 שקל.

דירת 5 חדרים בשכונת רמב"ם, רחוב המוכתר, 150 מ"ר, קומה 5, נמכרה ב-1,150,000 שקל.

דירת 4 חדרים בשכונה יא', רחוב הרב הרצוג, 96 מ"ר, קומה 4, נמכרה ב-515,000 שקל.

דירת-גן 5 חדרים בשכונת רמות, רחוב צונדק, 164 מ"ר, נמכרה ב-1,185,000 שקל.

דירת 4 חדרים בשכונה א', רחוב מוריה, 104 מ"ר, קומה 1, נמכרה ב-550,000 שקל.

דירת 5 חדרים בשכונה ו' החדשה, רחוב מבצע נחשון, 140 מ"ר, קומה 9, נמכרה ב-787,000 שקל.

דירת 3 חדרים בשכונה ד', רחוב סנהדרין, 55 מ"ר, קומה 3, נמכרה ב-288,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס פלוס

דירת 4 חדרים ברחוב פיירברג בנווה זאב, 120 מ"ר, קומה 6 מתוך 8, עם מעלית, ללא חניה, נמכרה ב- 720,000 שקל

דירת 4 חדרים בשדרות בן גוריון, 100 מ"ר, קומה 7 מתוך 7, עם מעלית, ללא חניה, נמכרה ב- 710,000 שקל

דירת 3 חדרים ברחוב משה סתווי בשכונת נווה זאב, 80 מ"ר, קומה 3 מתוך 8, עם מעלית ללא חניה, נמכרה ב- 675,000 שקל

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון באר שבע

ערד

דירת 4 חדרים ברחוב שיזף, 80 מ"ר, קומה 7 מתוך 7, עם מעלית וחניה, משופצת חלקית, נמכרה ב- 505,000 שקל

בית דו-משפחתי בן 4 חדרים ברחוב לשם, 96 מ"ר בנוי על מגרש בשטח 290 מ"ר, משופץ, עם חניה, נמכר ב- 710,000 שקל

העסקאות בוצעו באמצעות אנגלו סכסון ערד

דימונה

דירת 3 חדרים ברחוב מרחבים, קומה 2/4, 78 מ"ר, ללא עמודים, ללא מעלית, נמכרה ב-405,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב הנשיא, קומה 3/3, 50 מ"ר, ללא עמודים, ללא מעלית, נמכרה ב-320,000 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס נובה

שכירות

דימונה

דירת 3 חדרים ברחוב שלום שבזי, קומה 3/3, ללא מעלית וללא עמודים, 65 מ"ר, הושכרה ב-2,300 שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב דרך השלום, קומה 2, 90 מ"ר, על עמודים, ללא מעלית, הושכרה ב-2,200 שקל.

העסקאות בוצעו באמצעות רי/מקס נובה

נתניה

דירת 4 חדרים ברחוב מקדונלד, 127 מ"ר, קומה 2 מתוך 6, עם מעלית וחניה, משופצת, הושכרה ב- 4,680 שקל לחודש

העסקה בוצעה באמצעות אנגלו סכסון נתניה

כתבות מעניינות נוספות:

קבינט הדיור אישר: יוקצו 2 מיליארד שקל לתחבורה שיאפשרו הקמת 30 אלף דירות

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שהיו פה בשבוע שעבר? (ל"ת)
    זה לא העסקאות 14/06/2013 07:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ד 13/06/2013 19:45
    הגב לתגובה זו
    ובסוף יהיה פיצוץ. גילוי נאות,אני עצמי רכשתי דירה לפני כחודש ב950 בחיפה. אני מאמין שהמחירים בטווח הקרוב יעלו עוד אך בטווח הארוך יירדו אם לא יקרה אירוע מהותי כגון עליה המונית או גירוש מתנחלים
  • 1.
    שנתיים בלוף שיווק לפראייר=בועה50%בפיצוץ=מיתון קשה!!!!!! (ל"ת)
    דמגוגיה הרצת פראייר 08/06/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
  • תומר 09/06/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    לא יודע אם אתה אופטימיסט או סתם מפגר אבל תגובותיך בטח שלא יורידו את המחירים!
  • מיתון קשה2013-16=אמת לא דמגוגיה שקר=נדלן מחיר הזוי50% (ל"ת)
    עיוור הלא מאמין 09/06/2013 18:31
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיות

הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה

הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי. 

צלי אהרון |

הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".

זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%. 

בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.

הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.99%  , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.

כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים  - והוא גם לא נראה באופק.

5% תשואה על ההון העצמי

אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית  של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.