אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

גוגנהיים: טסלה עלולה לאבד את הדומיננטיות שלה

האנליסט עלי ג'פרי צופה שלמרות הביקושים החזקים והיתרון הטכנולוגי בטווח הקצר, בטוח הבינוני עשויות המתחרות לסגור את הפערים והדומיננטיות של טסלה צפויה לרדת. בתוך כך, מאסק מודיע שישלם מס של 11 מיליארד דולר
גיא טל | (2)

טסלה TESLA INC (TSLA) שולטת כיום ללא עוררין על שוק המכוניות החשמליות עם דגמים נחשקים שנחטפים עוד לפני שהם מיוצרים ושווי שוק גבוה בהרבה מחברות רכב וותיקות - אך המצב עלול להשתנות בעתיד הלא רחוק, כך לפחות לפי האנליסט עלי פג'רי מגוגנהיים. 

האנליסט מחלק את הניתוח שלו לשלושה חלקים: בטווח הקצר שוררים תנאים מצוינים לטובת החברה עם ביקוש שעולה על ההיצע ופתיחת מפעלים חדשים.  הגורם השני גם פועל לטובת החברה שנהנית מיתרון תחרותי מול כל המתחרות עם אינטגרציה לכל אורך שרשרת הייצור, תוכנה עדיפה, רשת טעינה נרחבת ובטריות טובות יותר.

אך הגורם השלישי יגרום לאיבוד הדומיננטיות שכן הוא צופה שהמתחרות יסגרו את הפער התחרותי בתוך שנתיים שלוש כאשר חברות הרכב הוותיקות והחברות הצעירות המתמחות רק ברכב חשמלי יפתחו יכולות שדומות ליכולותיה של טסלה. הוא מעניק לטסלה מחיר יעד של 925 דולר 3% בלבד מעל המחיר בו נסחרת המניה כעת. 

נראה שמגמת המכירות המסתמנת מצדיקה את התחזיות של פג'רי, שכן כיום מוכרת טסלה 66% מכלל הרכבים החשמליים בארצות הברית לעומת קרוב ל-80% לפני כשנה בלבד. חברות הרכב הוותיקות ג'נרל מוטורס  GENERAL MOTORS , פורד  FORD MOTOR ניסן NISSAN MOTORS ADR ואודי רואות את חלקן בשוק הולך וגדל בהתאמה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הולכת לתת בראש חזק עם רכב חשמלי ואוטונומי רמה 3 (ל"ת)
    bmw 21/12/2021 12:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באפט 20/12/2021 23:23
    הגב לתגובה זו
    אם אני לא טועה טסלה הוציאה כ700 אלף מכוניות ואילו הענקית פולקסווגן הוציאה לשוק כ10 מיליון מכוניות (נכון רוב בנזין). אז אם טסלה שלטה ב80 אחוז משוק הרכב החשמלי בארה"ב אז זה אומר דבר אחד שהוא עדיין קטן והוא יגדל באופן מאסיבי כשהיצרניות הגדולות יכנסו לשוק.
משקיעים  AIמשקיעים AI

לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?

אחרי הורדת הריבית של הפד' אנחנו צועדים אל שבוע עם לוח אירועי מאקרו צפוף, דוחות של ענקיות צריכה וטכנולוגיה, כשהשאלה הגדולה היא האם ההאטה בשוק העבודה ובאינפלציה מספיקה כדי להצדיק עוד הקלות מוניטריות, או שאנחנו נכנסים לתקופת "המתנה" שבה כל נתון יקבל משקל גבוה וינדנד את הסנטימנט

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

שבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נפתח אחרי החלטת ריבית שהייתה צפויה מראש, אבל למרות זאת השאירה אחריה לא מעט סימני שאלה. הפד' הוריד את הריבית ב-0.25% לרמה של 3.5%-3.75%, צעד שכבר היה מתומחר בשווקים בהסתברות של כ-90%, אבל המסר שעלה ממסיבת העיתונאים ומהעדכונים הנלווים היה הרבה יותר מורכב. מצד אחד, הבנק המרכזי, בראשות ג'רום פאוול כבר מאותת לנו שהמדיניות שלו כבר קרובה לניטרלית. מצד שני, הוא מדגיש שיש חוסר ודאות גבוה, בעיקר סביב שוק העבודה והיכולת של הכלכלה האמריקאית להמשיך לצמוח בלי להיכנס להאטה חדה.

המשקיעים מנסים להבין האם מדובר בתחילתו של מסלול הפחתות ברור, או דווקא בתקופה ארוכה של המתנה, שבה כל החלטה תיגזר מנתון כזה או אחר, בלי התחייבות מוקדמת.


הפד' עוצר עכשיו כדי להעריך את ההשפעה על הכלכלה

יוני פנינג ממזרחי טפחות מעריך שהפחתת הריבית האחרונה לא הייתה אירוע משנה כללים. לדבריו, עצם ההפחתה לא הפתיעה את השווקים, אבל ההרחבה המחודשת של מאזן הפד והדגש על נושא הנזילות היו משמעותיים יותר.

פנינג מציין כי יו"ר הפד ג’רום פאוול תיאר את המדיניות הנוכחית כניטרלית, הן מבחינתו והן מבחינת חברי ה-FOMC, זאת מול אינפלציה שעדיין גבוהה מדי, אבל גם מול סימנים ברורים להתקררות בשוק התעסוקה. לדבריו, הפד מוכן כעת לעצור ולבחון האם הריבית המרסנת מחלחלת במלואה לכלכלה, ולא ממהר להתחייב להפחתות נוספות.

בהתייחסות לשוק העבודה, פנינג מצביע על כך שמספר המשרות הפנויות בארה"ב עלה משמעותית בספטמבר ובאוקטובר, עם תוספת של כ-430 אלף משרות בספטמבר ועוד כ-12 אלף באוקטובר, לרמה של כ-7.67 מיליון משרות. עם זאת, הוא מדגיש כי עיקר הגידול מגיע מענפי השירותים ובשכר נמוך, מה שמרמז על השפעות של צמצום עובדים זרים ולא בהכרח על התחזקות רחבה של הביקוש לעובדים.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".