אילון מאסק טסלה
צילום: צ'ארלי דיטס, unsplash, יוטיוב

גוגנהיים: טסלה עלולה לאבד את הדומיננטיות שלה

האנליסט עלי ג'פרי צופה שלמרות הביקושים החזקים והיתרון הטכנולוגי בטווח הקצר, בטוח הבינוני עשויות המתחרות לסגור את הפערים והדומיננטיות של טסלה צפויה לרדת. בתוך כך, מאסק מודיע שישלם מס של 11 מיליארד דולר
גיא טל | (2)

טסלה TESLA INC (TSLA) שולטת כיום ללא עוררין על שוק המכוניות החשמליות עם דגמים נחשקים שנחטפים עוד לפני שהם מיוצרים ושווי שוק גבוה בהרבה מחברות רכב וותיקות - אך המצב עלול להשתנות בעתיד הלא רחוק, כך לפחות לפי האנליסט עלי פג'רי מגוגנהיים. 

האנליסט מחלק את הניתוח שלו לשלושה חלקים: בטווח הקצר שוררים תנאים מצוינים לטובת החברה עם ביקוש שעולה על ההיצע ופתיחת מפעלים חדשים.  הגורם השני גם פועל לטובת החברה שנהנית מיתרון תחרותי מול כל המתחרות עם אינטגרציה לכל אורך שרשרת הייצור, תוכנה עדיפה, רשת טעינה נרחבת ובטריות טובות יותר.

אך הגורם השלישי יגרום לאיבוד הדומיננטיות שכן הוא צופה שהמתחרות יסגרו את הפער התחרותי בתוך שנתיים שלוש כאשר חברות הרכב הוותיקות והחברות הצעירות המתמחות רק ברכב חשמלי יפתחו יכולות שדומות ליכולותיה של טסלה. הוא מעניק לטסלה מחיר יעד של 925 דולר 3% בלבד מעל המחיר בו נסחרת המניה כעת. 

נראה שמגמת המכירות המסתמנת מצדיקה את התחזיות של פג'רי, שכן כיום מוכרת טסלה 66% מכלל הרכבים החשמליים בארצות הברית לעומת קרוב ל-80% לפני כשנה בלבד. חברות הרכב הוותיקות ג'נרל מוטורס  GENERAL MOTORS , פורד  FORD MOTOR ניסן NISSAN MOTORS ADR ואודי רואות את חלקן בשוק הולך וגדל בהתאמה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הולכת לתת בראש חזק עם רכב חשמלי ואוטונומי רמה 3 (ל"ת)
    bmw 21/12/2021 12:02
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    באפט 20/12/2021 23:23
    הגב לתגובה זו
    אם אני לא טועה טסלה הוציאה כ700 אלף מכוניות ואילו הענקית פולקסווגן הוציאה לשוק כ10 מיליון מכוניות (נכון רוב בנזין). אז אם טסלה שלטה ב80 אחוז משוק הרכב החשמלי בארה"ב אז זה אומר דבר אחד שהוא עדיין קטן והוא יגדל באופן מאסיבי כשהיצרניות הגדולות יכנסו לשוק.
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

אנבידיה. קרדיט: רשתות חברתיותאנבידיה. קרדיט: רשתות חברתיות

"האנבידיה של סין" - מי זאת קמבריקון?

המחליפה של אנבידיה בסין ועל המירוץ הסיני לשבב AI וחברת השבבים של יוצאי אנבידיה

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

ארצות הברית החמירה את מגבלות הייצוא על שבבי בינה מלאכותית לסין, כולל איסור חלקי על דגמי H20 של אנבידיה, אבל הסינים לא מחכים - החברה הסינית קמבריקון טכנולוג'יס (Cambricon Technologies) צוברת תאוצה כמועמדת מובילה למילוי הוואקום בשוק המקומי. החברה, שהוקמה ב־2016 כפרויקט מחקר ממשלתי, נהנית מגיבוי כמעט בלתי מוגבל מבייג'ין, ומדווחת על זינוק חד במכירות: הרווחים ברבעון השלישי של 2025 זינקו פי 13 והסתכמו ב־1.7 מיליארד יואן (כ־240 מיליון דולר).

דיווחים עדכניים מצביעים על תכנית לייצור חצי מיליון מאיצי AI ב־2026, גידול של פי שלושה לעומת 2025, כולל 300 אלף יחידות מדגמי הדגל Siyuan 590 ו־690, שמתוכננים להתחרות ישירות בשבבי H100 ו־H200 של אנבידיה מבחינת ביצועים בעיבוד FP16.

המגבלות האמריקאיות, שהורחבו באוקטובר 2023 ובדצמבר 2024, אילצו את אנבידיה לוותר על השוק הסיני, למרות שמדובר בשוק של מעל 50 מיליארד דולר בשנה. מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, הזהיר כי מדיניות זו רק מזרזת את החדשנות הסינית, ומאפשרת לקמבריקון להפוך ל"אנבידיה של סין". אך האם מדובר בהחלפה מלאה, או רק בפתרון ביניים?

מי זאת קמבריקון?

התאוצה של קמבריקון נובעת ממספר התפתחויות מרכזיות. הדגם Siyuan 590, שהושק בהמונים בתחילת 2025, הגיע למשלוחים של 100 אלף יחידות השנה, עם ביצועים של 345 טרהפלופס ב־FP16, קרובים לדגם H20 של אנבידיה. גולדמן סאקס מעריך כי משלוחי קמבריקון יעמדו על 143 אלף יחידות ב־2025 ויגיעו ל־2.1 מיליון עד 2030, כאשר נתח השוק שלה בסין יעמוד על כ־11%.

החברה גייסה 560 מיליון דולר בהנפקה פרטית באוקטובר, המיועדים לפיתוח שבבים ותוכנה. לקוחות כמו בייטדאנס (TikTok) כבר הזמינו יותר מהיקף המשלוחים השנתי הצפוי, ומשלמים פרמיה של 30% בעבור אספקה מיידית.