סופרמןסופרמן

סופרמן החדש הכניס 122 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון

וורנר דיסקברי מנסה לבנות מחדש את מותג DC אחרי תקופה מאתגרת בקולנוע ולהתמודד עם האימפריה של מארוול שהניבה 31.8 מיליארד דולר בשני עשורים בזמן שהכנסות הקולנוע בצפון אמריקה עלו ב-14% השנה

אדיר בן עמי | (4)
נושאים בכתבה וורנר מדיה

הסרט החדש של סופרמן רשם הכנסות של 122 מיליון דולר בצפון אמריקה במהלך סוף השבוע הראשון, ו-217 מיליון דולר ברחבי העולם – תוצאה שמסמנת נקודת פתיחה משמעותית עבור הסטודיו. הסרט מהווה את השלב הראשון בתוכנית ארוכת טווח שמטרתה לבסס מחדש את המותג DC ולבנות יקום קולנועי מתמשך. ג'יימס גאן ופיטר ספרן, שמובילים את אולפני DC מאז נובמבר 2022, מציגים מהלך אסטרטגי שנועד להחזיר את הדמויות של DC למרכז הזירה הקולנועית.


המהלך מתבצע לאחר תקופה מאתגרת עבור החברה. וורנר דיסקברי רשמה תוצאות חלשות בקולנוע ברבעון השני, ורק לאחרונה הציגה התאוששות עם הצלחות כמו "סרט מיינקראפט" ו"חטאים". עתה מתמקדת החברה בבנייה מחדש של מותג DC, שסבל בשנים האחרונות מפגיעה תדמיתית ומסחרית.


מבחינת היקף האתגר, מדובר במשימה רחבת היקף. מארוול הצליחה לאורך שני עשורים לבנות יקום קולנועי שהניב הכנסות של 31.8 מיליארד דולר ברחבי העולם. גיבורי-העל שלה הפכו לעוגן כלכלי ולמנוע צמיחה משמעותי. DC שואפת כעת להעמיד חלופה באמצעות דמויות מוכרות כמו סופרמן, באטמן ווונדר וומן.


התוכנית של גאן וספרן כוללת יצירת רצף של סרטים וסדרות טלוויזיה תחת קו עלילתי משותף, בדומה למודל של מארוול. מטרת העל היא לפתח יקום אחיד שימשוך קהל יציב לאורך שנים ויצדיק השקעות נרחבות בתוכן, שיווק והפצה.


עדיין רחוק מ-״הנוקמים״

מבחינת הכנסות, פתיחת הסרט מספקת נתון חיובי אך אינה פורצת דרך. ההשוואה המתבקשת היא לפתיחת הסרטים של מארוול, כמו "הנוקמים", שגרף מעל 350 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון בלבד. רף הציפיות בשוק ממשיך להיות גבוה. עם זאת, הנתונים בענף הקולנוע מצביעים על התאוששות. הכנסות ממכירת כרטיסים בצפון אמריקה עלו בכ-14% מתחילת השנה, וקיץ 2025 כולל שורת הפקות גדולות שצפויות לתמוך בביקושים – בהן סרטים של דיסני, פרמאונט ומארוול.

עבור וורנר דיסקברי, ההשקעה ביקום של DC מהווה גם חלק מהתמודדות עם שינויים בתעשיית הבידור. הגידול בתחרות בתחום הסטרימינג מכתיב צורך בהפקות בעלות ערך מוסף שימשכו קהל גם לאולמות הקולנוע וגם לפלטפורמות הביתיות. הצלחת הסרט היא שלב ראשון בלבד בתהליך ארוך. שימור רמת ההפקה, גיבוש עלילה עקבית ופיתוח דמויות לאורך זמן יהיו קריטיים להצלחת התוכנית הכוללת. במקביל, החברה תיבחן ביכולתה לייצר המשכיות שתביא להכנסות גבוהות לאורך זמן.


השלב הבא בתוכנית כולל הפקות נוספות שעתידות לצאת בשנים הקרובות ולבסס את הקו העלילתי החדש של DC. ההיענות לסרט הפתיחה תשפיע על מידת האמון מצד בעלי המניות והקהל בפרויקט כולו. הצלחה מסחרית מתמשכת של סרטי DC תאפשר לוורנר לחזק את עמדתה בשוק הגלובלי ולהתייצב מחדש כמתחרה ישירה מול מארוול. כשלון לעומת זאת, עלול להאט את קצב הפיתוח ולהחליש את מעמדו של המותג.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מאור 14/07/2025 16:45
    הגב לתגובה זו
    נהנינו.
  • 3.
    אנונימי 14/07/2025 06:43
    הגב לתגובה זו
    קודם זה היה Batman עכשיו זה Superman השנאה של לוטר ההתנהגות שלו זה נראה יותר מידי סרט למוסד לחולי נפש.הבעיה שהציבור נחשף לזה יותר ויותר בסרטים לאחרונה...זה לא היה סרט קליל זה היה סרט כבד מאוד.
  • 2.
    אנונימי 13/07/2025 22:26
    הגב לתגובה זו
    מקווה שיצליחו להשתקם כי באמת עד היום הסרטים היו גרועים
  • 1.
    כמה אפשר לסחוט את הלימון הזה (ל"ת)
    אנונימי 13/07/2025 21:50
    הגב לתגובה זו
טסלה  X (טסלה)טסלה X (טסלה)

למרות המגמה באירופה: למה נורבגיה ממשיכה להעדיף את טסלה?

בעוד שטסלה מתקשה בשווקים האירופיים, נורבגיה שומרת על דומיננטיות עם רכישות מרשימות, תשתית מתקדמת ותמיכה ממשלתית
אדיר בן עמי |

בעוד שמכירות טסלה Tesla 0.63%  צונחות ברחבי אירופה ואילון מאסק הופך לדמות שנויה במחלוקת, נורבגיה ממשיכה לקנות את המכוניות החשמליות של החברה בקצב מרשים. המדינה הנורדית, שהפכה למעבדה הגדולה בעולם לרכב חשמלי, מציגה תמונה שונה לחלוטין מהמגמה הכללית באירופה.

בזמן שבשווקים אירופיים מרכזיים טסלה מתמודדת עם התנגדות צרכנית וביקורת על אילון מאסק, הנורבגים נותרו פרגמטיים. "יש מעט מאוד התנגדות לטסלה בנורבגיה", מסביר אויווינד סולברג תורסן מהפדרציה הנורבגית לכבישים. הסיבה פשוטה: הנורבגים מתמקדים בביצועי המכונית, ולא בפוליטיקה. נורבגיה הייתה המדינה הראשונה מחוץ לארצות הברית שקיבלה משלוחים של דגם S של טסלה ב-2013, וגם את תחנת הטעינה האירופית הראשונה של החברה. במשך עשור, הנורבגים למדו להכיר ולהעריך את הטכנולוגיה.


הרכבים החשמליים מהווים כ-30% מכלל המכוניות הנוסעות בכבישי נורבגיה, ומתוכם טסלות מהוות כ-5% מכלל הצי. התשתית הטכנולוגית מהווה יתרון תחרותי משמעותי לטסלה בנורבגיה. כיום פועלות במדינה קרוב ל-3,000 תחנות טעינה של טסלה, מה שמייצג כ-10 אחוז מכלל תחנות הטעינה הזמינות.


האסטרטגיה השיווקית של החברה בנורבגיה מתמקדת בהטבות פיננסיות אגרסיביות. טסלה הציעה לאחרונה מימון ללא ריבית למשך 36 חודשים, מהלך שהניב תוצאות מרשימות. מכירות דגם Y זינקו מ-869 רכישות באפריל ל-2,346 במאי, ויותר מ-5,000 יחידות נמכרו ביוני.


בחודש האחרון, 97 אחוז מהרישומים של רכבים חדשים במדינה היו רכבים חשמליים לחלוטין. זו רמת חדירה שמעידה על הצלחת המדיניות הממשלתית הנורבגית בעידוד רכב נקי. התחרות בשוק הנורבגי הולכת ומתגברת עם כניסת יצרנים חדשים, במיוחד חברות סיניות. עם זאת, הנתונים מראים כי החברות הסיניות פועלות בעיקר כדי להקטין את נתח השוק של יצרנים אירופיים ואסייתיים אחרים, ופחות מאיימות על מעמדה של טסלה.