
סופרמן החדש הכניס 122 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון
וורנר דיסקברי מנסה לבנות מחדש את מותג DC אחרי תקופה מאתגרת בקולנוע ולהתמודד עם האימפריה של מארוול שהניבה 31.8 מיליארד דולר בשני עשורים בזמן שהכנסות הקולנוע בצפון אמריקה עלו ב-14% השנה
הסרט החדש של סופרמן רשם הכנסות של 122 מיליון דולר בצפון אמריקה במהלך סוף השבוע הראשון, ו-217 מיליון דולר ברחבי העולם – תוצאה שמסמנת נקודת פתיחה משמעותית עבור הסטודיו. הסרט מהווה את השלב הראשון בתוכנית ארוכת טווח שמטרתה לבסס מחדש את המותג DC ולבנות יקום קולנועי מתמשך. ג'יימס גאן ופיטר ספרן, שמובילים את אולפני DC מאז נובמבר 2022, מציגים מהלך אסטרטגי שנועד להחזיר את הדמויות של DC למרכז הזירה הקולנועית.
המהלך מתבצע לאחר תקופה מאתגרת עבור החברה. וורנר דיסקברי רשמה תוצאות חלשות בקולנוע ברבעון השני, ורק לאחרונה הציגה התאוששות עם הצלחות כמו "סרט מיינקראפט" ו"חטאים". עתה מתמקדת החברה בבנייה מחדש של מותג DC, שסבל בשנים האחרונות מפגיעה תדמיתית ומסחרית.
מבחינת
היקף האתגר, מדובר במשימה רחבת היקף. מארוול הצליחה לאורך שני עשורים לבנות יקום קולנועי שהניב הכנסות של 31.8 מיליארד דולר ברחבי העולם. גיבורי-העל שלה הפכו לעוגן כלכלי ולמנוע צמיחה משמעותי. DC שואפת כעת להעמיד חלופה באמצעות דמויות מוכרות כמו סופרמן, באטמן ווונדר
וומן.
התוכנית של גאן וספרן כוללת יצירת רצף של סרטים וסדרות טלוויזיה תחת קו עלילתי משותף, בדומה למודל של מארוול. מטרת העל היא לפתח יקום אחיד שימשוך קהל יציב לאורך שנים ויצדיק השקעות נרחבות בתוכן, שיווק והפצה.
- וורנר ברוס דיסקברי קופצת ב-4% למרות הפסד גדול מהצפוי
- וורנר ברוס מפצלת את פעילות הסטרימינג - המניה קופצת
עדיין רחוק מ-״הנוקמים״
מבחינת הכנסות, פתיחת הסרט מספקת נתון חיובי אך אינה פורצת דרך. ההשוואה המתבקשת היא לפתיחת הסרטים של מארוול, כמו "הנוקמים", שגרף מעל 350 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון בלבד. רף הציפיות בשוק ממשיך להיות גבוה. עם זאת, הנתונים בענף הקולנוע מצביעים על התאוששות. הכנסות ממכירת כרטיסים בצפון אמריקה עלו בכ-14% מתחילת השנה, וקיץ 2025 כולל שורת הפקות גדולות שצפויות לתמוך בביקושים – בהן סרטים של דיסני, פרמאונט ומארוול.
עבור וורנר דיסקברי, ההשקעה ביקום של DC מהווה גם חלק מהתמודדות עם שינויים בתעשיית הבידור. הגידול בתחרות בתחום הסטרימינג מכתיב צורך בהפקות בעלות ערך מוסף שימשכו קהל גם לאולמות הקולנוע וגם לפלטפורמות הביתיות. הצלחת הסרט היא שלב ראשון בלבד בתהליך ארוך. שימור רמת ההפקה, גיבוש עלילה עקבית ופיתוח דמויות לאורך זמן יהיו קריטיים להצלחת התוכנית הכוללת. במקביל, החברה תיבחן ביכולתה לייצר המשכיות שתביא להכנסות גבוהות לאורך זמן.
השלב הבא בתוכנית כולל הפקות נוספות שעתידות לצאת בשנים הקרובות ולבסס את הקו העלילתי החדש של DC. ההיענות לסרט הפתיחה תשפיע על מידת האמון מצד בעלי המניות והקהל בפרויקט כולו. הצלחה מסחרית מתמשכת של סרטי DC תאפשר לוורנר לחזק את עמדתה בשוק הגלובלי ולהתייצב מחדש כמתחרה ישירה מול מארוול. כשלון לעומת זאת, עלול להאט את קצב הפיתוח ולהחליש את מעמדו של המותג.
- 1.כמה אפשר לסחוט את הלימון הזה (ל"ת)אנונימי 13/07/2025 21:50הגב לתגובה זו