הצגת עסקת החניונים מחדש הרימה את רווחי דלק בנלאומי

בעקבות עדכון הדו"חות הכספיים, שבוצע בעקבות פניית החברה לרשות ניירות ערך, טיפסו רווחי דלק בינלאומי ב-32 מיליון שקל לרמה של 77.7 מיליון שקל
דרור איטח |

חברת דלק בלרון בינלאומי, מקבוצת דלק נדל"ן, פרסמה היום מחדש את דו"חותיה לסיכום 9 החודשים הראשונים של שנת 2004. בעקבות עדכון הדו"חות הכספיים, שבוצע בעקבות פניית החברה לרשות ניירות ערך, טיפסו רווחי דלק בינלאומי ב-32 מיליון שקל לרמה של 77.7 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח של כ-45 מיליון שקל שדווח על ידי החברה טרם העדכון.

הכנסות החברה בתקופה הסתכמו ב-245 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עלה כתוצאה מהעדכון ל-390 מיליון שקל.

בדו"חות שפרסמה היום עדכנה דלק בינלאומי את אופן הצגת הכנסותיה מעסקת NCP, במסגרתה רכשה בשנת 2003 אחזקה (40%) בחברה המשכירה 143 חניונים ברחבי בריטניה. לאור המנגנון הקבוע בהסכם להשכרת החניונים, על פיו מובטחת העלאת דמי השכירות מהעיסקה במהלך השנים, ביקשה דלק בינלאומי מרשות ניירות ערך לפרוס את ההכנסות מעסקה זו בשיטת הקו הישר לאורך כל תקופת השכירות של החניונים.

תזרים התפעולי של החברה (F.F.O) הסתכם ב-9 החודשים הראשונים של שנת 2004 ב-99.1 מיליון שקל. ה-F.F.O מייצג את תזרים המזומנים של החברה בניכוי הכנסות והוצאות חד פעמיות ובניטרול פחת.

מנכ"ל דלק נדל"ן, איליק רוז'נסקי, אמר בתגובה לפירסום התוצאות המעודכנות: "דו"חות הרווח וההפסד של החברה משקפים כיום נכונה את התשואות הגבוהות הנגזרות מעסקת החניונים בבריטניה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -2.23%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.