3 מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה עד בית העמק
הממשלה אישרה את הארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד בית העמק. הפרויקט מקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל בהשקעה של כ-3 מיליארד שקלים. הכביש החדש תפוי לחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ולהפחית את גודשי התנועה בצפון.
הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט צפוי לקצר את זמני הנסיעה ולאפשר חיבור נוח לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, עבודות ההקמה יתחילו ב-2025, והפתיחה מתוכננת לשנת 2028.
הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית את הגודש בכביש 4 ולתמוך בפיתוחו כציר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שניים ואף יותר.
הכביש החדש יעודד את צמיחת עכו ונהריה כמרכזי תעסוקה אטרקטיביים, כפי שקרה בעבר עם הגעת כביש 6 ליוקנעם ולקריית גת. עבודות ההקמה יביאו תעסוקה לצפון ויוסיפו אלפי משרות חדשות במהלך 3 שנות העבודות. כמו כן, לצד הכביש תישמר רצועה פנויה למסילת רכבת, שתאפשר פיתוח עתידי של מערך הרכבות באזור.
- ייצוגית נגד כביש 6 נדחתה: פסקל לא מזכה בהטבות
- מהפכה בכביש 6: שינויים חדשים שיקצרו את זמני הנסיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב: "במסגרת מחויבותי העמוקה לפיתוח הפריפריה וחיבורה למרכז הארץ באמצעות מערכת כבישים ומסילות, אני שמחה על הצלחתי לקדם החלטת ממשלה חשובה המקצה שלושה מיליארד שקלים להארכת כביש 6 צפונה. תושבי עכו ונהריה וכל יישובי הצפון, בקרוב תיהנו מנסיעה מהירה ובטוחה ללא רמזורים מהבית ועד למרכז ולדרום הארץ, ואני מבטיחה לפעול להמשך הארכת הכביש עד שלומי."
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך: "חוצה ישראל רואה בפרויקט הארכת כביש 6 צפונה בשורה של ממש ונדבך נוסף בפרויקט הלאומי כביש 6, שיחבר את הצפון למכרז הארץ. הארכת הכביש צפויה להביא להפחתה משמעותית בעומסי התנועה עבור משתמשי הדרך ולשיפור הנגישות של אזור הצפון. חוצה ישראל תמשיך ליישם פתרונות תחבורתיים מתקדמים ולהוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית".
- 2.שמואל 18/06/2023 12:24הגב לתגובה זולזה יש כסף לשים כמה בתונדות להפרדה בכבישי הדמים אין כסף
- 1.נועם 18/06/2023 12:18הגב לתגובה זוחבל שלא מעבירים פרוייקטים כאלו לסינים שיבצעו תוך כמה חודשים

"לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
חוק הרווחים הכלואים מאפשר לשלם קנס של 2% על הרווחים הכלואים או מס על דיבידנדים של 5% מהרווחים הכלואים - מה עדיף, והאם יש בכלל העדפה?
השאלה שעסקים וראי החשבון שלהם מתעסקים בה כעת היא האם לשלם מס-קנס של 2% על הרווחים העודפים או לחלק דיבידנד מתוך הרווחים העודפים? תזכורת מהירה: חוק הרווחים הכלואים מגדיר רווחים מהעבר תחת חישובים והגדרות כרווחים שמחוייבים בחלוקה כדיבידנד באופן מדורג - 5% השנה, 6% בשנה הבאה. אם לא מחלקים משלמים קנס-מס של 2% על יתרת הרווחים האלו.
המטרה של האוצר ורשות המסים היתה להגדיל את הקופה ולצד מהלכים נוספים הם הצליחו - ""אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?". השאלה מה צריך לעשות בעל עסק שנכנס להגדרה הזו שהיא אגב כוללנית מאוד ועל פי ההערכות יש מעל 300 אלף גופים כאלו. בפועל, כל בעל שליטה שהעסק שלו לא ציבורי (חברות ציבוריות), לא עולה על מחזור של 30 מיליון שקל ומרוויח מעל 25% הוא בפנים.
יש הגדרות מדויקות לרווחיות, אבל ככלל אלו ההגדרות ואם תחשבו על זה - כמעט כל עסקי מתן השירותים והייעוץ בפנים, סיכוי טוב שגם עסקים קטנים, חנויות, רשתות, אפילו מאפיות, מסעדות וכו' בפנים. המונים בפנים והם מקבלים את ההודעות מרואי החשבון שלהם בשנה האחרונה.
ברגע שהם בפנים שי שני סוגי מיסוי - הראשון על הרווחים של שנים קודמות והשני על השוטף. נתחיל בשני - אם אתם עומדים בהגדרות האלו, אז המיסוי השוטף שלכם יהיה לפי המס השולי, יעלו בעצם את הרווחים מהעסק אליכם, יורידו את "המחיצה" שבינכם לבין העסק. המיסוי יהפוך להיות אישי, לא "ישותי".
- מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית
- אחרי 12 שנה, סלקום תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוץ מזה, ממסים כאמור את העודפים. מגדירים מה הם הרווחים העודפים, אלו לא הרווחים החשבונאיים, ואת הסכום הזה רוצים שתחלקו כדיבידנד כדי שקופת המדינה תתמלא במס. יש שתי אפשרויות - תחלקו 5% שיעלו ל-6% מסכום הרווחים העודפים או תשלמו קנס של 2% על העודפים. מה עדיף, שואלים בעלי החברות: "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"

חשד להפרות וזיהום אוויר: בז"ן הוזמנה לשימוע במשרד להגנת הסביבה
עידית סילמן: "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה" קבוצת בזן: "קבוצת בזן פועלת ותמשיך לפעול בשקיפות מלאה אל מול גורמי המקצוע בתחום הגנת
הסביבה"
מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה שלח התראה וזימון לשימוע לבז"ן בזן 0.19% , לכרמל אולפינים ולגדיב, בעקבות שורה של הפרות לכאורה של תנאי היתרי הפליטה והרעלים ושל הוראות חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים. המסמכים שנמסרו לחברות מתארים ליקויים חוזרים בפליטות מזהמות, בתשתיות ובניהול חומרים מסוכנים.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, אמרה כי "הממצאים מצביעים על מספר רב של הפרות ובכללן כאלה הגורמות לזיהום אוויר חזק או בלתי סביר וכן הפרות של תנאי היתר הרעלים, מתוך סיכון בריאות הציבור והסביבה. המשרד להגנת הסביבה לא יאפשר למפעלים לסכן את בריאות הציבור והסביבה ויפעל בכל הכלים העומדים לרשותו כדי להבטיח עמידה מלאה בחוק".
על פי נתוני המשרד, בתחנות הניטור ובדיגומים על גדר המתחם נרשמה מגמת עלייה עקבית בריכוזי בנזן, חומר המוגדר כמסרטן, החל מ-2020 ועד 2024. לפי המשרד, העלייה נובעת מפליטות המתחם המשותף של בז"ן וגדיב, וחשפה את הציבור לרמות מזהם הגבוהות מאלה שנקבעו בערכי הסביבה. בנוסף לכך נמצאו חריגות רבות מערכי הפליטה המותרים לבז"ן ולכאו"ל לגבי מזהמים שונים, בהם תחמוצות גופרית, תחמוצות חנקן וחלקיקים. בחלק מהמקרים דווח על פליטות עשן שחור שהוגדרו כזיהום אוויר חזק או בלתי סביר, בניגוד לתנאי היתר הפליטה.
בממצאים הנוגעים לגדיב התגלו שתי הפרות מהותיות של תנאי היתר הרעלים: הפעלה של קווי דלק חוץ-מפעליים המוליכים חומרים מסוכנים ללא מערכת הגנה קתודית במקטע מסוים, מצב שמגביר את הסיכון לקורוזיה ולדליפות; וכן הפעלה מחדש של מכלי אחסון מסוכנים אחרי אירועים חריגים ללא אישור מחודש של בודק מוסמך, בניגוד לדרישות ההיתר.
- בזן: עליה במרווחי הזיקוק, התקבולים על הפגיעה במתקנים תרמו למעבר לרווח
- בזן הפסידה 37 מיליון ד' ברבעון - מרווח הזיקוק הסתכם על 10.5 דולר לחבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשל הליקויים, המשרד להגנת הסביבה שוקל צעדי אכיפה ובהם צו מינהלי לפי חוק אוויר נקי לצמצום ומניעת זיהום, וכן הטלת עיצומים כספיים. לפני קבלת החלטה סופית זומנו החברות לשימוע.
