אחת מקטלוג אוטו: יגואר XJ

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: יגואר XJ
מערכת אוטו |

יגואר XJ

שם מלא: יגואר XJ
אחיות לפלטפורמה: אין
מתחרות עיקריות: אודי A8, ב.מ.וו סדרה 7, מרצדס S קלאס, פורשה פאנאמרה, מזראטי קוואטרופורטה
 

כדאי לדעת עליה: ה-XJ היא ספינת הדגל של יגואר, והדור הנוכחי, רביעי במספר, שייך לשושלת מפוארת (תרתי משמע) של מכוניות גדולות, יוקרתיות ומרשימות. כשה-XJ הנוכחית הוצגה ב-2009, היא זנחה כביכול חלק מה-DNA שליווה אותה משנות ה-60' – בעיקר בתחום העיצוב. את המראה הקלאסי, הנמוך והמוארך, עם הפנסים הכפולים בחזית, החליף עיצוב חדשני שהשלים קו עם דגמי החברה העכשוויים. השלים ואף לקח צעד נוסף קדימה. מספר שנים אחרי שהוצגה לראשונה, ה-XJ הרביעית ממשיכה להיראות מצוין בפני עצמה וביחס למתחרות. הנוכחות שלה תמשיך, ככל הנראה, לסובב מבטים גם בשנים הבאות.
 
 

מתחת לעור בנויה ה-XJ מאלומיניום בלבד, מה שמקנה לה יתרון משקלי על פני חלק ממתחרותיה. תא הנוסעים, אולי הפרמטר החשוב במכונית פאר, איכותי ומפנק ומצליח להעניק לנוסעים תחושה נעימה ואינטימית, כאשר התלונה היחידה נרשמת במרווח הברכיים עבור הנוסעים מאחור. יש כאן, כמובן, את כל הגאדג'טים המצופים ממכונית פאר, בקרת אקלים ל-4 איזורים, מערכת שמע משוכללת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
בקרביה שורה של טכנולוגיות, מערכות עזר ואביזרים מתקדמים – כיאה לספינת דגל מפוארת. מתחת למכסה המנוע משווקים כאן מנוע V6 דיזל ששומר על גזרת המחיר השפוי. יחסית. גרסת הבנזין משווקת עם מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר של יגואר שמספק 385 כ"ס ומניב, בשידוך מוצלח לתיבת 6 הילוכים טיפטרוניק, ביצועים מעולים וצליל מענג. נוחות הנסיעה מעולה כמצופה והמכונית מרגישה קטנה וזריזה ממה שהיא באמת (בכל זאת, יותר מחמישה מטרים וקרוב ל-2 טון). בקרוב צפויות לנחות פה גם גרסאות בנזין עם מנוע 2.0 ליטר טורבו ו-3.0 ליטר עם מגדש-על שישודכו לתיבת 8 הילוכים של ZF ויצטרפו לגזרת המחירים השפויים, יחסית. לאחרונה הוצגה גם גרסה ספורטיבית, XJR, עם 550 כ"ס, שכנראה ותעשה עלייה רק עבור לקוחות עקשנים (ועשירים) במיוחד. 
 
לסיכום, ה-XJ היא המכונית עם הכי הרבה אופי בקטגוריה, ראש-בראש עם מזראטי קוואטרופורטה, ואפשר לומר שזו אחת המכוניות הכי טובות שיש, נקודה
 

כל מה שטוב: יופי, אופי ופאר.
כל מה שרע: מרווח לנוסעים מאחור, מחירים שתואמים את המעמד.
מה מקבלים: אוטו השנה 2011.
גרסה נבחרת: אם כבר, אז כבר. לכו על ה-5.0 ליטר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סמוטריץ ממשלהסמוטריץ ממשלה

סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את התכנית שלו להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון; באבו דאבי הגיבו בחריפות והזהירו: "מהלך חד צדדי זה קו אדום שיערער את ההסכמים"

מנדי הניג |

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העלה היום מחדש את נושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, מהלך אותו הגדיר "צורך ביטחוני והיסטורי". בהצהרה שנשא לצד יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הבהיר סמוטריץ' כי כוונתו היא להחיל את החוק הישראלי על 82% מהשטחים, תוך השארת 18% בלבד בידי הפלסטינים. "מקסימום שטח - מינימום ערבים", לדברי סמוטריץ'.

סמוטריץ' ציין שהמהלך זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, כולל בקרב חלק מחברי האופוזיציה. "71 חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול חמישה בלבד שהתנגדו", אמר. סמוטריץ' חזר והדגיש כי לדעתו מדובר בצעד שיש לגביו קונצנזוס לאומי, והוסיף כי הדיון שהוקפא צפוי להתחדש מחר בערב ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא גם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ואמר כי "מעט מאוד אנשים עוד חושבים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל את עזה פי עשרים ולתת לשטח כזה, ששולט גיאוגרפית על מרכזי האוכלוסייה, להפוך למדינת טרור". הוא הזכיר את החלטת הכנסת מלפני יותר משנה, שבה נשללה האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי ריבונות ישראלית היא הדרך להבטיח שמדינה כזו לא תקום.

באמירויות לא נשארו אדישים

זמן קצר לאחר הצהרתו, מסר גורם רשמי באיחוד האמירויות לסוכנות רויטרס כי כל מהלך ישראלי חד צדדי של סיפוח יהודה ושומרון יהווה מבחינתם "קו אדום". באבו דאבי הזהירו כי מהלך כזה יערער בצורה חמורה את הסכמי אברהם - ההסכמים שנחתמו ב־2020 והובילו לנורמליזציה ביחסים בין המדינות וגם יכול להעמיד בסכנה הסכמים עתידיים נוספים.

באמירויות הזכירו כי עצירת תוכניות הסיפוח הייתה אחד התנאים המרכזיים שהובילו לחתימת ההסכם מול ישראל. שר החוץ עבדאללה בן זאיד הדגיש אז בטקס החתימה כי נתניהו "בחר בשלום ועצר את הסיפוח בשטחים הפלסטיניים", והציג זאת כצעד שסלל את הדרך לנורמליזציה. "אנחנו עדים למגמה שתיצור מסלול טוב יותר למזרח התיכון", אמר אז בן זאיד.