אלקטרה במהלך חדש לרענון מוצרי הצריכה - חוברת לשף שגב משה למהלך בהשקעה של כ-1.7 מ' דולר
שוק מוצרי החשמל נאמד בכ-7 מיליארד שקל בשנה במחירי צרכן (ללא מע"מ) כולל מזגנים. ושוק המחשבים נאמד בכ-7 מיליארד שקל במחירי צרכן (ללא מע"מ). חברת אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת מחזור מחירות של כ-2.4 מיליארד שקל כאשר אחריה מדורג מחזור המכירות של 'טרקלין חשמל', עם כ-667 מיליון שקל בשנה וחברת 'אל"מ' עם 666 מיליון שקל בשנה (הערכת נתוני ייבוא, הערכות אלקטרה).
"מלחמת המחירים הקשה בין רשתות שיווק במוצרי החשמל הביאה לירידת מחירים ושחיקה משמעותית ברווחיות, אשר באה לידי ביטוי בירידת מחיר ממוצעת של רוב המוצרים בכל הקטגוריות וירידה במכירות מוצרי OEM בכל הקטגוריות ורואים חזרה ל 'עולם המותגים'" כך אמר אמר יקי ודמני מנכ"ל אלקטרה, במסיבת עיתונאים שקיימה חברת אלקטרה מוצרי צריכה.
בעקבות המשךה ירידות בנתחי השוק של החנויות הפרטיות לטובת רשתות החשמל ורשתות פרטיות בהתהוות, החליטה החברה לרענן את קו המוצרים ולצאת במהלך אסטרטגי חדש.
במסגרת המהלך, מרחיבה אלקטר את קטגוריית מוצרי החשמל ויוצרת שני 'קווים' אשר הבסיסי מביניהם יכונה 'אלקטרה קלאסיק', המורכב ממוצרים בעלי מאפיינים טכנולוגיים בסיסיים. ו'קו הפרימיום', המורכב ממוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ומחולק לפי תחומי התמחות: 'אלקטרה שף' - לתחום הבישול והאפייה, 'אלקטרה קול' - לתחום הקירור ו'אלקטרה סופט' - לתחום הכביסה.
מדובר במיתוג מחדש כולל לחברה אשר ארך כשנה וחצי. בנוסף, נבנה ?ספר מותג? המגדיר את הפנייה לצרכן - החל מהלוגו שעל המוצרים, דרך עיצוב התצוגה בנקודות המכירה ועד לפנייה הפרסומית. את הלוגואים לשני קווי הייצור עיצב פיליפ בולקיה.
תחילה מתכננת אלקטרה להשיק את הליין 'אלקטרה שף' ולשם כך בחרה החברה בשף שגב משה בכדי שיוביל את המהלך של הקו החדש. שגב ישמש כפרזנטור של החברה ובנוסף יהווה שותף לכל התהליך במשך ה-3 השנים הקרובות.
ודמני ציין כי כיום, קיימים שחקנים רבים בקטגוריה זו, מה שמקטין את נתחי השוק של המותגים המובילים. המחיר הממוצע לקטגוריה עומד בכלל השוק על2,514 שקל.
במסגרת השותפות עם שגב משה, הוא יוביל את הקמפיין הפרסומי בהשקעה כוללת של כ -1.7 מיליון דולר. הקמפיין יכלול בין השאר, קמפיין טלוויזיה, שלטי חוצות, קמפיין עיתונות, קמפיין אינטרנט חדשני, ופעילויות קד"מ בנקודות המכירה.
לדברי ודמני, "החברה זיהתה את הפוטנציאל הגבוה ואת המוכנות הגבוהה של הצרכן למוצרים מבית אלקטרה, הנובעת מתפישת הצרכן את החברה כמובילה בתחום וכאוטוריטה מקצועית ושירותית". טווח המחירים של 'אלקטרה שף' עומד על 2,500 שקל עד 7,000 שקל. כאשר תנורי בילד אין - טווח מחירים 1,700 שקל עד 2,300 שקל; מדיחים - טווח מחירים 2,200 שקל עד 3,500 שקל.
בתחום הקירור - הליין כולל מקררים עם 4 דלתות, כאשר מקרר SBS כ-13,000 שקל ומקררים עם מקפיא תחתון כ- 4,700 שקל. מחיר ממוצע בשוק, מחיר ממוצע בקטגוריה זו עומד על 4,508 שקל. קטגוריית המקררים הינה הקטגוריה הגדולה בשוק בהיקפים כספיים, מהווה כ -35%
בתחום הכביסה, הליין כולל מכונות כביסה בנות 8 - 9 ק"ג ומכונת כביסה 13 ק"ג. מכונת כביסה עם פתח חזית, טווח מחירים 1,700 שקל עד 3,400 שקל. מחיר ממוצע לקטגוריה זו בשוק בכלל, עומד על כ-2,292 שקל.
אלקטרה מוצרי צריכה ישראל, חברה נכדה של אלקו אחזקות, היא החברה המובילה בתחום מוצרי החשמל והתקשורת בישראל וסיימה את שנת 2008 בהיקף מכירות של כ- 2.42 מיליארד שקל.