אלקטרה במהלך חדש לרענון מוצרי הצריכה - חוברת לשף שגב משה למהלך בהשקעה של כ-1.7 מ' דולר
שוק מוצרי החשמל נאמד בכ-7 מיליארד שקל בשנה במחירי צרכן (ללא מע"מ) כולל מזגנים. ושוק המחשבים נאמד בכ-7 מיליארד שקל במחירי צרכן (ללא מע"מ). חברת אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת מחזור מחירות של כ-2.4 מיליארד שקל כאשר אחריה מדורג מחזור המכירות של 'טרקלין חשמל', עם כ-667 מיליון שקל בשנה וחברת 'אל"מ' עם 666 מיליון שקל בשנה (הערכת נתוני ייבוא, הערכות אלקטרה).
"מלחמת המחירים הקשה בין רשתות שיווק במוצרי החשמל הביאה לירידת מחירים ושחיקה משמעותית ברווחיות, אשר באה לידי ביטוי בירידת מחיר ממוצעת של רוב המוצרים בכל הקטגוריות וירידה במכירות מוצרי OEM בכל הקטגוריות ורואים חזרה ל 'עולם המותגים'" כך אמר אמר יקי ודמני מנכ"ל אלקטרה, במסיבת עיתונאים שקיימה חברת אלקטרה מוצרי צריכה.
בעקבות המשךה ירידות בנתחי השוק של החנויות הפרטיות לטובת רשתות החשמל ורשתות פרטיות בהתהוות, החליטה החברה לרענן את קו המוצרים ולצאת במהלך אסטרטגי חדש.
במסגרת המהלך, מרחיבה אלקטר את קטגוריית מוצרי החשמל ויוצרת שני 'קווים' אשר הבסיסי מביניהם יכונה 'אלקטרה קלאסיק', המורכב ממוצרים בעלי מאפיינים טכנולוגיים בסיסיים. ו'קו הפרימיום', המורכב ממוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ומחולק לפי תחומי התמחות: 'אלקטרה שף' - לתחום הבישול והאפייה, 'אלקטרה קול' - לתחום הקירור ו'אלקטרה סופט' - לתחום הכביסה.
מדובר במיתוג מחדש כולל לחברה אשר ארך כשנה וחצי. בנוסף, נבנה ?ספר מותג? המגדיר את הפנייה לצרכן - החל מהלוגו שעל המוצרים, דרך עיצוב התצוגה בנקודות המכירה ועד לפנייה הפרסומית. את הלוגואים לשני קווי הייצור עיצב פיליפ בולקיה.
תחילה מתכננת אלקטרה להשיק את הליין 'אלקטרה שף' ולשם כך בחרה החברה בשף שגב משה בכדי שיוביל את המהלך של הקו החדש. שגב ישמש כפרזנטור של החברה ובנוסף יהווה שותף לכל התהליך במשך ה-3 השנים הקרובות.
ודמני ציין כי כיום, קיימים שחקנים רבים בקטגוריה זו, מה שמקטין את נתחי השוק של המותגים המובילים. המחיר הממוצע לקטגוריה עומד בכלל השוק על2,514 שקל.
במסגרת השותפות עם שגב משה, הוא יוביל את הקמפיין הפרסומי בהשקעה כוללת של כ -1.7 מיליון דולר. הקמפיין יכלול בין השאר, קמפיין טלוויזיה, שלטי חוצות, קמפיין עיתונות, קמפיין אינטרנט חדשני, ופעילויות קד"מ בנקודות המכירה.
לדברי ודמני, "החברה זיהתה את הפוטנציאל הגבוה ואת המוכנות הגבוהה של הצרכן למוצרים מבית אלקטרה, הנובעת מתפישת הצרכן את החברה כמובילה בתחום וכאוטוריטה מקצועית ושירותית".
טווח המחירים של 'אלקטרה שף' עומד על 2,500 שקל עד 7,000 שקל. כאשר תנורי בילד אין - טווח מחירים 1,700 שקל עד 2,300 שקל; מדיחים - טווח מחירים 2,200 שקל עד 3,500 שקל.
בתחום הקירור - הליין כולל מקררים עם 4 דלתות, כאשר מקרר SBS כ-13,000 שקל ומקררים עם מקפיא תחתון כ- 4,700 שקל. מחיר ממוצע בשוק, מחיר ממוצע בקטגוריה זו עומד על 4,508 שקל. קטגוריית המקררים הינה הקטגוריה הגדולה בשוק בהיקפים כספיים, מהווה כ -35%
בתחום הכביסה, הליין כולל מכונות כביסה בנות 8 - 9 ק"ג ומכונת כביסה 13 ק"ג. מכונת כביסה עם פתח חזית, טווח מחירים 1,700 שקל עד 3,400 שקל. מחיר ממוצע לקטגוריה זו בשוק בכלל, עומד על כ-2,292 שקל.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
