
מעל 2 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג בחגים
רשות שדות התעופה השלימה את ההיערכות לקראת חגי תשרי, שבמהלכם צפויים לעבור במתקני רש"ת כ-2.3 מיליון נוסעים; מתוכם, כ-2.1 מיליון יעברו בנתב"ג, כ-54 אלף בנמל רמון, כ-23 אלף בנמל חיפה וכ-90 אלף במעברי הגבול היבשתיים לירדן ולסיני.
העומס הגדול ביותר צפוי ביום חמישי, 18 בספטמבר, אז צפויים לעבור בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים בכ-570 טיסות בינלאומיות, נתון חסר תקדים לתקופה זו. גם ערב ראש השנה, 21 בספטמבר, צפוי להיות עמוס במיוחד, עם תנועה של כ-88 אלף נוסעים. ימי שיא נוספים צפויים גם ב-25 בספטמבר וב-28 בספטמבר, שבהם צפויים לעבור בכל יום כ-92 אלף נוסעים.
בנוסף, הטיסות הייעודיות לאומן, המושכות אלפי מתפללים מדי שנה, יחלו ב-17 בספטמבר ויימשכו עד 21 בחודש.
היעדים המועדפים על הישראלים
הישראלים ממשיכים לבחור ביעדים קרובים וזולים יחסית לצד חופשות ארוכות יותר. בראש רשימת היעדים הפופולריים ניצבים יוון וקפריסין, אחריהם ארצות הברית ואיטליה, והיעד שממשיך לצבור תאוצה הוא איחוד האמירויות, שמציע מגוון טיסות ישירות ועסקאות נופש אטרקטיביות.
חידושים והקלות לנוסעים
כדי להתמודד עם המספרים הגבוהים, רש"ת הפעילה לאחרונה מספר שדרוגים: בטרמינל 3 נפתח מתחם G החדש, הכולל 26 עמדות צ’ק-אין מתקדמות, שמאפשרות לייעל את קליטת הנוסעים. בנוסף, נפתח מתחם נעזרים ייעודי לנוסעים בעלי מוגבלויות, שבו ניתן לבצע את כל הליך הצ’ק-אין ומסירת המזוודות במקום אחד.
בנמל התעופה חיפה הוכנסה לשימוש מכונת CT מתקדמת, שתסייע להאיץ את תהליך הבידוק הביטחוני.
גם במעברי הגבול נערכה רש"ת לעומסים, עם תגבור כוחות והרחבת שעות הפעילות, בעיקר במעבר טאבה לסיני, שם צפויים לעבור כ-65 אלף איש.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הדגישה כי "חזרתן של חברות התעופה הבינלאומיות וגידול בתנועת הנוסעים הם עדות לחוסנה של ישראל ולחזרת השגרה. ההיערכות המקיפה בחגי תשרי נועדה להבטיח לכלל הנוסעים חוויה בטוחה, נוחה ונעימה".
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- ניסה להבריח סם מסוכן בשווי 5 מיליון שקל ונתפס בנתב״ג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: "אנו עובדים סביב השעון כדי לתת מענה לעומסים. תגברנו את כוח האדם, שיפרנו תהליכים והרחבנו את השירותים בנמלי התעופה ובמעברי הגבול".
רש"ת ממליצה לנוסעים להיערך מראש: לבדוק מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, לבצע צ’ק-אין מקוון באתר חברת התעופה, להוריד את כרטיס העלייה למטוס ולהדפיס את תגי המזוודות בעמדות השירות העצמי. נוסעים עם כבודת יד בלבד, שביצעו
צ’ק-אין דיגיטלי, יכולים לחסוך זמן ולעבור במסלול המהיר (W) בטרמינלים 1 ו-3. כמו כן, ברשות מזכירים לאנשי כוחות הביטחון ולמילואימניקים לוודא כי אינם נושאים עימם נשק או תחמושת.

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מנכ"ל האוצר: "לתקציב הביטחון חייבת להיות תקרה - אחרת אין יעילות"
בנאומו בכנס החשב הכללי, התייחס אילן רום להכפלת תקציב הביטחון מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, וקרא לבחון מחדש את סדרי העדיפויות הלאומיים. לדבריו, ההוצאה הביטחונית חייבת להיות מוגבלת כדי לאפשר השקעה בתחומי החינוך, התשתיות והטכנולוגיה. רום הדגיש כי הכלכלה תמשיך
לתמוך במערכת הביטחון עד להשגת הכרעה, אך דרש ליישם במקביל צעדים של התייעלות ובקרה
מנכ"ל משרד האוצר, אילן רום, התריע על הגידול החריג בתקציב הביטחון בשנתיים האחרונות בנאום שנשאט במסגרת כנס החשב הכללי. "מאז פרוץ חרבות ברזל בשנים 2025-2023 תקציב הביטחון הכפיל את עצמו תוך שנתיים", הוא אמר. "זהו הון תועפות שאזרחי ישראל זקוקים לו לשירותים, לתשתית ולצמיחה. ילדינו ונכדינו מצפים כי נשאיר להם מדינה בטוחה אך גם משגשגת".
רום הדגיש כי עם תחילת ההתייצבות הביטחונית, יש מקום לחשיבה מחודשת על אופן הקצאת המשאבים. "כאשר מפת האיומים סביבנו התעדכנה, ודאי שגם תפיסת הביטחון צריכה להתעדכן", הוא אמר, והוסיף כי "למדיניות המרחיבה בה נקטנו יש מחיר, ולהוצאה הזו יש עלות אלטרנטיבית לא פשוטה".
לדבריו, הכלכלה סיפקה בשנתיים האחרונות גיבוי מלא למערכת הביטחון ותמשיך לעשות זאת "ככל שיידרש עד לניצחון ולהכרעה, ועד לחזרת החטופים כולם". עם זאת, הוא קרא לשקול מחדש את ניהול הסיכונים הכלכליים ולפנות משאבים לתחומים אזרחיים. "האם אין מקום להביט אל הצרכים החשובים הנוספים של אזרחי ישראל - בשיפור תחום החינוך, בביסוס יכולות הבינה המלאכותית? הרי אלו ערובה לא רק לרווחה כלכלית אלא גם לביטחון איתן בדור הקרוב ובאלו שאחריו", הסביר רום בנאומו.
הוא אף השווה את ניהול תקציב המדינה לניהול משק בית, והבהיר כי יש צורך בתקרה ברורה להוצאות הביטחון. "להוצאה הביטחונית צריך שתהיה תקרה, ולפעמים עושה רושם כי התקרה גבוהה כל כך עד שאינה נראית. וכשאין תקרה, אין יעילות ואין התייעלות".
- ועדת המינויים בלמה את מינוי פרוזנפר לראשות אגף התקציבים
- המשק היה חלש הרבה לפני שנשמעה אזעקה: ניתוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא אף מתח ביקורת על ניהול ההוצאות בשנתיים האחרונות: לדבריו, "חיפשתי וחקרתי, אך במשך השנתיים האחרונות לא מצאתי צעד של התייעלות כלכלית בתחום ההוצאות הביטחוניות". כדוגמה לכך, הוא ציין את ניהול ימי המילואים: "ניהול כלכלת ימי המילואים נעשה בלי מעצורים, בלי בקרה ולעיתים קרובות מדי אף חורג מכללי המינהל התקין".