
מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".
גל של חזרות
עם זאת, לפני כשבוע קיבלנו גל של הודעות מחברות תעופה כי הן מחדשות את הקווים לישראל. דלתא איירליינס האמריקאית הודיעה על חידוש הטיסות בקו ניו יורק–תל אביב. עם פתיחת הקו, דלתא הצטרפה לשורת חברות אמריקאיות שכבר שבו לפעול בישראל: יונייטד חזרה ביולי עם שתי טיסות יומיות בקו ניוארק-תל אביב, ואמריקן איירליינס חזרה לפעילות סדירה במתכונת מצומצמת. גם אייר קנדה, שעיכבה את חזרתה, הודיעה על הפעלה מחודשת של הקו מטורונטו החל מה-9 באוקטובר. במקביל, ארקיע מרחיבה את פעילותה בקו ניו יורק–תל אביב עם ארבע עד חמש טיסות שבועיות, לאחר שהשיקה אותו בפברואר.
אבל לא רק צפון אמריקה חזרה אלא גם אירופה, אסיה והמפרץ מחדשים טיסות. אייר פראנס כבר מפעילה טיסה יומית מפריז, בריטיש איירווייס חזרה בקו מהית'רו, ו-KLM ההולנדית תחזור לפעילות סדירה בסוף ספטמבר, עם עצירת ביניים בלרנקה כדי להימנע מלינת צוותים בישראל. גם לופטהנזה, אוסטריאן, בריסל איירליינס ולוט הפולנית שבו לפעול, ו-SWISS השווייצרית תצטרף ב-25 בספטמבר. אג'יאן היוונית, אייר אירופה הספרדית ונאוס האיטלקית כבר חזרו, ובולגריה אייר חזרה לפעול בסוף יולי. בנוסף אליהן, חברות רבות מהבלקן, הקווקז ואסיה המרכזית גם הן על הקו: טארום ופליי וואן הרומניות, ג’ורג’יאן איירליינס, אזרבייג'ן איירליינס, אוזבקיסטן איירליינס, אייר סמרקנד, צנטרום אייר ורד ווינגס הרוסית כולן חזרו לפעילות במהלך יולי-אוגוסט. גם TUS Airways הקפריסאית, Blue Bird היוונית, סייפרוס איירווייז והיי סקיי ממולדובה, חידשו את הקווים כבר בסוף יוני.
- האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר , המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
- אקסלנס משיקה חשבון מסחר עצמאי לילדים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
גם מהמפרץ הפרסי, פליי דובאי ואיתיחאד היו מהראשונות לשוב שתיהן חזרו לפעול בסוף יוני. גם אתיופיאן איירליינס ואייר סיישל מאפריקה כבר באוויר. מהכיוון המזרחי, היינאן הסינית מפעילה טיסות לשנגחאי ושנזן, ואייר באלטיק תחזור לפעילות סדירה ב־4 בספטמבר. ועל על רקע השמות הגדולים, חברת וויז אייר חזרה לפעול בשוק הלואו-קוסט בתחילת אוגוסט. וויז אף הודיעה על כוונה להקים בסיס הפעלה קבוע בנתב"ג עם צוותים ישראלים והתחייבות לטוס גם בזמני חירום.
וכך, החדשות הרעות מכיוונה של ראיינאייר הן על רקע של נורמליזציה ופתיחה מחודשת של השמיים. ועדיין, הכל תלוי באירוע הבטחוני המתגלגל שהמדינה נמצאת בו כשנתיים.
- 8.אל תעשה טובה משתינים עלייך (ל"ת)ישראלי 12/09/2025 19:23הגב לתגובה זו
- יומי 14/09/2025 00:12הגב לתגובה זוהזומביביסטים האינפנטילים מתים על משחקי קקיפיפי של הגנון!הגננת שולמית כועסת מאד היא אמרה בפרוש שקקיפיפי עושים בשירותים ולא בחצר!תיכף היא תבוא ותפליק לך בטוסיק ילד רע!!!
- 7.לך תדחוף מטוס לטוסיק (ל"ת)ישראלי 12/09/2025 19:23הגב לתגובה זו
- 6.שימי 12/09/2025 12:40הגב לתגובה זומייקל היקר אם אתה לא אנטישמי אז היטלר הוא חסיד אומות תפסיקו לטוס לישראל יש מספיק חברות שיגיעו
- 5.אנונימי 12/09/2025 11:26הגב לתגובה זוהליכה בלי חזרה.כל כאלב יגא יומו
- 4.חברה אירית 12/09/2025 11:04הגב לתגובה זוצריך להיות יותר פטריוטים גם אם זה עולה לנו יותר.
- 3.ישראלי 11/09/2025 22:40הגב לתגובה זוראש ממשלה מטורף שבמנוסתו מהכלא לוקח את המדינה להתרסקות טוטאלית . העם חייב להתעורר ולדרוש ממנו להסתלק לאלתר .
- אנונימי 12/09/2025 07:33הגב לתגובה זוכל זה בשביל לחסוך כמה יורו תמכור נשמתך לשונאיך אז הוא שהמגיב מוסלמי איראני ושמאלן הרי לא מסתדר תמיכה במדינה אנטישמית!!
- 2.אוי ואבוי. יאללה שלא יחזרו. (ל"ת)אנונימי 11/09/2025 16:29הגב לתגובה זו
- לך ואל תחזור כאלב (ל"ת)אנונימי 13/09/2025 22:28הגב לתגובה זו
- 1.פחדן תשאר בבית האירופי שלך האסלם יאכל אותך בבית שלך עוד דביל (ל"ת)משה ראשלצ 11/09/2025 16:20הגב לתגובה זו
- סמי הכבאי 11/09/2025 22:46הגב לתגובה זופושע מושחת אוחז בהגה המדינה ומוביל את כולם לחורבן הבית כולל את הנהנים משחיתותו והפקרותו. תתעורר !!!!
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
